معرفی بهترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون

استفاده از رنگ در طراحی دیزاین داخلی باید کاملا اصولی و متناسب با فضا انتخاب گردد و نکات مهم در این رابطه به طور کامل رعایت شود بدین ترتیب از طریق آشنایی با بهترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون می توان در این رابطه کاملا آگاهانه عمل نمود و محیط موردنظر را با تلفیق رنگ های مناسب و یک هامورنی زیبا چیدمان نمود.

معرفی بهترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون

یکی از عناصر مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار بوده رنگ می باشد که بر روی انرژی محیط و احساسات فضا نقشی اساسی دارد از این رو در انتخاب ترکیب رنگ ها و طراحی فضا باید نهایت دقت و حساسیت را به خرج داد تا بتوان هارمونی مورد نیاز را در بین عناصر و وسایل مختلف دکوراسیون داخلی ایجاد نمود و به جلوه ای که مدنظر بوده دست پیدا کرد. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به جهت آگاهی شما عزیزان به بررسی بهترین نوع ترکیبات رنگی در دکوراسیون بپردازیم.

ترکیبات رنگی پرطرفدار در دیزاین داخلی

آشنایی با بهترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون

به طور کلی می توان گفت در اجرای طراحی داخلی موارد و فاکتور های زیادی دخالت داشته که موجب جذابیت بخشیدن و دلنشین شدن محیط می شوند. از جمله این موارد می توان به ترکیبات رنگی در دکوراسیون اشاره نمود که بسیار مهم و موثر بوده چرا که اگر اصولی و متناسب با فضا انتخاب نگردد جلوه و نمای مناسب را ایجاد نخواهد کرد و تاثیرات منفی را بر روی روحیه و احساس افراد خواهد گذاشت.

انواع ترکیب رنگ پرطرفدار در دکوراسیون

در صورتی که با علم روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشید مسلما این موضوع برای شما روشن بوده که رنگ ها اثرات مثبت و شگفت انگیزی را بر روی روح و روان و رفتار افراد دارند. با وجود این که انتخاب رنگ برای لوازم خانه موضوعی کاملا سلیقه ای و شخصی می باشد و به علاقه مندی ها و خواسته های افراد بستگی داشته ولی توجه به بعضی نکات و اصول در این رابطه کمک زیادی خواهد نمود.

انواع ترکیبات رنگی مناسب در طراحی داخلی

در زمان انتخاب تلفیق رنگ در طراحی دیزاین خانه هماهنگ بودن رنگ لوازم و فضا از قبیل دیوار ها، کابینت، کفپوش، پرده و … بسیار مهم و ضروری می باشد. ضمن این که بایستی به سبک طراحی فضا، میزان سن، نوع کارایی و نوع جنسیت افراد و متراژ منزل توجه نمود. در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی در ترکیب رنگ ها در دکوراسیون وجود نداشته و نخستین موضوع مهمی که در این زمینه باید به آن دقت نمود نوع گروه بندی رنگ ها به دو دسته اصلی و فرعی و بکارگیری رنگ های تکمیل کننده در کنار هم می باشد.

بهترین انواع رنگ در دیزاین داخلی

ترکیب رنگ مناسب برای اتاق پذیرایی

در ارتباط با مناسب ترین رنگ برای دیزاین سالن پذیرایی بایستی به این موضوع اشاره داشت که با توجه به این که به طور معمول این محیط نخستین قسمت منزل بوده و بیشتر در معذض دید قرار می گیرد بایستی در انتخاب رنگ آن توجه بسیایر داشت. در ادامه چند نوع رنگ ایده آل برای این محیط را بیان کرده ایم.

ترکیب رنگ کرم و سفید

از پرکاربرد ترین رنگ هایی که در دیزاین اتاق پذیرایی استفاده می شود رنگ های گرمی همانند کرم، قهوه ای و حتی رنگ خنثی سفید می باشد. تلفیق این رنگ ها موجب جذاب تر شدن محیط شده و به آن نمای منحصر به فردی می دهد.

آشنایی با ترکیبات رنگی پرکاربرد در دکوراسیون

رنگ سبز

در صورتی که به رنگ سبز و المان طبیعت علاقه مند می باشید می توانید آن را در اتاق نشیمن و پذیرایی خود به کار برده و به آن نمای بی نظیری بدهید.

بهترین ترکیب برای آشپزخانه

آشپزخانه از قسمت های اصلی خانه بوده که در انتخاب رنگ برای آن بایستی توجه و حساسیت لازم را داشت. در ادامه چند رنگ مناسب و پرکاربرد برای آشپزخانه را معرفی و شرح داده ایم.

رنگ زرد

در صورتی که از رنگ زرد برای کابینت های آشپزخانه استفاده نمایید فضای جذاب و بانشاطی را ایجاد می کنید. رنگ زرد موجب انرژی بخشیدن به اشخاص شده و حتی می تواند در انجام متابولیسم بدن کمک کننده باشد.

رنگ خاکستری

اگر که رنگ زرد را برای قسمتی از دیزاین آشپزخانه استفاده نمایید می توانید آن را با خاکستری تلفیق کرده و محیط جذابی را با آن ایجاد کنید.

مناسب ترین ترکیب رنگ برای اتاق خواب

ترکیب رنگی اتاق خواب بایستی به نوعی باشد که حس آرامش را به اشخاص انتقال دهد. به همین خاطر نباید از طیف رنگی تند و هیجانی برای آن استفاده گردد. رنگ هایی همانند قرمز و نارنجی برای اتاق خواب خوب نبوده و موجب به وجود آمدن مشکلات خواب می شوند. در ادامه چند رنگ مناسب دیزاین اتاق خواب را معرفی و شرح داده ایم.

انواع رنگ مناسب برای طراحی داخلی

رنگ آبی

این رنگ از جمله رنگ های آرامش بخش بوده و موجب اثرات مثبت بر روی پروسه خواب اشخاص می گردد. از این رو می توانید از تلفیق رنگ آبی تیره و روشن برای اتاق خواب استفاده نموده و یک فضای جذاب و آرامش بخش را در آن ایجاد کنید.

بهترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون

رنگ بنفش

رنگ بنفش کم رنگ یا اسطوخودوسی از مناسب ترین و جذاب ترین رنگ ها برای اتاق خواب به حساب آمده و می تواند موجب ایجاد آرامش و بهبودی اعصاب گردد. از این رو با کمک آن می توانید بی خوابی و استرس را از بین برده و موجب بهتر شدن اعصاب خود شوید.

آشنایی با انواع رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون

رنگ سبز

رنگ سبز برای اتاق خواب نیز انتخاب خوبی بوده و می توان از تلفیق رنگ تیره و روشن آن برای دیزاین اتاق خواب استفاده نمود.

انواع تلفیق رنگ در طراحی داخلی

در ادامه تعدادی از انواع بهترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون داخلی را معرفی و شرح داده ایم.

انواع رنگ های پرکاربرد در دکوراسیون

ترکیب آبی با سفید و قهوه ای

از تلفیق رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و دیزاین کلاسیک ادغام رنگ های آبی با سفید و قهوه ای می باشد. این سه رنگ در کنار یکدیگر نیز می توانند دیزاینی جذاب و آرامش را ایجاد نمایند.

ترکیب رنگ کرمی با شرابی

از تلفیق رنگ های پرطرفدار به ویژه برای اتاق خواب می توان به این ترکیب رنگی اشاره نمود. این دو رنگ گرم می توانند در کنار هم احساس گرما، آرامش و جذابیت خاصی به محیط ببخشند.

ترکیب رنگ سبز با آبی

در صورتی که فصل بهار و حال و هوای آن را دوست دارید و تمایل داشته تا خانه شما همواره این حس و حال را داشته باشد می توانید از تلفیق رنگ آبی با سبز استفاده نمایید که رنگ های اصلی فصل بهار بوده و می توانند همواره احساس تازگی و شادابی بهار را به شما تلقین نمایند.

ترکیب سبز با خاکستری

با توجه به این که خاکستری رنگی با طیف خنثی بوده در نتیجه با کل رنگ ها ادغام شده و می توان در کنار رنگ های دیگر تلفیق رنگی بی نظیر با آن درست کرد. ادغام این رنگ با رنگ سبز را می توان ترکیب رنگی ایده آل و مناسب برای اتاق پذیرایی تلقی نمود.

انواع رنگ پرکاربرد برای طراحی داخلی

ترکیب فیروزه ای با کاربنی

تلفیق این رنگ ها که هر دو از یک طیف رنگی بوده امکان دارد به نظر شما حالتی خسته کننده و بد داشته باشد اما در حقیقت با تلفیق این دو رنگ و قرارگیری کنار یکدیگر می توانید فضایی جذاب و لوکس به خانه خود بدهید.

انواع ترکیب رنگ مناسب در طراحی داخلی

ترکیب مشکی با سفید و خاکستری

این ترکیب رنگی را می توان تلفیقی مدرن تلقی کرد. ترکیبی از رنگ های خنثی که به محیط جلوه ای شیک همراه با سادگی را می دهند و از بهترین ترکیبات رنگی در دکوراسیون به شمار می رود.

         انواع ترکیب رنگ جذاب در طراحی داخلی

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید برای آشنایی با رنگ های مدرن در دکوراسیون و کاربرد بک اسپلش در دکوراسیون به لینک های داده شده مراجعه کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان