جلب رضایت اولیای دم پس از ۲۳ سال در البرز

مدیر کل زندان های البرز: به همت ستاد دیه استان البرز ۵۰۰ زندانی بدهکار مالی و جرایم غیر عمد در سال گذشته از زندان‌های این استان آزاد شدند.

مدیرکل زندان های البرز گفت: پرونده قتل که 23 سال بلاتکلیف بود با تشکیل گروه ویژه مددکاری و مراجعت مددکاران زندان‌های البرز به استان همدان و یافتن اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش ایرنا؛ علی چهارمحالی اظهار کرد: در یکی از بازدیدهای میدانی از اندرزگاه‌های ندامتگاه کرج در سال گذشته با مددجویی مواجه شدیم که سال‌ها قبل در زندان همدان طی یک درگیری هم‌بندی خود را به قتل رسانده بود.

وی افزود: صغیر بودن دختر فرد مقتول، ناتوانی خانواده قاتل در پرداخت دیه، انتقال قاتل به زندانِ استان دیگر و بی‌خبری هر 2 خانواده از احوال و محل زندگی دیگری، موجب شده بود تا این پرونده با پیچیدگی‌هایی همراه شود.

مدیر کل زندان‌های استان البرز با اشاره به گذشت بیش از 2 دهه از این قتل و ندامت قاتل از عمل خود اظهار کرد: گروه مددکاری استان البرز پس از اعزام به همدان با همکاری خوب مراجع قضایی این استان و از طریق پیگیری پرونده‌های تزریق واکسن کرونا توانستند شماره ملی دختر فرد مقتول را بیابند و با همکاری مخابرات منطقه به نشانی وی دست یابند.

چهارمحالی افزود: دختر فرد مقتول که اکنون خودش مادر شده است با رایزنی مددکاران بدون هیچ چشمداشتی رضایت خود را اعلام کرد و این مددجو توانست پس از 23 سال به آغوش گرم خانواده خود بازگردد و طعم آزادی را بار دیگر بچشد.

آزادی 500 زندانی بدهکار مالی و جرایم غیر عمد در البرز

مدیر کل زندان های البرزدربخش دیگری ازسخنان خود گفت: به همت ستاد دیه استان البرز 500 زندانی بدهکار مالی و جرایم غیر عمد در سال گذشته از زندان‌های این استان آزاد شدند.

وی افزود: بدهی این 500 زندانی بالغ بر سه هزار میلیارد و 448 میلیون ریال بوده که خوشبختانه پس از انجام اقدامات قانونی از زندان آزاد شدند.

چهارمحالی افزود: این زندانیان با استفاده از منابع ستاد دیه به ارزش 205 میلیارد ریال، کمک خیرین، اعطا وام کم بهره و اعسار، پیش از سال تحویل از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیر کل زندان‌های استان البرز در خصوص برگزاری جشن‌های گلریزان ستاد دیه در ماه مبارک رمضان گفت: امسال نیز به رسم سنت حسنه سال‌های گذشته جشن گلریزان با هدف کمک به آزادی زندانیان بدهکار مالی و جرایم غیر عمد در استان برگزار می‌شود، که اولین جشن گلریزان سال جاری در شب میلاد کریم اهل بیت و به صورت زنده در صدا و سیما برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان