کاخ سفید، رئیس مجلس نمایندگان را به کمک‌رسانی به ایران و روسیه متهم کرد

«اندرو بیتس» سخنگوی کاخ سفید در یادداشتی که به رصد رویترز رسیده ادعا کرده است که ایران به طور فعال به روسیه در جنگ با اوکراین کمک می‌کند.

کاخ سفید در روز جمعه «مایک جانسون» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل به رای نگذاشتن لایحه امنیت ملی برای ارائه کمک به اوکراین به سودرسانی به ایران و روسیه متهم کرد.

به گزارش ایسنا، «اندرو بیتس» سخنگوی کاخ سفید در یادداشتی که به رصد رویترز رسیده ادعا کرده است که ایران به طور فعال به روسیه در جنگ با اوکراین کمک می‌کند.

در این یادداشت که تا انتهای روز جمعه به طور عمومی منتشر خواهد شد آمده است «رئیس‌جمهور بایدن در مقابل ایران ایستاده است اما تعهد جانسون در رابطه با "عدم باج‌دهی به ایران" کجای این قضیه است؟ هیچ کجا».

او مدعی شد که عدم اقدام رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه در حال کمک‌رسانی به ایران و روسیه است.

بیتس در این یادداشت مدعی شد: «پوتین گفته می‌تواند به کشورهای عضو ناتو حمله کند و اگر او در اوکراین پیروز شود، آمریکا ملزم به دفاع خواهد شد. اگر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان شکست خوردن اوکراین را تسهیل کنند، آمریکا با هزینه‌های بسیار گزاف‌تر از سرمایه‌گذاری دوحزبی که باید در توانایی اوکراین در دفاع از خود انجام دهد، مواجه خواهد شد».

اخیرا یک گروه از نمایندگان 2 حزب اصلی در مجلس نمایندگان آمریکا یک بسته بازبینی شده جدید حاوی کمک‌های خارجی و بودجه امنیت مرزی که یک رقم جدید و کاهش یافته نسبت به قبل برای اوکراین پیشنهاد کرده را به امید آنکه سرانجام تصویب شود پیشنهاد داده‌اند.

«برایان فیتزپاتریک» یک نماینده جمهوریخواه و جارد گولدن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از همکارانشان خواسته‌اند که به دلیل وضعیت سختی که هم اکنون برای ارتش اوکراین پیش آمده این بسته بازبینی شده را به سرعت تصویب کنند.

نمایندگان جمهوری خواه کنگره چندین ماه است به بسته کمک‌های خارجی جو بایدن شامل تخصیص 60 میلیارد دلار کمک جدید به کی‌یف چراغ سبز نشان نداده و موافقت خود با آن را مشروط به تشدید تدابیر کنترلی برای مقابله با موج ورود مهاجران غیرقانونی در مرز آمریکا و مکزیک کرده‌اند.

بر اساس برآوردها واشنگتن تاکنون بالغ بر 44.2 میلیارد دلار کمک نظامی برای کی‌یف فرستاده است. در بحبوحه این بن بست که در کنگره بر سر کمکهای جدید برای اوکراین به وجود آمده، دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد که بودجه‌های قبلی اختصاص یافته برای اوکراین رو به اتمام هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان