پفک چه بلایی سر بچه‌ها می‌آورد؟

مصرف پفک تحت هر شرایطی برای کودکان زیر دو سال ممنوع است و برای کودکان در سنین بالاتر هم باید با محدودیت همراه باشد.

به گزارش تابناک؛ یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف پفک برای کودکان زیر دو سال ممنوع است، گفت: برای کودکان در سنین بالاتر هم مصرف این خوراکی باید با محدودیت صورت گیرد.

سهیل عباسی، با بیان اینکه امروزه تنقلات به جزیی جدایی ناپذیر از تغذیه تمام افراد و بویژه کودکان تبدیل شده، گفت: آنچه مهم است اینکه در این شرایط بتوانیم تنقلات سالم را جایگزین تنقلات ناسالم کنیم.

وی از انواع آجیل و مغزها به عنوان تنقلات سالم یاد کرد و افزود: همچنین انجیر خشک و کشمکش هم خوراکی‌های دیگری هستند که می توانند به عنوان تنقلات سالم شناخته شوند.

وی با اشاره به مصرف بالای تنقلات ناسالمی مانند چیپس و پفک و کیک و کولوچه، گفت: در حال حاضر این نوع تنقلات به نوعی در جامعه جا افتاده و بسیاری کودکان با مشاهده پفک و چیپس در قفسه مغازه، مصرانه خواستار خرید و مصرف آن هستند.

عباسی گفت: در چنین شرایطی نمی توان مصرف این نوع تنقلات را به طور کامل برای کودکان حذف کرد، چرا که آنها در هر صورت با مشاهده این تنقلات خواستار مصرف آن هستند، بنابراین بهترین راهکار محدودیت مصرف است.

این کارشناس تغذیه گفت: مصرف پفک تحت هر شرایطی برای کودکان زیر دو سال ممنوع است و برای کودکان در سنین بالاتر هم باید با محدودیت همراه باشد.

عباسی گفت: مصرف هفتگی یا 10 روز یکبار یک بسته پفک شاید بتواند محدودیت مناسبی برای کودکان باشد.

این کارشناس تغذیه در ادامه در تشریح مضرات پفک و چرایی ناسالم بودن این خوراکی، گفت: اولین مشکل پفک کالری بالای آن است، بطوری که 100 گرم آن حدود 500 کالری انرژی دارد که کالری بسیار بالایی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به این کالری بالا قطعا مصرف آن افزایش وزن و چاقی را برای کودکان به دنبال داشته و جلوی اشتهای آنها برای صرف وعده‌های اصلی غذا را می‌گیرد.

عباسی گفت: تاثیر پفک بگونه‌ای است که کودکان چاق را چاق‌تر کرده و کودکان لاغر را لاغرتر می کند، به اینصورت که با توجه به کالری بالا موجب افزایش وزن هرچه بیشتر کودکان چاق شده و با کاهش اشتهای کودکان لاغر آنها را به سمت سوءتغذیه و لاغری هرچه بیشتر سوق می‌دهد.

این کارشناس تغذیه گفت: البته مضرات پفک فقط به کالری بالا و بی اشتها کردن کودکان محدود نمی شود و چربی و کربوهیدرات ناسالم موجود در آن است که برای کودکان مضر است.

عباسی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود مواد افزودنی و نگهدارنده در پفک هم این امکان هست که بچه‌ها دچار حساسیت شوند و از طرفی مصرف این خوراکی می‌تواند ذائقه کودکان را به سمت شوری پیش ببرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان