وبلاگ مشرق

اولتیماتوم فرماندهان جنگ خیابانی به ایران!/ یک رتبه مطلوب فرهنگی برای مردم ایران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفته است: سه‌هزار و ۸۰۰ کتابخانه فعال در کشور وجود دارد که در این شاخص رتبه نخست منطقه را داریم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

در قالب سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات اظهار شد:

اولتیماتوم فرماندهان جنگ خیابانی به ایران!

اولتیماتوم فرماندهان جنگ خیابانی به ایران!/ یک رتبه مطلوب فرهنگی برای مردم ایران

جبهه اصلاحات (ارگان ستادی جریان چپ) به تازگی متنی را با عنوان "سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات" تصویب و منتشر کرد.

متنی که طی آن راهبردهای احتمالی اصلاح‌طلبان در 5 وضعیت انتخاباتی محتمل به رشته تحریر درآمده و اینطور تهدید شده است که فی‌النهایه اگر شرایط اصلاح‌طلبان محقق نشود؛ آنها در انتخابات شرکت نمی‌کنند! (می‌توانید متن این سند را در اینجا مطالعه کنید)

در سند مذکور هیچ اثری از احترام صد در صدی به صندوق رأی و مردمسالاری نیز دیده نمی‌شود.

"جواد امام" سخنگوی جبهه اصلاحات به تازگی در یک توییت پیرامون همین سند نوشته است:

"با توجه به تصویب راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در اول بهمن 1402، طبعاً اصلاح‌ طلبان نمی‌توانند در انتخاباتی تهی از معنا، غیر رقابتی و غیر منصفانه و غیر مؤثر در اداره کشور و سرنوشت شهروندان شرکت کنند. البته این راهبرد به‌ منزله قهر با صندوق و تحریم انتخابات نیست."

*از کین‌توزی و دشمنی نهفته در سند راهبردی اصلاح‌طلبان همین بس که حرف تکمیلی و حاقّ آنرا باید در توییت سخنگوی جبهه اصلاحات خواند. حرفی که در ورای خود می‌گوید ما همگی بردگان حجاریان (مفتی مشارکت مشروط) هستیم و کار ما "مشارکت مشروط" یا همان تحریم انتخابات است.

به این معنی که "صندوق رأی" برای ما مقدس نیست، برایمان مهم نیست که "مخالف انتخابات" لقب گرفته‌ایم و این هم هیچ اهمیتی ندارد که در پیامد تحریم انتخابات گزینه خیابان مطرح خواهد بود. لذا اگر انتخابات طبق میل ما و با قانون ما برگزار نشود؛ شرکت نخواهیم کرد و مرتکب خیانت تحریم انتخابات می‌شویم.

دقت شود که تأکید امام بر اینکه "این راهبرد به منزله قهر با صندوق و تحریم انتخابات نیست" در واقع یک پشتک‌وارو و یک ضد اطلاعات برای فرار از کمند برخورد امنیتی نظام با مخالفان انتخابات و "فرماندهان خشاب بسته جنگ خیابانی" است.

و گرنه مشارکت مشروط (فقط به شرط تأیید صلاحیت فلانی و فلانی شرکت می‌کنیم و لیست می‌دهیم) عملا همان تحریم انتخابات است. اگر بخاطر رذالت نهفته‌ای که دارد؛ بدتر از نام تحریم نباشد.

همچنین بایستی برای چندمین بار این حقیقت را با مخاطبان محترم در میان گذاشت که فحاشی چپ‌ها به انتخابات با مضامینی مثل غیر رقابتی، بی‌معنا و... در حالی است که آنها در انتخابات سال 92 هم نتوانستند هیچ نامزد واجد صلاحیتی را به عرصه انتخابات معرفی کنند اما از آنجا که مثل امروز جرأت تحریم علنی را نداشتند؛ راهبرد عقلانی "حمایت از نامزد نزدیک" را اتخاذ و از شیخ حسن روحانی حمایت کردند.

اینکه همان آدم‌ها اما امروز کمر به تحریم انتخابات و پیش‌کشیدن گزینه خیابان بسته‌اند صرفا به این دلیل است که آقایان با توجه به فرا رسیدن روزهای کبر سنی قصد دارند به هر قیمتی شده؛ خواب براندازی نظام اسلامی را به حقیقت متصل کنند. تحریم انتخابات فاز اول آشوب خیابانی است.

گفتنیست چپ‌های نجیب و اصلاح‌طلبان اصیل احتمالا با چپ‌های تحریمی همراهی نخواهند کرد.

مواضع چپ‌های نجیب تاکنون مشارکت‌جویانه بوده است.

***

یک رتبه مطلوب فرهنگی برای مردم ایران

اولتیماتوم فرماندهان جنگ خیابانی به ایران!/ یک رتبه مطلوب فرهنگی برای مردم ایران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفته است: سه‌هزار و 800 کتابخانه فعال در کشور موجود است که در این شاخص رتبه نخست منطقه را داریم.

مهدی رمضانی طی سخنانی که ایرنا آنها را منتشر کرد همچنین می‌افزاید: پس از ایران، کشور ترکیه با یک هزار و 600 کتابخانه در جایگاه دوم منطقه می‌باشد.

او تصریح می‌کند: مقام معظم رهبری همواره بر کتاب و کتابخوانی تاکید دارند که تا رسیدن به نقطه تمدن کتابخوانی مدنظر رهبری فاصله داریم اما وضع وخیم نیست و ایران از لحاظ شبکه کتابخانه‌ها بین 20 کشور برتر جهان است.[1]

*رتبه مورد اشاره آقای رمضانی سبب افتخار و مایه مباهات است.

مباهاتی که البته در پیوست آن باید به مقولات مهمی مثل ترویج "کتاب خوب" و بهینه‌سازی فضای کتابخانه‌ها از نظر معماری و طراحی داخلی توجه کرد.

در اینجا همچنین می‌توان بر ضرورت ساخت چند ساختمان شاهکار معماری با کاربری کتابخانه در استان‌های کشور نیز تأکید کرد.

اگرچه برخی ساختمان‌های شاهکار در ایران به کتابخانه اختصاص یافته‌اند لکن شایسته نظام جمهوری اسلامی است که مسئولان نسبت به ساخت چندین ساختمان ویژه در تمام استان‌های کشور با کاربری کتابخانه اهتمام داشته باشند. زیرا کتابخانه و معماری هر دو از ابزارهای تمدن‌سازی هستند.

فراهم‌آوری زمینه‌هایی برای استفاده دور یا نزدیک مادران خانه‌دار به همراه کودکانشان از فضای مطلوب کتابخانه‌ها نیز یک گزینه فکری مناسب به نظر می‌رسد که می‌تواند مد نظر مسئولان ذیربط در امور کتابخانه‌های کشور باشد.

***

1_ https://irna.ir/xjPB7m

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان