نولاند:‌ باید به اوکراین کمک کنیم به پایگاه‌های روسیه حمله کند

معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال موج جدیدی از فتوحات ارتش روسیه در میدان جنگ اوکراین خواستار حملات کی‌یف به پایگاه‌های نظامی روسیه شد.

نولاند:‌ باید به اوکراین کمک کنیم به پایگاه‌های روسیه حمله کند

به گزارش خبرآنلاین، «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی سابق «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ای.بی.سی نیوز ادعا کرد: «فکر می‌کنم این مساله مطرح است که ما به‌عنوان ایالات متحده آمریکا و متحدانمان باید به اوکراینی‌ها بیشتر کمک کنیم تا پایگاه‌های روسیه را هدف بگیرند هر چند که تاکنون میلی به آن نداشتیم.»

نولاند در پاسخ به این سوال که آیا به باور وی اوکراین باید به پایگاه‌های نظامی روسیه حمله کند، گفت: «فکر می‌کنم وقتی از آن طرف مرز روسیه حملات مستقیمی صورت می‌گیرد آن پایگاه‌ها باید به‌عنوان اهداف مجاز حمله در نظر گرفته شوند چه این پایگاه‌ها مخصوص پرتاب موشک باشند چه این پایگاه‌ها محل اعزام و تامین سربازان باشند.»

به نقل از ایسنا روسیه اخیرا موج جدیدی از حملات را از منطقه بلگورود در مرز با اوکراین به سمت ناحیه خارکیف اجرا کرده و توانست فتوحات متعددی را رقم بزند اما برخی مقام‌های اوکراینی ادعا کردند چنانچه از سوی متحدان غربی به آنها اجازه حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه داده می‌شد، می‌توانستند جلوی این حمله را بگیرند.

نولاند که در ماه مارس گذشته بازنشسته شد، همواره دیدگاه‌های جنگ‌طلبانه را علیه روسیه داشته و در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد حملات اخیر روسیه در خارکیف نشان می‌دهند «زمان آن رسیده» آمریکا به اوکراین برای هدف گرفتن پایگاه‌های نظامی روسیه کمک کند.

ویکتوریا نولاند مدعی شد: «زمان چنین کمکی فرا رسیده چون روسیه به وضوح این جنگ را از جمله با حمله به شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، که در خطوط مقدم نبرد نبوده و تلاش برای از بین بردن آن بدون اجبار برای آنکه سربازانی را به آنجا بفرستد، تشدید کرده است. بنابراین من فکر می‌کنم زمان آن رسیده که به اوکراینی‌ها برای حمله کردن به این پایگاه‌ها در داخل روسیه بیشتر کمک کنیم.»

این اظهارات نولاند بعد از آن مطرح شدند که هیاتی متشکل از پنج عضو پارلمان اوکراین هفته گذشته به واشنگتن سفر کرده و به دیدار چند مقام دولت جو بایدن و قانونگذاران کنگره آمریکا رفتند تا واشنگتن را به برداشتن ممنوعیت حمله اوکراین به خاک روسیه با تسلیحات آمریکایی ترغیب کنند.

بلینکن در سفرش به کی‌یف در هفته گذشته ادعا کرد آمریکا متعهد است که توان اوکراین برای پیروز شدن در جنگ علیه روسیه را تضمین کند اما تاکیدش بر این است که این کشور روی بازپس‌گرفتن اراضی اوکراینی متمرکز شود.

نولاند در مصاحبه خود با این پرسش مواجه شدن که چرا هدف گرفتن پایگاه‌های روسیه با توجه به نگرانی دولت جو بایدن درباره امکان تشدید تنش و درگیری با مسکو ایده خوبی می‌داند.

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «چون این روسیه است که این جنگ را تشدید کرده است. چون روسیه یاد گرفته که چطور سربازانش را از محدوده‌ای که ما به اوکراین اجازه حمله به آن با تسلیحات و حمایت‌هایمان را داده‌ایم، بیرون ببرد. بنابراین آنها دارند در این جنگ به یک برتری مستقیم به خاطر تردیدهای ما دست پیدا می‌کنند و شدیدا تنش‌ها را تشدید کرده‌اند.»

نولاند همچنین خاطر نشان کرد تاخیری که آمریکا به مدت چند ماه برای عرضه کمک‌های جدید به اوکراین به خرج داد در پیشروی‌های اخیر روسیه نقش دارد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان