اروپا به تیک‌تاک هشدار داد

مهر نوشت: در دیدار مدیر ارشد اجرایی تیک تاک با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل، اتحادیه به این شرکت هشدار داده تا از قوانین منطقه پیروی و ایمنی داده های کاربران را تضمین کند.

اروپا به تیک‌تاک هشدار داد

یک تاک که به شرکت «بایت دنس» تعلق دارد، در ماه های اخیر به دلیل نگرانی ها درباره میزان دسترسی دولت چین به داده های کاربران با چالش هایی روبرو شده است.

شو زی چو مدیر ارشد اجرایی تیک تاک برای نخستین بار مذاکراتی رسمی با مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت، ورا یوروا نایب رئیس کمیسیون، ایلوا یوهانسون کمیسیونر ا امور مهاجرت و دیدیه ریندیر کمیسیونر قضایی اتحادیه اروپا انجام داد.

او در این باره گفت: هیچ شکی نیست که داده های کاربران در اروپا ایمن هستند و در معرض دسترسی غیرقانونی مقامات طرف ثالث قرار ندارند.

در نوامبر 2022 میلادی تیک تاک اعتراف کرد برخی کارمندان آن درچین به داده های کاربران اروپایی دسترسی داشته اند اما چو به یورووا اعلام کرد این شرکت مشغول توسعه سیستمی قدرتمند برای پردازش داده های کاربران اروپایی در همین منطقه است.

تئو برترام نائب رییس سیاستگذاری عمومی تیک تاک در اروپا بعداً اعلام کرد این شرکت طی مذاکراتی شیوه قدرتمندتر کردن امنیت داده ها در اروپا از جمله ایجاد مرکز عملیات های داده اروپا در ایرلند را توضیح داده است.

البته در حال حاضر بایت دنس با تحقیقات رگولاتور حریم خصوصی ایرلند روبرو است تا مشخص شود آیا با فراوری داده های خصوصی کودکان و انتقال آنها به چین، قانون عمومی حفاظت از داده های این منطقه(GDPR) را نقض کرده است یا خیر.

ریندیرز در این باره گفت: من روی اهمیت پیروی کامل تیک تاک از قانون GDPR و همکاری کامل با رگولاتور حفاظت حریم خصوصی ایرلند تاکید کرده اند.

اتحادیه اروپا همچنین خواستار افزایش اقدامات برای مقابله با اخبار جعلی است. یورووا نیز اعلام کرد تیک تاک باید نخستین گزارش درباره این موضوع را تا پایان ژانویه اعلام کرد. به گفته او شفافیت در این روند کلید اصلی است.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان