چگونه از طریق خرید ملک اقامت ترکیه را اخذ کنیم؟

برای اقامت در ترکیه بهتر است که ابتدا این کشور را بیشتر بشناسیم. ترکیه و ایران شباهت های فرهنگی و مذهبی زیادی با هم دارند.

اقامت ترکیه

امروزه اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک موضوع داغ در سراسر دنیا می باشد. اگر دوست دارید جدید ترین اطلاعات را در مورد اقامت در ترکیه در دست داشته باشید، پیشنهاد می کنیم این مطالب را مطالعه بفرمایید.

مشخصات کشور ترکیه  و شرایط اخذ اقامت این کشور چیست؟

برای اقامت در ترکیه بهتر است که ابتدا این کشور را بیشتر بشناسیم. ترکیه و ایران شباهت های فرهنگی و مذهبی زیادی با هم دارند. همچنین شرایط اقلیمی، وضعیت مسکن و شرایط تحصیلی این کشور، باعث شده که ایرانیان به فکر سرمایه گذاری در ترکیه باشند. اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک راهی است که بسیاری از افراد آن‌ را امتحان کرده و به انجام می رسانند‌. این همسایه زیبا به لحاظ گردشگری یک مقصد عالی برای توریست های ایرانی به شمار می رود. شهرهای استانبول، آنتالیا، آنکارا، آلانیا، ازمیر و سایر مناطق این کشور بسیاری از گردشگران ایرانی و جهان را به خود جذب خواهند کرد. در ادامه قوانین اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را عنوان می کنیم.

شرایط جدید سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت این کشور شرایط و قوانینی دارد که باید از آن اطلاع کافی داشته باشید. این قوانین به تازگی تغییراتی داشته است. در سال های اخیر این کشور از لحاظ اقتصادی در جهان پیشرفت هایی داشته است و از این رو از سر تا سر جهان این کشور را برای خرید ملک انتخاب می نمایند.

 البته به جز خرید ملک برخی از سرمایه گذاران حتی با ساخت هتل و مجتمع های مسکونی این سرمایه گذاری را انجام خواهند داد. کشور ترکیه تقریبا راه سرمایه گذاری را برای اتباع خارجی هموار ساخته و با ایجاد موقعیت های عالی هم به این افراد و هم به اقتصاد خود کمک می کند. پس می توان از طریق خرید خانه و مستغلات، ثبت شرکت در ترکیه، خرید واحدهای تجاری و سایر موارد سرمایه گذاری کرد و اقامت در ترکیه را به دست آورد. اما این نکته را یادآور شویم که مطمئن ترین راه برای سرمایه‌گذاری در ترکیه خرید ملک و خانه می باشد.

قیمت ملک در ترکیه چگونه محاسبه می شود؟

امروزه با توجه به تورم بالا در ایران و افزایش زیاد قیمت مسکن، می توان گفت که وضعیت ملک در ترکیه از ایران بسیار بهتر می باشد. بنابراین ایرانیان زیادی این روش را بر می گزینند و برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک اقدامات لازم را انجام می دهند. حتی برخی از سرمایه گذاران با خرید ملک می توانند از طریق اجاره آن درآمدی داشته باشند.

استانداردهای سرمایه گذاری در ترکیه چگونه هستند؟

اقتصاد ترکیه دارای رشد صعودی می باشد و می توان گفت که همین استانداردها باعث شده که‌ همه در سراسر جهان دست به سرمایه گذاری در ترکیه می زنند. اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک یکی از بهترین روش ها به حساب می آید. گفتنی است که در سال ۲۰۱۹ کشور ترکیه دومین کشور از لحاظ سرمایه گذاری خارجی شناخته شده است. از ابتدای سال ۲۰۲۰ قوانین اخذ اقامت در این کشور تغییراتی داشته است.

 به عنوان مثال اتباع خارجی می توانند به مدت یک سال اقامت توریستی این کشور را داشته باشند. اما برخی کشورها شامل این قانون نمی شوند. نکته مهم این است که حتی شهروندان ایرانی که در این کشور اقامت موقت داشته اند و در واقع مسکن خود را اجاره کرده بودند، بعد از یک سال نمی توانند اقامت توریستی خود را تمدید کنند‌. این افراد باید قبل از اتمام این اقامت دوباره برای اخذ آن اقدامات لازم را انجام دهند‌. روش های دیگری را باید برای اقامت مورد امتحان و بررسی قرار دهند.

قانون جدید کشور ترکیه برای اخذ اقامت توریستی چیست؟

نکته ای که باید در این قسمت عنوان نماییم این است که تا قبل از سال ۲۰۲۰ اشخاصی که اقامت توریستی کشور ترکیه را داشتند، می توانستند این اقامت را تمدید نمایند‌. اما پس از آن قوانین تغییراتی داشته است. در قانون جدید برای ادامه اقامت در ترکیه باید با مجوز های خاص مثل دانشجویی، تحصیلی، کاری و خرید ملک اقدام نمود. در غیر این صورت مجاز به زندگی در ترکیه نخواهند بود و باید این کشور را ترک نمایند‌.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک چگونه است؟

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و داشتن شهروندی این کشور موضوعاتی متفاوت هستند. شاید این موضوع برایتان جالب باشد‌. اگر تمایل دارید که شهروندی این کشور را داشته باشید باید حداقل ۲۵۰ هزار دلار برای خرید ملک در ترکیه داشته باشید. اما برای اخذ اقامت شرایط و هزینه فرق دارد. با داشتن اقامت ترکیه شما همچنان خارجی به حساب می آیید و نمی توانید از یک سری قوانین و امکانات آن استفاده نمایید.

اما با داشتن پاسپورت ترکیه و شهروندی شما همانند شهروندان این کشور از تمام قوانین بهره می برید‌. اگر با خرید ملک با ارزش حداقل ۲۵۰ دلار برای اخذ شهروندی اقدام نمایید خانواده شما نیز این امکانات را دریافت می دارند‌. از این طریق و با گذشت ۴۵ تا سه ماه بعد می توان اقدامات لازم را انجام داد.

مراحل اخذ پاسپورت ترکیه چیست؟

با هزینه ای که گفته شد می توانید برای خرید ملک در ترکیه اقدام نموده و پس از دریافت تاپو برای اخذ شهروندی این کشور اقدامات لازم را انجام دهید. تمام مدارک و فرم های خواسته شده باید مورد بررسی قرار بگیرد. پس از طی مراحل اداره تاپو به مدت سه تا هفت روز کاری نامه تاییدیه را به شخص ارائه می دهد. این نامه باید به دفتر مهاجرت ترکیه برده شود و برای دریافت اقامت اقدام نمود.

سخن پایانی

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک راهی است که می توان آن را انجام داد و به نتیجه رسید. داشتن پاسپورت ترکیه و شهروندی این کشور قوانین متفاوتی دارد که در این مقاله بررسی شد. اقامت در ترکیه نیز امروزه هدف بسیاری از ایرانیان می باشد. برای این هدف اکثر افراد دست به سرمایه گذاری در ترکیه می زنند. مشاوره با کارشناسان ما می تواند کمک زیادی به شما بکند‌.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان