چه مقدار آجیل و شیرینی‌جات در روز مصرف کنیم؟

ایسنا نوشت: کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: ۳۰ عدد پسته در روز مصرف کنید چرا که حاوی آرژنین است و می‌تواند با انعطاف بخشیدن به عروق، مانع از لخته شدن خون و بروز حملات قلبی و سکته مغزی در افراد شود.

چه مقدار آجیل و شیرینی‌جات در روز مصرف کنیم؟

سیده‌راضیه موسوی با اشاره به مصرف 14 عدد بادام درختی در روز، افزود: این محصول باعث کاهش وزن و تناسب اندام می‌شود؛این دانه آجیل قند خون را کنترل می‌کند از اینرو مصرف آن به بیماران دیابتی توصیه می‌شود. افراد می‌توانند بادام را در آب خیس کنندتا فشار کمتری به دندان‌ها وارد شود.

وی با بیان اینکه بادام هندی منبع خوبی از آهن، منیزیم و روی است و می‌تواند از کم خونی در بدن افراد جلوگیری کند، ادامه داد: منیزیم موجود در بادام هندی می‌تواند خطر ابتلا به فراموشی و آلزایمر را در افراد کاهش دهد. لذا روزانه مصرف 10 عدد بادام هندیتوصیه می‌شود.

موسوی با اشاره به مصرف 17 عدد بادام زمینی، 10 عدد فندوق و 5 تکه گردو در روز، اذعان کرد: فندق منبع خوبی از آهن، منیزیم وروی است و می‌تواند از کم خونی در بدن افراد جلوگیری کند؛ همچنین منیزیم موجود در بادام هندی نیز در کاهش آلزایمر و فراموشیافراد موثر است.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: بادام زمینی‌ سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت بدن است و مانع از ابتلای فرد به انواعبیماری‌های عفونی و نیز قلبی - عروقی شود.

موسوی با بیان اینکه گردو حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها بوده که باعث محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی بیماری‌های قلبی، سرطان وپیری زودرس می‌شود، بیان کرد: این دانه همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که ماده‌ای مغذی برای تقویت عضلات بدن وجلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: یک مشت از تخمه آفتابگردان 90 درصد نیاز روزانه به ویتامین را تامین می‌کند. در 100 گرم تخمه آفتابگردان 580کالری انرژی نهفته بوده و این تخمه حاوی 24 درصد مواد پروتئینی، 47 درصد روغن، کربوهیدرات و سرشار از فسفر، پتاسیم، آهن،کلسیم، منیزیم و ویتامین B و ... است.

این کارشناس تغذیه تشریح کرد: همچنین روزانه مصرف 2 تا 3 واحد میوه توصیه می‌شود اما واحد هر نوع از میوه‌ها متفاوت از دیگریاست. به عنوان مثال یک عدد سیب، دو واحد میوه محسوب می‌شود و یا پرتغال‌های بزرگ دو واحد میوه محسوب شده و نباید به عنوان یکواحد محسوب شود. از طرفی واحد توصیه شده مصرف هر میوه با آب میوه آن متفاوت است؛ به‌عنوان مثال نصف لیوان آب پرتغال معادلیک واحد محسوب می‌شود.

موسوی با بیان اینکه توصیه می‌شود که حداکثر مصرف روزانه افراد 50 گرم شکلات تلخ با مقدار 70 درصد کاکائو باشد، ادامه داد: اگرشکلات تلخ به صورت روزانه مصرف شود می‌تواند برای قلب انسان‌ها مفید باشد که این موضوع را تحقیقات زیادی اثبات کرده است.

وی با بیان اینکه محققان می‌گویند زنان بزرگسال باید روزی شش قاشق قند و شکر مصرف کنند، خاطرنشان کرد: طبق استانداردسازمان جهانی بهداشت، حداکثر مصرف روزانه قند برای هر فرد عادی 12 قاشق چایخوری در 2200 کالری رژیم غذایی است که 9درصد کل کالری روزانه را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این نوشیدنی سلامت روده را تضمین می‌کند

5 اشتباه رایج پس از پرخوری

271 233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان