ماشینی که آینده رنو به موفقیت آن بستگی دارد

فروش کارخانه فرانسوی در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ سی و پنج درصد کاهش یافت و این شرکت هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو (هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار) ضرر کرده است. این در حالی است که شرکت PSA، مالک پژو و سیتروئن و رقیب اصلی رنو در همین مدت ۵۹۵ میلیون یورو (حدود ۷۰۰ میلیون دلار) سود کرد.

ماشینی که آینده رنو به موفقیت آن بستگی دارد

رنو به زودی برنامه‌ گسترده‌ای را برای تحول در کارخانه آغاز خواهد کرد که تمرکز آن عرضه ماشین‌‌های الکتریکی و خودروهای خانوادگی کوچک است.

فروش کارخانه فرانسوی در شش ماه اول سال 2020 سی و پنج درصد کاهش یافت و این شرکت هفت میلیارد و 300 میلیون یورو (هشت میلیارد و 500 میلیون دلار) ضرر کرده است. این در حالی است که شرکت PSA، مالک پژو و سیتروئن و رقیب اصلی رنو در همین مدت 595 میلیون یورو (حدود 700 میلیون دلار) سود کرد.

برنامه‌ای که قرار است با هدایت مدیر جدید رنو، لوکا دی مئو اجرا شود شش تا هفت سال طول خواهد کشید. آقای دی مئو می‌گوید پس از عبور از بحران کرونا، می‌خواهد رنو را به جایگاهی بی‌سابقه در تاریخ کارخانه برساند.

رنو دو شاسی‌بلند الکتریکی بر اساس کانسپت مورفوز تولید خواهد کرد

نماد تحول در رنو، شاسی‌بلندی الکتریکی است که بر اساس کانسپت مورفوز (Morphoz) ساخته خواهد شد. ابعاد این ماشین به اندازه رنو قاجار است، اما ارتفاع کمتری دارد و چهره‌ای کاملا جدید از رنو را به نمایش خواهد گذاشت. رنو می‌گوید مورفوز با هر بار شارژ 550 کیلومتر حرکت می‌کند.

مورفوز از پلتفرمی به نام CMF-EV استفاده می‌کند که توسط نیسان، شریک رنو ساخته شده است. از این پلتفرم برای ساخت مدل الکتریکی نیسان به نام آریا هم استفاده خواهد شد.

روش رنو برای ساخت ماشین‌های الکتریکی از پژو پرهزینه‌تر است. مدل‌های الکتریکی پژو بر روی همان پلتفرمی ساخته می‌شود که برای مدل‌های بنزینی و دیزل ساخته شده و به این ترتیب هزینه ساختشان کمتر است.

رنو می‌گوید مورفوز با هر بار شارژ تا 550 کیلومتر حرکت خواهد کرد

با این حال مدیران رنو معتقدند اگرچه استفاده از پلتفرمی ویژه برای ماشین‌های الکتریکی گران‌تر است، اما دست طراحان را باز می‌گذارد تا ماشینی جادارتر طراحی کنند. رنو می‌خواهد براساس پلتفرم CMF-EV یک شاسی‌بلند الکتریکی کوچک‌تر هم بسازد که از مورفوز ارزان‌تر خواهد بود.

لوکا دی مئو دو ماه است که کارش را در رنو آغاز کرده و می‌گوید پذیرفتن مدیریت رنو بزرگترین چالشی است که تاکنون در زندگی حرفه‌ای با آن روبرو بوده است.

این مدیر ایتالیایی بیش از 25 سال پیش کارش را در رنو آغاز کرد و سپس به فیات و فولکس‌واگن رفت. او پیش از پیوستن به رنو به مدت پنج سال مدیر کارخانه اسپانیایی سئات بود.

آقای دی‌ مئو قصد دارد علاوه بر ساخت مدل‌های جدید، با کاهش نیروی کار و تعطیلی کارخانه‌های کم‌بازده هزینه‌ها را کاهش دهد. او معتقد است که رنو به جای افزایش تولید باید با افزایش قیمت محصولات درآمدش را بیشتر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان