بازگشت چراغ خاموش خودروی مشهور چینی به ایران / عکس

دیجیاتو نوشت: BAC X۳ قرار است در اردیبهشت‌ماه سال آینده راهی خط تولید شود. خودرویی در کلاس هاچ‌بک‌های ساب کامپکت اقتصادی!

بازگشت چراغ خاموش خودروی مشهور چینی به ایران / عکس

جیلی پس از بازگشت دوباره تحریم‌ها، از بازار ایران کنار رفت، اما حالا گویا که این شرکت قصد دارد تا با محصولی کوچک (هاچ‌بک اقتصادی) و با نامی متفاوت، BAC برای سومین‌بار حضور در بازار ایران را تجربه کند، این درحالیست که ظاهراً عرضه لیفان ایکس 70 به‌دلیل ورشکستگی شرکت چینی متوقف شده است.

به گفته مدیرعامل خودروسازان بم، کراس‌اوور جدید BAC X3 که درواقع ارزان‌قیمت‌ترین محصول جیلی یعنی Geely Yuanjing X3 محسوب می‌شود، در ماه آینده وارد فاز تولید خواهد شد و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود، این خودرو در اردیبهشت‌ماه سال آینده به تولید انبوه می‌رسد و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

اما مشخصات کراس‌اوور BAC X3 خودروسازان بم چیست؟

محصول جدید خودروسازی بم، همان خودروی X3 Pro جیلی است که با برند میپل شناخته می‌شود و طرفداران بسیاری در بازار چین دارد. به بیان بهتر، خودروساز کرمانی، X3 Pro میپل را با نام BAC X3 مونتاژ و روانه بازار ایران می‌کند.

بازگشت چراغ خاموش خودروی مشهور چینی به ایران / عکس

بک ایکس 3 در مدل قبل از فیس لیفت که در بازار چندان موفق نبود

خودروی BAC X3 با تنها 4 متر طول، در دسته کراس اوورهای ساب کامپکت و جمع‌وجور قرار می‌گیرد و ظاهری جذاب و امروزی دارد. جلوپنجره بزرگ با حاشیه کرومی و متصل به چراغ‌های درشت جلو، نمایی را برای خودرو به‌وجود آورده است که با سلایق خریداران امروزی مطابقت دارد و به‌طور خاص، نظر جوانان را به خود جلب می‌کند.

این ماشین با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی، قادر به تولید 102 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور است. از دیگر مشخصات کراس‌اوور BAC X3 در بخش فنی می‌توان به گیربکس CVT اشاره کرد که نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

بازگشت چراغ خاموش خودروی مشهور چینی به ایران / عکس

طبق ادعای خودروسازان بم، BAC X3 مصرف سوخت پایینی دارد و به‌منظور رقابت با خودروهای هم‌رده، به سیستم‌ها و تجهیزات متعددی مجهز شده است. سیستم‌های کنترل و پایداری اعم از ABS ،EBD ،ESC ،VDC ،EBA ،TSC و HHC و همین‌طور سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، سیستم رانندگی هوشمند و... از جمله امکانات و رفاهی به‌کاررفته در BAC X3 به‌حساب می‌آیند.

مشخصات کراس‌اوور BAC X3 علی‌رغم تصور اولیه، یک کلاس از خودروهایی همچون جک S3 و ام‌وی‌ام X22پرو کوچک‌تر است و با قیمتی در محدوده 7 تا 11 هزار دلار، هیچ بعید نیست که با قیمتی بیش از 600 میلیون تومان راهی بازار شود، بااین‌حساب باید رقیب هم‌کلاس این مدل را خودروی گمنامی مانند راین R3 قلمداد کرد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان