طرز تهیه دلستر خانگی در طعم های مختلف

در این مطلب با طرز تهیه دلستر خوشمزه و خوش طعم با روش های مختلف آشنا خواهید شد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع نوشیدنی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

طرز تهیه دلستر خانگی در طعم های مختلف

ماء الشعیر یا دلستر از انواع نوشیدنی های خوشمزه و خوش طعم است که برای تهیه آن روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید با توجه به ذائقه خود از بین آن ها روشی مناسب را انتخاب نمایید. 

نوشابه خانگی و موهیتو و موهیتو هندوانه و دلستر از انواع نوشیدنی های محبوب به شمار می روند و شما می توانید آن ها را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

طرز تهیه دلستر خانگی

طرز تهیه دلستر با 3 روش مختلف

دلستر از انواع نوشیدنی هایی است که بهتر است شما آن را به صورت سالم و بهداشتی در منزل تهیه نمایید. در ادامه با دستور تهیه دلستر خانگی آشنا خواهید شد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید نوشیدنی خوش طعمی را در منزل تهیه نمایید.

روش تهیه دلستر در منزل

روش اول : دستور تهیه دلستر بدون الکل 

مواد لازم 

  • مالت جو : یک قوطی
  • آب : به ازای هر 100 گرم : یک لیتر آب

روش تهیه دلستر بدون الکل 

ابتدا به مقدار وزن ذکر شده روی قوطی مالت جو توجه نمایید و به ازای هر 100 گرم آن یک لیتر آب جوش درون قابلمه بریزید سپس مالت جو را به قابلمه بیفزایید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا مالت جو به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم شعله گاز بجوشد سپس این نوشیدنی خوشمزه رادر مکانی مناسب قرار دهید تا سرد شود و آن را میل کنید.

دلستر خانگی

توجه داشته باشید که مالت جو به جوی جوانه زده شده گفته می شود که بعد از گرفتن جوانه و خشک کردن برای تهیه دلستر مورد استفاده قرار می گیرد.

دستور تهیه دلستر در منزل

روش دوم : دستور تهیه دلستر جو بدون الکل 

  • جوی پوست کنده : 50 گرم
  • عسل ( در صورت تمایل ) : یک قاشق مرباخوری
  • آب : 4 لیوان

روش تهیه دلستر جو 

برای تهیه این نوع دلستر ابتدا 50 گرم جو پوست کنده و سالم را با 4 لیوان آب ترکیب نمایید و اجازه دهید تا ترکیب جو روی حرارت ملایم شعله گاز بجوشد و جوها شکفته و به صورت کامل پخته شوند توجه داشته باشید که این مرحله 40 تا 50 دقیقه طول می کشد.

در طرز تهیه دلستر جو قبل از اینکه مخلوط مواد دلستر سرد شود آن را صاف کنید سپس مایه صاف شده را در مکانی سرد قرار دهید. از این چهار لیوان 3 لیوان دلستر جو بدست می آید که می توانید آن را به مدت 2 روز در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه دلستر با سه روش مختلف

روش سوم : دستور تهیه دلستر لیمو و تمشک 

مواد لازم  

  • آبلیموی تازه و ترش : نصف لیتر
  • تشمک : نیم کیلوگرم
  • ماء الشعیر زنجبیلی : 335

روش تهیه دلستر لیمو 

چند ساعت قبل از تهیه نوشیدنی ابتدا نیم کیلوگرم تمشک را با مقدار زیادی شکر شیرین آغشته نمایید سپس نیم لیتر آبلیموی ترش را نیز با مقدار زیادی شکر شیرین کنید. تمشک و آبلیموی شیرین شده را در درون یخچال قرار دهید.

تشمک و آبلیموی یخ زده را از درون فریزر بیرون آورید و آن ها را تکه تکه نمایید سپس هر یک را به صورت جداگانه درون مخلوط کن بریزید تا به شکل بستنی یخی درآیند.

دلستر خوش طعم و خوشمزه

4 لیوان بلند را آماده نمایید و در هر یک از لیوان ها یک ملاقه بستنی یخی لیمویی و یک ملاقه بستنی یخی تمشکی بریزید و درون هر یک از لیوان ها را به کمک 3/4 پیمانه ماء الشعیر زنجبیلی پر نمایید.

دستور تهیه دلستر
در این مطلب با دستور تهیه دلستر خانگی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع نوشیدنی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان