ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه شیر سیب و نکاتی برای درست کردن آن در خانه

در این مطلب توجه شما را به طرز تهیه شیر سیب دسر خوشمزه و سالم فرنگی جلب خواهیم کرد که امیدواریم از تهیه این نوع دسر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

طرز تهیه شیر سیب و نکاتی برای درست کردن آن در خانه

شیر سیب از انواع دسرهای ژاپنی خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع دسر را در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. برای طرز تهیه شیر سیب روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید این دسر را با توجه به ذائقه خود و با طعم دلخواه تان تهیه نمایید.

طرز تهیه شیر سیب با دو روش مختلف

دسرهایی که به کمک میوه ها تهیه می شوند پرطرفدار و سالم هستند و شما می توانید به کمک انواع میوه ها دسرهای تابستانه و زمستانه متنوعی را تهیه کنید. در مطالب قبلی مراحل تهیه کاسترد انار و دسر انبه و دسر پرتقال را مشاهده کردید در ادامه با مراحل تهیه دسر شیر سیب در خدمت شما خواهیم بود.

دسر شیر سیب

روش اول : مواد لازم

  • سیب پوست کنده و مکعبی خرد شده : یک عدد
  • شکر قهوه ای : 1/2 یا 1 قاشق غذاخوری
  • شیر سویا یا شیر بادام : یک پیمانه
  • پودر نشاسته ذرت : 1 قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل : 1 قطره
  • زنجبیل رنده شده : یک قاشق چایخوری
  • دارچین : به مقدار لازم

مراحل تهیه دسر

برای تهیه این نوع دسر ابتدا می توانید سیب های خرد شده را به کمک مقداری روغن نارگیل و شکر تفت دهید همچنین می توانید روی سطح سیب ها شکر بریزید و مخلوط شکر و سیب را در مکانی مناسب قرار دهید تا آب بیندازند سپس آن ها را درون قابلمه کوچک تلفون بریزید و تفت دهید تا سیب پخته شود. توجه داشته باشید که این مرحله کمتر از ده دقیقه زمان می برد.

زنجبیل رنده شده را به مخلوط شکر و سیب بیفزایید سپس نشاسته را درون شیر حل نمایید و محلول شیر را به مواد اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید.

دسر خوشمزه سیب شیر

مخلوط مواد را روی حرارت کم شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید تا دسر سفت شود و غلظت آن شبیه به فرنی شود. عصاره وانیل را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را هم بزنید سپس مخلوط مواد را از روی حرارت گاز بردارید و درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و روی دسر مقداری پودر دارچین بریزید.

روش تهیه دسر سیب و شیر

روش دوم : مواد لازم

  • شیر : 3 پیمانه
  • عسل : 4 قاشق سوپخوری
  • سیب پوست گرفته و خرد شده : 2 عدد
  • دارچین : 1 قاشق چایخوری

مراحل تهیه دسر

برای تهیه این نوع دسر ابتدا سیب و نصف شیر را درون مخلوط کن بریزید و مواد را به مدت چند ثانیه میکس نمایید سپس عسل و دارچین و باقی مانده شیر را به مخلوط مواد بیفزایید و به مدت سه دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

دسر شیر سیب را درون لیوان های بلند برای سرو بریزید و روی آن را به کمک دارچین تزیین نمایید.

طرز تهیه شیر سیب در منزل

نکات طلایی برای تهیه شیر سیب

1.برای تهیه دسر سیب شیر می توانید از هر نوع شیر گیاهی یا شیر حیوانی استفاده نمایید.

2. در صورت تمایل می توانید برای ایجاد طعم ایده آل این دسر مقداری گلاب به آن بیفزایید.

3. برای تهیه این دسر می توانید سیب را خرد نمایید یا آن را به صورت پوره در آورید.

دسر سیب شیر

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با روش تهیه دسر سیب و شیر در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به روش ها و نکات ذکر شده بتوانید این نوع دسر را در منزل به راحتی تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان