طرز تهیه شربت چای ترش با دو طعم عالی

در این مطلب طرز تهیه چای ترش با دو روش مختلف را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از تهیه این نوع شربت نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه شربت چای ترش با دو طعم عالی

شربت چای ترش از انواع نوشیدنی های خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع شربت را برای روزهای گرم تابستان در منزل تهیه نمایید. برای طرز تهیه شربت چای ترش از چند روش مختلف استفاده می شود و شما می توانید با توجه به ذائقه خود این شربت را در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه شربت چای ترش با دو روش مختلف

شربت نوشیدنی پرطرفدار است و شما می توانید به کمک روش های مختلف نظیر شربت سیب و شربت هلو و شربت چای ترش و شربت سکنجبین و … شربتی خوش طعم را تهیه نمایید.

شربت چای ترش

روش اول : مواد لازم

  • گلبرگ های چای ترش : یک فنجان
  • شکر قهوه ای یا عسل طبیعی یا شربت شکر : یک فنجان
  • آب سرد : هشت فنجان

روش تهیه شربت چای ترش

یک فنجان از برگ های چای ترش را به خوبی بشویید سپس آن ها را درون ظرف شیشه ای بریزید و 8 فنجان آب به برگ های چای ترش بیفزایید و درب ظرف را روی آن قرار دهید و به مدت 24 ساعت ظرف را درون یخچال قرار بدهید تا گلبرگ ها رنگ پس بدهند. در صورت تمایل می توانید چند عدد چوب دارچین یا چند برگ نعناء تازه به برگ های چای ترش بیفزایید.

شربت داخل شیشه را درون صافی بریزید سپس به شربت ، شکر یا عسل یا شربت شکر را بیفزایید و مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب گردند.

 طرز تهیه شربت چای ترش

شربت چای ترش را درون لیوان های سرو بریزید و به آن قطعه های یخ را بیفزایید و اجازه دهید تا شربت خنک شود. توجه داشته باشید که شربت چای ترش را می توانید به مدت 5 روز درون یخچال نگهداری نمایید.

روش تهیه شربت چای ترش

روش تهیه شربت شکر

برای درست کردن شربت شکر مقداری شکر را به همراه یک لیوان آب درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار بدهید و اجازه دهید تا شکر درون آب به صورت کامل حل شود سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا شربت سرد شود سپس شربت را درون یخچال نگه دارید.

دستور تهیه شربت چای ترش

روش دوم : مواد لازم

  • چای ترش : دو قاشق غذاخوری
  • گلاب : دو قاشق سوپخوری
  • آب : سه لیوان
  • شکر : یک قاشق غذاخوری
  • تخم شربتی : به مقدار لازم

مراحل تهیه شربت چای ترش

برای تهیه این نوع شربت ابتدا چای ترش را به همراه یک لیوان آب درون قوری مناسب بریزید سپس قوری را روی حرارت گاز به مدت 5 دقیقه قرار بدهید و اجازه دهید تا چای به دمای جوش برسد و رنگ پس دهد سپس چای سرد شده را درون پارچ بریزید و دو لیوان دیگر آب به شربت بیفزایید.

شربت چای ترش خوش طعم

تخم شربتی را درون ظرفی مناسب بریزید و 1/2 فنجان آب جوش به آن بیفزایید و اجازه دهید تا تخم شربتی خیس بخورد.

روش تهیه شربت چای ترش خوش طعم

سپس تخم شربتی را به شربت بیفزایید سپس شکر و گلاب را هم به شربت اضافه کنید و شربت را به خوبی هم بزنید. شربت را درون لیوان بریزید و به آن تکه های یخ را بیفزایید و در صورت تمایل به تزیین نوشیدنی بپردازید.

مراحل تهیه شربت چای ترش

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه شربت چای ترش در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به دستورات ذکر شده بتوانید این نوع شربت را در منزل تهیه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان