تصادفات در عراق ۳.۵ برابر ایران؛ کشته‌ها نصف ایران!

رئیس پلیس راهور گفت: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات عراق ۳.۵ برابر ایران است، اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودرو‌های ایمنی است!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایران جیب، سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راه امروز در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک اظهار کرد: همه 3 عامل انسان، راه و وسیله را دخیل در تصادفات می‌دانند، اما باید بگویم که 5 عامل دخیل در تصادفات است؛ مدیریت و آموزش را هم باید به 3 عامل دیگر اضافه کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری ها، نقش‌ها و تامین منابع را در قانون لحاظ کرده‌اند، اما کافی نیست؛ در قانون پیش‌بینی شده است شورای عالی ایمنی به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

رئیس پلیس راه تصریح کرد: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند؛ تصادفات کشور عراق 3 و نیم برابر ایران است، اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودرو‌های ایمنی است که دارند.

هادیانفر متذکر شد: سالانه در تصادفات بیش از 17 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند، اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد 8.3 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان