عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت دست دوم‌ها را هم کاهش داد

ایسنا نوشت:وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر تاکید رئیس جمهور برای حفظ حقوق سهامداران شرکت‌های خودروساز و سهامداران عدالت و همچنین عدم تضییع حق تولیدکننده و مصرف‌کننده، عرضه خودرو در بورس کالا را در شرایط فعلی، بهترین روش خواند و تاکید کرد که عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت خودروهای دست دوم را هم کاهش داد.

عرضه خودرو در بورس کالا، قیمت دست دوم‌ها را هم کاهش داد

از روز گذشته (دوشنبه 3 بهمن ماه)، عرضه خودرو در بورس کالا با نامه رئیس شورای رقابت به رئیس سازمان بورس بسیار چالش‌برانگیز شد.

رئیس این شورای در نامه‌ خود، کلیه محصولات دو خودروساز بزرگ (جز هایما و تارا) را انحصاری خواند و اعلام کرد که بایستی خودروهای شاهین، دنا و پژو 207 از بورس کالا خارج شوند. اتفاقی که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت، تاجایی که علاوه بر سازمان‌ها و نهادهای مختلف که به مخالفت با این تصمیم یا ابراز بی‌اطلاعی از آن پرداختند، حتی برخی از اعضای خود شورای رقابت نیز مدعی شدند که نامه مذکور موضع رییس‌شوراست، نه مجموعه اعضا!

به دنبال این موضوع، مقرر شد بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه 4 بهمن ماه)، سرنوشت "عرضه خودرو در بورس کالا" در جلسه شورای عالی بورس تعیین تکلیف شود.

براساس اخبار واصله از این جلسه، گزارش‌هایی از دستاوردهای عرضه خودرو طی چند ماه اخیر به استحضار اعضای شورا رسید.

عرضه خودرو در بورس فعلا بهترین روش است

سیدرضا فاطمی‌امین- وزارت صنعت، معدن و تجارت- در این جلسه، با بیان اینکه در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا، بهترین روش است، بر تاکید رئیس جمهور بر حفظ حقوق یک میلیون سهامدار شرکت‌های خودروساز و سهامداران عدالت اشاره کرده و گفت: رئیس جمهور بارها تاکید کرده است که در قیمت‌گذاری‌ها نه حق تولیدکننده تضییع شود و نه حق مصرف‌کننده؛ براین اساس سرکوب قیمت به هیچ وجه مورد تایید شخص رئیس جمهور هم نیست.

وی تصریح کرد: مهمترین اثر مثبتی که عرضه خودرو در بورس کالا داشته و بدان توجهی نکرده‌ایم، این است که با کاهش قیمت خودروهای نو، قیمت خودروهای دست دوم که اتفاقا بیشترین میزان گردش مالی در بازار خودرو را هم دارند، کاهش چشمگیری داشته است. بدین ترتیب منافع مصرف‌کنندگان، هزاران برابر بیش از اعدادی که اعلام می‌شود، حفظ شده است.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: ابزارهایی در بورس کالا وجود دارد که در کنترل قیمت‌ها کارآمدی بسیاری دارد. فاطمی‌امین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: عرضه سیمان در بورس کالا نمونه موفق کاهش و کنترل قیمت ها بود.

بیشتر بخوانید:

46220

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان