در #تهران_ما پیگیری شد؛

همه چیز درباره پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان

#تهران_ما مشکل پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کشوری را پیگیری کرد.

همه چیز درباره پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شهروندان با ارسال پیامک به #تهران_ما باشگاه خبرنگاران جوان خواستار رسیدگی به پرداخت وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان کشوری شد.

پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کشوری برای اولین در سال 98 آغاز شد و این وام از محل صرفه جویی در منابع صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت شد.

حدود 30 هزار نفر در مرحله اول ثبت نام کردند و هزار نفر در آن مرحله وام را دریافت کردند البته برخی از بازنشستگان فکر می‌کنند ثبت نام وام ازدواج هر زمان که آغاز شود فرزندان بازنشسته در هر سالی که ازدواج کرده باشند می‌توانند وام را دریافت کنند، اما اینطور نیست.

در دوره اول پرداخت وام ازدواج که در شهریور 98 به هزار نفر پرداخت شد، فرزندان بازنشسته‌ای که از ابتدای 97 تا خرداد 98 ازدواج کرده بودند می‌توانستند برای دریافت وام اقدام کنند.

در دوره دوم وام ازدواج به هزار و 500 نفر از فرزندان بازنشسته که از ابتدای 97 تا آبان 98 ازدواج کرده بودند در آذر 98  وام پرداخت شد. دوره سوم پرداخت وام نیز به هزار نفر از فرزندان بازنشسته‌ای که از اول فروردین 98 تا پایان اردیبهشت 99 ازدواج کرده بودند وام پرداخت شد و درحال حاضر ثبت نام دوره چهارم آغاز شده است و فرزندان بازنشسته‌ای که اول خرداد 98 تاشهریور 99 ازدواج کرده اند می‌توانند تا 30 مهر ثبت نام کنند و این وام اواخر آبان ماه برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ در دوره های اول تا سوم مبلغ وام 20 میلیون تومان بود، اما در دوره فعلی که دوره چهارم است مبلغ وام 25 میلیون تومان شده است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر