معاون وزیر نیرو در گفت و گو با ایرنا:

برداشتن دکل های فشار قوی وزیر زمینی کردن شبکه برق نیازمند اعتبار است

تهران- ایرنا- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:برداشتن دکل های فشار قوی برق و زیر زمینی کردن آنها، موجب کاهش مخاطرات می شود ، اما این موضوع پیش از هر چیز نیازمند تامین بودجه و اعتبار است.

برداشتن دکل های فشار قوی وزیر زمینی کردن شبکه برق نیازمند اعتبار است
«هوشنگ فلاحتیان» امروز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: خطوط برق به عنوان یک زیرساخت اساسی، دارای حریم های خاص خود هستند؛ هرگونه تجاوز به این حریم ها خلاف مقررات بوده و از نظر حقوقی قابل پیگیری است.
به گفته این مقام مسئول، ساختمان هایی که بر اساس قانون در محدوده حریم استاندارد وزارت نیرو بنا شده، با هیچ مشکل و مخاطره ای مواجه نیستند.
وی ادامه داد: در صورتی که حریم ها رعایت نشده باشد، وزارت نیرو از حق اقامه دعوی علیه متجاوزان برخوردار است و حتی می تواند از طریق مراجع قضایی حکم تخریب واحدهای ساختمانی را بگیرد.
فلاحتیان در عین حال خاطرنشان کرد: در مواردی اگر قصوری از سوی وزارت نیرو بوده و حقوق فرد یا افرادی در این موضوع پایمال شده باشد، باید اعاده شود.
وی از آمادگی این وزارتخانه برای کنترل حریم های برق خبر داد و گفت: در مناطقی که به هر دلیل در گذشته ساختمان سازی هایی در حریم خطوط برق صورت گرفته، زمینی کردن شبکه های برق به عنوان یک گزینه و راه حل جایگزین می تواند مطرح شود.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: تحقق این مهم بسته به مکان و امکان اجرایی شدن، منوط به دارا بودن توجیه فنی و اقتصادی و تامین بودجه و اعتبارات لازم است.
به گزارش ایرنا، پیشتر «نسیم اقبال» رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 16 شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار کرده بود، براساس مصوبه وزارت نیرو قرار است تا پنج سال آینده همه دکل های فشار قوی برق زیر زمینی شود، پرونده مربوط به منطقه 16 نیز تشکیل شده و به شورای شهر تهران ارسال شده است.
به گفته وی، از سال گذشته موضوع انتقال کابل ها به زیر زمین براساس مصوبه وزارت نیرو، مطرح است اما باید بودجه از وزرات نیرو تزریق شود در حالیکه تاکنون هیچ گونه بودجه ای در این زمینه اختصاص نیافته است.
اقبال با بیان اینکه پیگیر اثرات زیان بار روانی و جسمانی دکل های فشار قوی برق بوده ام، می گوید: امواج الکترومغناطیستی دکل های فشار برق قوی بر سلامت ساکنان بر کسی پوشیده نیست، بویژه اینکه قدرت برق یک هزار وات یا بالاتر و در شعاع 20 تا 50 متری باشد، می تواند مشکلات مغزی، خونی و حتی معلولیت ایجاد کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 3065 **1579* خبرنگار: محمد ملک دار ** انتشار:مرضیه فاتحی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر