ادعای مارک میلی علیه برنامه هسته‌ای ایران

ایرنا نوشت: ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره آمریکا در هراس از پیشرفت برنامه هسته ای ایران مدعی شد ایران ظرف چند هفته می تواند مواد کافی برای بمب هسته ای داشته باشد.

ادعای مارک میلی علیه برنامه هسته‌ای ایران

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جلسه استماع کنگره آمریکا مدعی شد: ایران می‌تواند ظرف چند هفته مواد کافی برای بمب هسته‌ای داشته باشد و می‌تواند ظرف چند ماه یک بمب واقعی بسازد.

این مقام نظامی آمریکایی ادعا کرد: ایران اقداماتی را برای توسعه توانایی های خود برای تولید سلاح های هسته ای انجام داده است. اگر ایران سلاح هسته‌ای تولید کند، چندین گزینه برای فرماندهی آمریکا وجود دارد.

وی همچنین گفت: چین و روسیه توانایی‌ و قدرت برای تهدید منافع آمریکا دارند اما جنگ با این دو کشور حتمی یا نزدیک نیست.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیش از این نیز مدعی شده بود که ایران می‌تواند در کمتر از2 هفته مواد شکافت پذیر برای ساخت بمب اتمی تولید کند.

میلی در مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرده بود: ایران می‌تواند در مدت کمتر از دو هفته مواد شکافت پذیر برای ساخت یک بمب هسته‌ای تولید کند و تنها چند ماه برای ساخت یک بمب اتمی واقعی زمان نیاز دارد.

وی اتصریح کرده بود: اما ایالات متحده، همچون یک سیاست، متعهد است که ایران یک سلاح هسته‌ای وارد عرصه نخواهد کرد.

اظهارات این مقامات آمریکایی درحالی مطرح می شود که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفتم اسفند در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اعلام کرد که ایران تصمیمی برای برنامه تسلیحاتی هسته‌ای ندارد.

وی در پاسخ به پرسش این شبکه درباره اینکه آیا ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته ای دارد؟ گفت: تا جایی که می‌دانیم، اعتقادی نداریم که رهبران تهران تصمیمی برای از سرگیری برنامه تسلیحاتی که در پایان سال 2003 تعلیق کرده بودند، گرفته باشند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان