/یادداشت میهمان/

مرصادها در کمین‌اند و کمینگاه‌ها نزدیک

ایسنا/قزوین دکتر سید جواد هاشمی فشارکی مؤلف کتاب «نظام مدیریت فرهنگی در شهر اسلامی، ایرانی» در یادداشتی که به مناسبت سالگرد عملیات مرصاد نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده است می‌نویسد: «مرصاد» از ماده «رصد» (بر وزن حَسَدْ) به معنای آمادگی برای مراقبت از چیزی است و در فارسی از آن تعبیر به در کمین بودن می‌کنیم، و «مرصاد» به معنای «کمینگاه» است.

مرصادها در کمین‌اند و کمینگاه‌ها نزدیک

درباره منظور از «مرصاد» در آیه «اِنَّ رَبّک لَبِالمِرْصادَ» دو قول وجود دارد: نخست آنکه خداوند در کمین گردنکشان در این دنیاست و به موقع آن‌ها را در هم می‌کوبد و دوم اینکه این آیه هم ناظر به قیامت؛ یعنی خدا در کمینگاه طغیانگران هم در این جهان و هم در جهان دیگر در کنار پل صراط است؛ ولی به‌هرحال، آیه مفهوم مکانی ندارد، چراکه خداوند مکانی ندارد. لذا خداوند در سوره «فجر» آیه 14 به‌عنوان تهدیدی نسبت به طغیان گران، بعد از ذکر عذاب دنیوی آن‌ها و مجازات‌های دردناکی که دامن‌گیر آن‌ها شده، می‌فرماید: (پروردگار تو مسلماً در کمینگاه است)؛ «اِنَّ رَبَّک لَبِالْمِرْصَادِ.»

بر اساس آیه فوق، برنامه‌های دشمنان اسلام در بزنگاه‌ها با کمینگاه‌های خداوند و با شکست قطعی مواجهه خواهد شد و امید دشمنان به تتمه سرمایه‌های اجتماعی و شبکه‌های داخلی وابسته‌شان به‌زودی قطع می‌شود و همان‌طور که در حمله نظامی امریکا در طبس و یا حمله سازمان منافقین در سال 68 درکمینگاه الهی مرصاد به جهنم رفتند، در مرصاد اقتصادی، مرصاد سیاسی، مرصاد فرهنگی و غیره نیز کمینگاه‌های الهی، پیش روی آنان است و به‌زودی آنان را به کام آتش می‌فرستد.

الف – مرصاد تحقق یافته:

در طول چهار دهه عمر بابرکت جمهوری اسلامی فتنه‌های زیادی توسط دشمنان صورت گرفت که کمینگاه الهی، انقلاب را از شر فتنه دشمنان رهایی داد.

مرصاد اول مرصاد کودتای نوژه

در دی 1358 یکی از هواداران شاپور بختیار، به نام مهندس قادسی، نمودار سازمانی را تهیه کرد و نام آن را نقاب گذاشت. از نظر مسئولان نقاب، فتح تهران مساوی با پیروزی در سراسر کشور بود و با تصوری که از کودتای 28 مرداد 1332 داشتند فکر می‌کردند با سقوط تهران همه کشور تسلیم آن‌ها می‌شوند.

با رسیدن هواپیماها به تهران قرار بود بیت حضرت امام (ره)، فرودگاه مهرآباد، دفتر نخست وزیری، ستاد مرکزی سپاه پاسداران، ستاد مرکزی کمیته‌های انقلاب، پادگان ولی عصر (عج)، پادگان امام حسین (ع) و چند نقطه مهم دیگر بمباران شود. پس از بمباران‌های هوایی، هواپیماها با شکستن دیوار صوتی به نیروی زمینی علامت می‌دادند که مرحله دوم کودتا را آغاز کند.

در این مرحله باید صداوسیما، فرودگاه مهرآباد، ستاد ارتش جمهوری اسلامی، پادگان حر، پادگان قصر و پادگان جمشیدیه تسخیر و در سطح شهر تهران با اعمال خشونت و ارعاب حالت نظامی ایجاد می‌شد، طبق برنامه اگر نیروی زمینی موفق نمی‌شد صداوسیما را تسخیر کند، هواپیماها آنجا را بمباران می‌کردند.

اقدام کودتا به ضد کودتا تبدیل شد و انقلاب در برابر خطری که در چند قدمی‌اش کمین کرده بود، مرصاد الهی، با امدادهای غیبی آن‌ها را لو داد و نیروهای انقلاب وارد عمل شدند و همه عوامل کودتا دستگیر شدند.

مرصاد دوم مرصاد نظامی آمریکا در طبس

این واقعه، پس‌ازآن روی داد که جیمی کارتر، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، تصمیم گرفت تا به ایران حمله نظامی کند. بهانهٔ این هجوم، آزادی جاسوسانی بود که به اسارت دانشجویان پیرو خط امام درآمده بودند. طی این عملیات 6 هواپیما و هشت بالگرد آمریکایی، دزدانه وارد حریم هوایی ایران و منطقه طبس شدند، در حین این عملیات سه بالگرد دچار نقص فنی شده و درنهایت عملیات با کشته شدن هشت نفر به علت وقوع طوفان شن در منطقه طبس و برخورد یک هواپیمای سی-130 و یک بالگرد سی‌اچ-53 با یکدیگر کشته شدند و پنج بالگرد هم روی زمین باقی ماند و بقیه نیروها با پنج هواپیما خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز رساندند و عملیات به‌طور کامل شکست خورد.

چهارم اردیبهشت 1359 «مرصاد الهی» با تکرار سوره فیل بود و یوم الفیل دیگر. بدین گونه عنایت، لطف و رحمت الهی بر مؤمنین گسترانیده شد و شن‌های کوچک بیابان بر نشانه‌های بزرگ قدرت مادی مستکبران فائق آمده و مسلمانان مشاهده کردند که خداوند با هواپیماهای غول‌پیکر جنایت‌کاران چه کرد و چگونه کیدشان را تباه نمود و مزدورانشان را روسیاه ساخت.

مرصاد سوم مرصاد نظامی سازمان منافقین

در تیرماه 1367 جمهوری اسلامی ایران رسماً قطعنامه 598 را پذیرفت درحالی‌که از بدو تصویب این قطعنامه در 30 تیر 1366، ایران آن را رد نکرده بود و برای تأمین اهداف خود، از طریق مذاکره با دبیر کل سازمان ملل، برای پذیرش قطعنامه شروطی را طی کرده بود و درواقع عملاً آن را به‌صورت مشروط پذیرفته بود.

اما به دلیل کارشکنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در طول مذاکرات و ورود مستقیم آمریکا به جنگ با ایران، پس از مشورت و تصمیم مسئولان عالی‌رتبه، با موافقت امام خمینی (ره)، در 27 تیرماه سال 67 ایران اعلام کرد قطعنامه 598 را بدون قید و شرط پذیرفته است. درست 6 روز پس از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، مقارن ساعت 14:30 سوم مرداد سال 67 منافقین و ارتش عراق به تصور اینکه اوضاع داخلی ایران نابسامان است، عملیات مشترک خود را با هجوم زمینی از مسیر سرپل ذهاب و از جنوب گردنه پاتاق (نزدیکی سرپل ذهاب) آغاز و به‌طرف شهر کرند پیشروی کردند.

حدود ساعت 18:30 اولین تانک‌های عراقی با آرم منافقین وارد شهر شد و پس از تصرف کرند، حرکت خود را به سمت اسلام‌آباد غرب آغاز و به‌محض رسیدن به مدخل شهر، اقدام به قطع برق و ارتباط مخابراتی و هم‌چنین تیراندازی و آشفته نمودن اوضاع کردند.

رزمندگان خودی در روز پنج مرداد عملیات مرصاد را با رمز «یا علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)» آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و مابقی را به فرار وا داشتند.

در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه‌راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام‌آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند. طبق یک آمار بیش از 2500 نفر از منافقین در این عملیات به هلاکت رسیدند.

عملیات مرصاد؛ مصداق آیه شریفه «اِنَّ رَبّکَ لَبِالمِرْصادَ» وامید واهی دشمنان به سازمان تروریستی منافقین بود که الحمداالله کمینگاه الهی آنان را به نابودی کامل کشاند.

و مرصادهای دیگر

دشمنان انقلاب و بشریت، ازآنجاکه برمدار باطل و اهداف شیطانی خود هستند، ندای حق‌طلبی انقلاب اسلامی را برنمی‌تابند و همچنین به دنبال استثمار ایران اسلامی هستند، لذا به‌صورت مستقیم و یا عوامل نفوذی و شبکه‌های زیرزمینی داخلی، مکرر درصدد فتنه‌انگیزی هستند، و همانطورکه در طول چهار دهه عمر بابرکت جمهوری اسلامی انبوه فتنه‌های دشمنان در مرصاد الهی، انقلاب را از شر فتنه دشمنان رهایی داد، مرصادهای دیگری پیش رو خواهد بود.

ب- مرصادهای پیش رو:

مرصاد اقتصادی

افزایش شدید و غیرمنطقی قیمت ملک، ساختمان، خودرو، لوازم و تجهیزات و ارز در ماه‌های اخیر و بالا رفتن قیمت تمامی اقلام اساسی و ضروری مردم، فشار سختی را بر مردم وارد کرده و بر وضعیت کنونی سیستم مالی و روان جامعه اثر منفی گذاشت.

علل مشکلات فعلی اقتصاد کشور قبل از تحریم‌های آمریکا، اعتماد کردن به دشمن و کاهلی مسئولان دولتی برمی‌گردد یعنی اگر مسئولان درایت به خرج می‌دادند و از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده می‌کردند در حال حاضر این مشکلات برای کشورمان به وجود نمی‌آمد.

اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار بودجه‌نویسی، بازتعریف دولت (دولت کوچک و چابک) و توجه به شرایط خاص کنونی؛ مبانی پایان دادن به رکود بی‌سابقه حاضر و گذار از دوران تحریم اقتصادی است، به‌طوری‌که ضمن ایجاد رونق در توزیع ثروت هم موفق عمل خواهد کرد.

الحمدالله در دوره تصدی آیت‌الله رئیسی قوه قضاییه برای دفع مفاسد دانه‌درشتان و گردن‌کلفتان، کمینگاه‌های شبکه‌های فساد اقتصادی تلاش کرده و مرصاد دیگری درحال وقوع است.

مرصاد سیاسی

ساختارهای نظام سیاسی کشور به‌خوبی در قانون اساسی ترسیم و وظایف و مسئولیت‌های نهادهای مختلف معین‌شده است. گرچه ممکن است در بخش‌هایی از نظر قانونی ضعف‌ها، نارسایی‌ها و خلأهایی وجود داشته باشد، لکن مشکلات کشور مربوط به ساختارهای نظام نیست بلکه از مدیران و نحوه مدیریت آنان است و انبوه دستاوردها و پیشرفت‌های بی‌نظیر نظام در عرصه‌های مختلف پزشکی، نانو، الکترونیک، هوا و فضا، هسته‌ای، نظامی و خدمات و تحولات گسترده وبی نظیر در کشور در طول حیات نظام جمهوری اسلامی، علیرغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها، در مقایسه با پیش از انقلاب، به‌خوبی بیانگر کارآمدی نظام و ظرفیت مبانی و ساختارهای آن در تحقق رشد و پیشرفت کشور است.

انشالله در گام دوم انقلاب، مرصاد سیاسی بروز خواهد یافت و نسل جوان مؤمن انقلابی، مدیریت سیاسی کشور را، به اسوه و نمونه در جهان مبدل خواهد ساخت و زمینه‌ساز دولت مهدوی (عج) خواهد شد.

مرصاد فرهنگی

رهبر انقلاب از همان اولین سال‌های پایان دفاع مقدس، خبر از تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان دادند. اکنون در آغاز دهه پنجم دشمن مهار انقلاب و فروپاشی از درون را توسط سربازان فرهنگی خویش دنبال می‌کند. لذا مدیریت کلان حوزه فرهنگی کشور بایستی با حساسیت و اعتقاد به‌ضرورت مقابله با «ناتوی فرهنگی» به دست کسانی باشد که معتقدند می‌توان در مقابل غول عظیم رسانه‌ای غرب ایستاده و بایستی در این راستا تمام ترفندهای فرهنگ مهاجم تبیین و شناخته شود و متناسب با آن ابزار کافی فراهم گردد و ازآنجاکه تهاجم فرهنگی فرایندی فرهنگی است باید با تولیدات فرهنگی متناسب بافرهنگ ملی و دینی و به‌صورت تهاجمی و نه تدافعی با آن مقابله کرد و انشاالله با توان فرماندهان و سربازان جبهه نرم انقلاب، به‌زودی با مرصاد فرهنگی، شاهد تحول فرهنگی در کشور خواهیم بود.

مرصاد رسانه‌ای

دشمنان انسانیت، تمامی عناصر لشکر رسانه‌ای خود را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته و تمامی ابزارهای رسانه‌ای را به کار گرفته است، بیش از صد شبکه به‌صورت تخصصی علیه ایران به لهجه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و می‌خواهند بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی مردم را از بین برده وهم‌راستا با اهداف شیطانی خود کنند.

دشمنان در جنگ نرم که تبعات زیان بارش مهلک‌تر از جنگ متعارف بوده با حداکثر توان واردشده و به روش‌های متعدد گروه‌های سنی مختلف را تحت لوای خود قرار داده است. لذا تهاجم بی‌امان دشمن به حریم فکری، عقیدتی و فرهنگی جامعه خواهان حرکت تهاجمی است. و انشاالله، مرصاد رسانه‌ای به مدد الهی، فتنه‌های آنان خنثی و موازنه را تغییر خواهند داد و به‌زودی پیام «اناالمهدی» در تمامی عالم طنین‌انداز خواهد شد.

و مرصادهای دیگر

طبعاً دشمنان دین الهی و انسانیت، از همه توانایی‌ها و همه ابزارها بهره گرفته و خواهد گرفت اما انشاالله در گام دوم انقلاب، به مدد الهی و مدیران جوان انقلابی، مرصادهای دیگر بروز یافته و تمامی کمین گاههای دشمن فتح خواهد شد.

سخن پایانی

 از ابتدای انقلاب تاکنون انواع تهدیدات علیه جمهوری اسلامی وجود داشته است که مردم فهیم و بصیر میهن اسلامی با همبستگی و اقتدار و عمل به فرامین امام راحل (ره) و رهبری ونیز کمینگاه‌های الهی، از کید دشمنان عبور کرده و تداوم راه انقلاب اسلامی را تضمین بخشند.

بررسی و شناخت تهدیدات و توانمندی‌های دشمن شرط اول و الزامی در جهت پی بردن به اهداف دشمن است و کشف به‌موقع تهدید و چگونگی آن و تمرکز به‌موقع امکانات در جهت تدابیر هوشمندانه مقابله با آن، موجب رفع نقاط ضعف و کاهش آسیب‌پذیری می‌شود. در باور کارشناسان امور دفاعی، پرداختن به مقوله تهدیدات می‌تواند آن را تبدیل به فرصتی برای کسب توان دفاعی و خنثی‌سازی نقشه‌های تهاجمی دشمن و حتی بازدارندگی کند و مرصادهای عظیم الهی بر دشمنان بشریت را به همراه آورد و در این کارزار با سفیانی‌ها، زمینه‌ساز ظهور مهدی (عج) گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان