ویژه‌های مشرق؛

پشت پرده قرارهای رئیس‌جبهه اصلاحات با سلبریتی‌های آشوب!/ دولت چگونه کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیاردی روحانی را جبران کرد؟

اصلاح‌طلبان رادیکال که از صندوق رای بریده‌اند، این‌ رزوها تلاش دارند تا بار دیگر شبکه اشوب را بسط اجتماعی دهند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

***********

روزنامه‌های امروز شنبه چهارم آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که بازگشت به خانه زیر سایه جنگ پس از اعلام آتش‌بس در غزه، ارزیابی بودجه 1403 و استدلال‌های مخالفان و موافقان افزایش سن بازنشستگی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

لایحه بودجه سال 1403 را می‌توان اولین لایحه بودجه دانست که بر اساس چهارچوب‌ها، احکام و خط مشی‌های مندرج در قانون برنامه هفتم توسعه تنظیم شده است. به عبارت دیگر با عنایت به همزمانی فرآیندهای تدوین لایحه بودجه سال 1403 و تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد لایحه بودجه سال 1403 برمبنای اصول، قواعد و خط مشی‌های قانون برنامه توسعه هفتم توسعه تدوین شود.

با این وجود رسانه‌های اصلاح‌طلب با ایرادهای غیر کارشناسی شده سعی دارند انضباط مالی دولت را زیر سوال ببرند، روزنامه اعتماد در این‌باره نوشته است:

با انتشار جزییات اولیه از لایحه بودجه 1403 مشخص شد در لایحه بودجه سال آینده، ‌در بخش منابع، اتکای دولت به درآمدهای فروش نفت و گاز و سایر دارایی‌ها کاهش یافته است؛ به گونه‌ای که 1495 هزار میلیارد تومان از کل منابع دولت از محل مالیات تامین خواهد شد. در واقع سهم این درآمدها از کل بودجه عمومی از 50.6 درصد در بودجه امسال به 61.5 درصد در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافته است، همچنین برای هر بشکه نفت، عدد 65 یورو با صادرات روزانه 1.35 میلیون بشکه در نظر گرفته شده، اما میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت، فرآورده‌ نفتی و گاز با 8.1 درصد کاهش از 603 هزار میلیارد تومان به 554 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

پشت پرده قرارهای رئیس‌جبهه اصلاحات با سلبریتی‌های آشوب!/ دولت چگونه کسری بودجه 300 هزار میلیاردی روحانی را جبران کرد؟

روزنامه شرق نیز روی بحث مالیات متمرکز شده و می‌نویسد:

دولت در دو روز گذشته جزئیات لایحه بودجه سال آینده را به‌صورت قطره‌چکانی منتشر کرده و هنوز بخش‌هایی از لایحه و جداول بودجه‌ای در دسترس عموم قرار نگرفته است اما آنچه از کلیت لایحه بودجه سال آینده برمی‌آید این است که کابینه سیزدهم بنا را بر آن گذاشته که با سختگیری‌های مالیاتی کسری بودجه خود را تأمین کند.

پشت پرده قرارهای رئیس‌جبهه اصلاحات با سلبریتی‌های آشوب!/ دولت چگونه کسری بودجه 300 هزار میلیاردی روحانی را جبران کرد؟

مشی کلی در تدوین لایحه بودجه 1403 این بوده است که از احکامی که ماهیت آنها اصلاح قوانین دایمی کشور است تا حد امکان اجتناب شود. به‌عبارت دیگر تمام تلاش این بوده است که از گنجاندن احکامی که ماهیت آنها دایمی بوده و در قالب احکام لایحه بودجه (با ماهیت یکساله) موضوعیت نداشته است، جلوگیری شود. سعی شده است از آوردن احکام قانونی بی‌ارتباط با موضوع بودجه و غیرضرور اجتناب شود.

البته این موضوع استثنائات مختصری داشته که آن استثئانات بیشتر در زمینه‌هایی بوده که تصویب این احکام می‌توانسته منابع درآمدی جدیدی را ایجاد و یا موضوع تنگنای مالی را مدیریت نماید. با این اقدامات حجم و تعداد احکام ماده واحده لایحه بودجه 1403 نسبت به سنوات قبل کاهش یافته است. ، در تدوین الگوی کلی لایحه بودجه سال 1403 مفروضات قانون برنامه هفتم توسعه در برخی از پارامترهای اصلی و مهم اقتصادی مانند رشد اقتصادی، تورم، میزان سرمایه‌گذاری و ... مدنظر قرار گرفته و سایر ارقام بخش‌های منابع و مصارف لایحه بودجه 1403 برمبنای آن تنظیم شده است.

همچنین در لایحه پیشنهادی، درآمدهای مالیاتی و گمرکی 1262 هزار میلیارد تومان منظور شده است که به لحاظ سهم درآمدهای مالیاتی از کل منابع بودجه 51 درصد است و نسبت به قانون بودجه سال 1402، 8 واحد درصد افزایش یافته است. این روزها دولت به دور از حواشی و با تمرکز بر رفع موانع و مشکلات و اعتقاد به ظرفیت‌ها و توان‌های بالقوه و بالفعل کشور مشغول پاکسازی آوارهای دولت روحانی است، از کسری بودجه 300 هزار میلیاردی تا خزانه منفی 44 هزار میلیاردی!

گفت وگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با هانیه توسلی

روزنامه آرمان امروز نوشته است که رئیس جبهه اصلاحات با هدف اثرگذاری‌های خاص سیاسی به سراف سلبریتی‌ها رفته است، در بخشی از این خبر آمده است:

رئیس جبهه اصلاحات ایران در گفت وگوی تلفنی خود با هانیه توسلی ضمن ابراز تاسف نسبت به برخوردهایی که این روزها با هنرمندان کشور می‌شود، اعتراض خود را نسبت به حکم ناعادلانه وی و ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی جمعی از زنان هنرمند کشور اعلام کرد. آذر منصوری در گفتگو با هانیه توسلی، این رفتارها را مصداق بارز بر شاخه نشستن و بن بریدن خواند و تاکید کرد: هنر بدون آزادی فاقد خلاقیت لازم است و با مهندسی فرهنگی که شدت یافته، تاثیری نیز در رشد و پویایی جامعه ایران به دنبال نخواهد داشت!

پشت پرده قرارهای رئیس‌جبهه اصلاحات با سلبریتی‌های آشوب!/ دولت چگونه کسری بودجه 300 هزار میلیاردی روحانی را جبران کرد؟

پشت پرده قرارهای رئیس‌جبهه اصلاحات با سلبریتی‌های آشوب!/ دولت چگونه کسری بودجه 300 هزار میلیاردی روحانی را جبران کرد؟

در اغتشاشات پاییزی طراحان آشوب در ابتدا با دو بازوی سلبریتی‌ها و بلاگرها عملیات کردند و با هدف گرفتن اذهان و ترور حقیقت، ادعای پایان جمهوری اسلامی را فریاد زدند و کوشیدند اقلیت آشوبگر را اکثریتی عظیم بازنمایی کنند، طراحان آشوب که طی سالیان گذشته به کرات تاکید می‌کردند، نظام جمهوری اسلامی 40سالگی خود را نخواهد دید، برای متمایز کردن این دور از آشوب‌ها کوشیدند تا فضای شبکه‌های اجتماعی را تسخیر و برخی سلبریتی‌ها را بلندگوهای داخلی خود تعریف کنند. اصلاح‌طلبان رادیکال که از صندوق رای بریده‌اند، تلاش دارند تا بار دیگر شبکه آشوب را بسط اجتماعی دهند، تحرکات آذر منصوری را باید روی این خط نظاره کرد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان