چرا برنج شمال طرفدار بیشتری دارد؟

در شهر های مختلف ایران کشت برنج انجام می شود اما هیچ کدام محبوبیت برنج شمالی را ندارند. زیرا عطر و بو و طعم بی نظیر برنج مازندران و گیلان را نمی توان در هیچ یک از دیگر برنج ها یافت

در کشور های آسیایی مصرف و کشت برنج بسیار پر رونق می باشد. در ایران نیز برنج را می توان از وعده های اصلی غذا دانست. به همین علت در بازار برنج ایران انواع متنوعی مانند برنج پاکستانی، برنج هندی و برنج های شمالی فروش دارند. اما برنج های خارجی هیچ زمان نمی توانند جایگاه برنج ایرانی و شمالی را داشته باشند. هر چند برنج شمالی در بین برنج های ایرانی نیز از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. این تفاوت کیفیت آن قدر زیاد است که با وجود قیمت بالای برنج شمال، افراد تمایل به خرید آن را از دست نمی دهند. عطر و بوی برنج شمال و طعم آن هر خریداری را مجاب خواهد کرد.

برنج شمال

ویژگی های مهم برنج شمال

در شهر های مختلف ایران کشت برنج انجام می شود اما هیچ کدام محبوبیت برنج شمالی را ندارند. زیرا عطر و بو و طعم بی نظیر برنج مازندران و گیلان را نمی توان در هیچ یک از دیگر برنج ها یافت. از ویژگی های برنج شمال به ظاهر مجلسی و دانه بلند بودن آن نیز می توان اشاره نمود. این برنج ها دارای رنگ روشن و زیبا به همراه ظاهر زیبای خود تمام ویژگی های برنج اشرافی را در بر دارند.

ری برنج شمالی در هنگام پخت و کیفیت پس از پخت

ری فوق العاده ای که در پخت این برنج ها مشاهده می کنید باعث می شود تا دیگر نخواهید سراغ برنج های خارجی و بی کیفیت بروید. تمامی انواع مختلف برنج شمالی دارای این ویژگی بوده و پخت عالی خواهند داشت. برنج شمال پس از پخت نیز کیفیت خود را از دست نداده و قابل استفاده برای وعده های بعدی می باشد. برنج خزر یکی از برنج های معروف شمالی در دهه 60 بوده است. اما پس از پخت تنها در همان لحظه قابل مصرف بوده و به مرور کیفیت خود را از دست می دهد. به همین علت به مرور زمان حذف شده و برنج های جایگزین با ویژگی کیفیت عالی پس از پخت روانه بازار شده اند.

خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب همگی تاثیر بسزایی در رشد عالی برنج های مازندران و گیلان دارند. زیرا برنج برای مرغوبیت نیاز به آفتاب کافی و آب فراوان دارد. در صورت زیاد بودن تابش، برنج می سوزد و کم بودن آن باعث سبز ماندن دانه ها می گردد.  

برنج شمال

آشنایی با انواع مختلف برنج های مازندران و گیلان

برنج طارم:

همان طور که گفته شد بیشترین کشت برنج در این دو استان شمالی انجام می شود. در استان مازندران بیشترین کشت را برنج طارم محلی فریدونکار به خود اختصاص داده است. این برنج صادرات بالایی داشته و در خاورمیانه نیز معروف می باشد. قطعا عطر و طعم برنج طارم هر کسی را مدهوش خود خواهد کرد.

برنج هاشمی:

در شهر های استان گیلان نیز کشت برنج هاشمی و دم سیاه بسیار رواج دارد. برنج هاشمی در دو مدل سرد و گرم کشت می شود. کیفیت پخت فوق العاده این برنج آن را در بین سایر انواع منحصر به فرد کرده است. قد بلند و مجلسی بودن نیز از دیگر مزایای مهم برنج هاشمی می باشد. این برنج از معروف ترین و گران ترین های بازار برنج شمال و ایران است.

برنج شیرودی:

برنج شیرودی و استخوانی از انواع پر محصول، اما با کیفیت عالی از برنج های کشت شده در استان مازندران می باشد. از نظر ظاهری شبیه به برنج هاشمی بوده و در سطح مناسبی قرار دارد. به دلیل ظاهر و قد بلند مناسب استفاده در مجالس، رستوران ها و ادارات می باشد. قیمت برنج شیرودی با توجه به ویژگی های مثبتی که دارد بسیار مقرون به صرفه می باشد.

برنج صدری:

کشت این برنج بیشتر در استان گیلان انجام شده و به نسبت برنج کم محصولی می باشد. برنج صدری رنگ سفیدی داشته و به همین علت معروف است. طعم و عطر دلنشین آن در کنار کیفیت کم نظیری که دارد باعث شده تا در دسته برنج های مجلسی قرار گیرد. برنج صدری دم سیاه برنج درجه یک ایرانی بوده و قیمت بالایی نیز دارد.

برنج علی کاظمی:

این برنج نیز مانند برنج هاشمی توسط کشاورزی گیلانی ابداع شده و سپس روانه بازار شده است. برنج علی کاظمی به همراه برنج طارم از معطر ترین برنج های شمالی می باشند. به طوری که بوی آن شما را مسحور خود می کند. این برنج در شهر های غربی استان گیلان بهترین حالت خود را داشته و بهتر کشت می شود. به همین علت به آن برنج گیلانی گفته می شود.

در هنگام خرید برنج هر شخصی با توجه به ذائقه خود و خانواده خود می تواند خرید داشته باشد. از بهترین ویژگی های برنج شمال تنوع بسیار آن می باشد. با هر بودجه و سلیقه ای می توانید یک خرید راحت و بی دردسر داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان