ماهان شبکه ایرانیان

وبلاگ مشرق

مطهری: عملکرد روحانی ضعیف نیست/ تیغ دیکتاتوری حزبی روی گردن اصلاح‌طلبان!

"هسته سخت اصلاحات" از هم‌اکنون مشغول خط و نشان کشیدن برای هر رجل اصلاح‌طلبی است که بخواهد بر خلاف طرح تحریم انتخابات؛ نامزد انتخابات ۱۴۰۰ شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز 07:30 با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

نمره مثبت اعتدالیون به وضع موجود!

مطهری: عملکرد روحانی ضعیف نیست

علی مطهری، نماینده سابق مجلس و از چهره‌های نزدیکی به اصلاح‌طلبان اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، گفته است: هر دولتی باشد وضعیت همین است. هر کسی ادعا کند اگر من بودم غوغا می‌کردم دروغ می‌گوید!

او همچنین می‌افزاید: عملکرد دولت به نظر من در مجموع متوسط بوده و نمی‌توان در این شرایط سخت بگوییم ضعیف عمل کرده است. در این شرایط سخت با اقبال بدی که آقای روحانی داشته و حوادث غیرمترقبه مثل سیل، زلزله، پدیده ترامپ و شیوع کرونا اداره کشور بسیار سخت بوده است. همین که دولت توانست سر پا بایستد و کشور به فروپاشی نرسید واقعا هنر بزرگی کرده است. ما باید منصف باشیم. افرادی که انتقاد می‌کنند معمولاً در پیدایش این وضعیت نقش داشته‌اند.[1]

*نمره خوب آقای مطهری به عملکرد دولت اعتدال دقیقا به این معنیست که دکتر مطهری وضع موجود و سطح مشکلات بازار و معیشت مردم را نیز متوسط و رو به مطلوبیت ارزیابی می‌کنند!

این در حالی است که اگرچه ما  معتقدیم بحران خاصی در کشور وجود ندارد اما مشکلات فعلی هم نه تنها موجب ناراحتی مردم شده‌اند بلکه صرفاً به دلیل ناکارآمدی و عملکرد به شدت ضعیف دولت آقای روحانی بوجود آمده‌اند.

فلذا نظر مطهری نه واقع‌بینانه است و نه حتی منصفانه!

 همچنین از آقای مطهری می‌پرسیم که اگر در انتخابات 1400 رئیس‌جمهوری بر سر کار بیاید که اعتقادات غلط آقای روحانی را نداشته باشد و مثلا اهل نظارت بر بازار باشد؛ آیا شاهد غوغای "واقعی شدن قیمت‌ها" و ارزانی نخواهیم بود؟!

آیا اگر رئیس‌جمهوری کارآمد و با مدیریت جهادی بیاید که به جای نگاه به مذاکره و خارج از کشور؛ توجه به ظرفیت‌های داخلی را مد نظر قرار دهد آیا شاهد غوغای رفع بسیاری از مشکلات در کوتاه مدت نخواهیم بود؟

یقینا همینگونه است... چه اینکه همه می‌دانیم هرکس بیاید و فقط اندکی به انجام شئون حکومتی دولت واقف باشد؛ حتما شاهد غوغای گرانی 500 درصدی مسکن و گرانی 25 میلیونی خودرو ظرف 2 روز! نخواهیم بود.

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات مطهری مبنی بر نقش داشتن منتقدان در وضع موجود را نیز بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

چه اینکه از حریّت مشهور آقای مطهری این جانبداری بی‌قاعده از ناکارآمدان دور از انتظار بود.

قبل از مطهری، مسعود پزشکیان هم در اظهاراتی نومیدانه و در اشاره به وضع موجود و کارنامه دولت آقای روحانی اینطور گفته بود که هرکس بیاید ما همین مشکلات را خواهیم داشت![2]

***

هسته سخت در سودای تکرار "تحریم انتخابات" است

تیغ دیکتاتوری حزبی روی گردن اصلاح‌طلبان!

آذر منصوری، فعال چپ و قائم مقام حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، پیرامون انتخابات سال 1400 گفته است: اگر مبنای تحلیل و پیش بینی ما در خصوص انتخابات 1400، انتخابات اسفند 98 و مجموعه تحولات و اتفاقاتی باشد که پیش از این انتخابات با آن مواجه بودیم، طبعا نه رقابت قابل توجهی در 1400شکل خواهد گرفت و نه سطحی متفاوت تر از مشارکت مردم در انتخابات 98، در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

او همچنین تصریح می‌کند: در واقع رقابتی بودن انتخابات1400مقدماتی دارد که به توجه به آنچه در انتخابات 98 و پس از آن اتفاق افتاد، در نهایت ممکن است رقابتی در همان حد بین یک کاندیدای اصولگرای میانه و تندرو اتفاق بیفتد. در واقع رقابتی بودن انتخابات تحت تاثیر دلایل و عواملی است که در حال حاضر هیچکدام از این دلایل و عوامل وجود ندارد. مهم ترین دلیل رقابتی شدن این است که حاکمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یک ضرورت برای منافع ملی کشور بداند.[3]

*دقت شود که تحلیل خانم منصوری مبنی بر اینکه رقابت بین یک کاندیدای اصولگرای میانه و یک کاندیدای تندرو شکل خواهد گرفت به این فرض عجیب ابتنا دارد که تمامی رجال اصلاحات از دستورات تاکنونِ سعید حجاریان و "هسته سخت" اصلاحات تبعیت کرده و پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دولت سیزدهم نخواهند گذاشت.

به دیگران سخن اینکه خانم منصوری عملا و بعنوان یک زن اما مشغول خواندن بیانیه تند دیکتاتورهای برنشسته در ستاد اصلاحات هستند و این مضمون را تکرار می‌کنند که هیچکس از اصلاح‌طلبان حق ندارد بدون اجازه ما در انتخابات شرکت کند و کاندیدا شود!

بیانیه‌ای که مزاجش تا اینجای کار نشان داده از پیروزی خود در پروژه تحریم انتخابات مجلس یازدهم و زدودن از میزان مشارکت مردم خشنود است و قصد دارد همین پروژه شریرانه را در انتخابات 1400 نیز تکرار کند.

در روی دیگر این دیکتاتوری حزبی، این معنا قرار دارد که مثلا اگر حزب کارگزاران یا سایر احزاب اصلاح‌طلب قصد داشته باشند کاندیدایی معرفی کنند و در یک کاندیدا اجماع داشته باشند؛ در وهله اول باید با شمشیر آخته اعضای هسته سخت اصلاحات مواجه شوند که همچون انتخابات مجلس یازدهم؛ تا اینجا فتوا به تحریم انتخابات 1400 داده‌اند.

افرادی که صراحتا گفته‌اند یا نظام اسلامی باید اشرار سیاسی و رجال بدسابقه را برای نامزدی تأیید صلاحیت کند و یا آنها در انتخابات شرکت نمی‌کنند و مردم را هم به عدم حضور تشویق می‌کنند.

البته حیات انتخابات به "قانون" است و انتخابات 1400 نیز به فضل الهی با هر میزان مشارکتی برگزار خواهد شد. همانطور که انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد.

اما اینکه فرجام طراحان پروژه‌های شریرانه و خروج کننده علیه مردمسالاری چه باشد را باید منتظر ماند و دید...

در این زمینه می‌توان به فرمان سعید حجاریان در قبل از انتخابات مجلس یازدهم نیز اشاره کرد که با ابتنا به طرح تحریم خاموش انتخابات گفته بود: "البته انتخابات آتی معیار خوبی خواهد بود برای تصفیه نیروهای اصلاح‌طلب. یعنی شورای نگهبان زحمت ما را کم می‌کند و خودش، اصلاح‌طلبان رقیق را از مابقی جدا خواهد کرد."

***

امور مجلس وقت "گشت و گذار" به هیئت رئیسه نمی‌دهد

کنایه میرسلیم به سفر استانی قالیباف

مصطفی میرسلیم، عضو حزب مؤتلفه و از نمایندگان مجلس یازدهم که عداوت او با قالیباف شهره عام و خاص شده است به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در اشاره به هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفته است:

"اعضای هیأت رئیسه باید بدانند که هیچ برتری نسبت به دیگر نمایندگان ندارند؛ آنها برای ایفای وظیفه خدمتگزاری به دیگر نمایندگان نامزد شده‌اند و نمایندگان نیز آنها را انتخاب کرده اند تا امکانات درست خدمت کردن به مردم برایشان فراهم آید."

او همچنین اظهار می‌کند: این جانب شخصا با ملاحظه برخی کاستی ها تذکرات برادرانه خود را تقدیم هیأت رئیسه کرده ام و یقین دارم که آنها شیفته نام و عنوان هیأت رئیسه نخواهند شد و با اصالت دادن به خدمتگزاری، نواقص کار خود را برطرف خواهند کرد؛ در رأس این هیأت رئیسه شخص رئیس مجلس قرار گرفته که قطعا باید از همه وارسته تر باشد و وجود و مراقبتش بر نحوه ایفای وظایف دیگر اعضای هیئت رئیسه، ضامن موفقیت جمعی آنها و عملکرد درست کل مجلس شود.

میرسلیم می‌افزاید: در مجلس غیر از امور نمایندگان که محور تمام فعالیتها است، امور اداری و مالی و استخدامی، امور حراست و حفاظت و همچنین خدمات فنی و تخصصی و جاری قرار دارد که بسیار در هم تنیده است و بدانید که پیشبرد صحیح آنها کار ساده ای نیست و وقتی برای سرخاراندن و گشت و گذار و کار سیاسی دیگر به هیأت رئیسه نمی دهد و اگر آنها گرفتار این حواشی شدند بدانید کار اصلی خود را فدا کرده اند.[4]

*ما قضاوت درباره آنچه میرسلیم پس از سفر قالیباف به خوزستان، پیرامون هیئت رئیسه مجلس یازدهم و "گشت و گذار" گفته است را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

گفتنیست در مقدمه مصاحبه میرسلیم با رسانه اصلاح‌طلب اعتماد؛ از وی با عنوان "یکی از شاخص‌ترین نمایندگان مجلس یازدهم" یاد شده است.

***

1_ www.irna.ir/news/84020779/

2_ mshrgh.ir/1095012

3_ https://etemadonline.com/content/430898

4_ https://etemadonline.com/content/430898

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان