سازمان ملل : آماده حمایت از هر قطعنامه صلح و بازسازی غزه هستیم

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: ما آماده حمایت کامل از این قطعنامه و هر درخواستی هستیم تا بتوانیم از صلح و بازسازی غزه و احیای عزت مردم فلسطین حمایت کنیم.

 سخنگوی سازمان ملل در پی اعلام رای گیری برای قطعنامه آمریکا برای آتش بس در غزه اعلام کرد که آماده حمایت از هر قطعنامه و درخواستی برای صلح و بازسازی غزه و عزت مردم فلسطین هستیم.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل این مطلب را روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال بیان کرد که شورای امنیت سازمان ملل امروز قصر یک قطعنامه پیشنهادی سه مرحله‌ای برای پایان دائمی جنگ در غزه را به رای خواهد گذاشت. آیا دبیرکل سازمان ملل از این قطعنامه حمایت می‌کند و آیا سازمان ملل به هر شکلی در اجرای این قطعنامه نقش خواهد داشت؟

دوجاریک پاسخ داد: دبیرکل سازمان ملل به صورت عمومی حمایت خود را از طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که هفته پیش ارائه شد، اعلام کرد.

سخنگوی سازمان ملل در عین حال گفت: باید اجازه داده شود که اعضای شورای امنیت تصمیم گیری خود را انجام دهند. ما همیشه امیدوار به نیرو و صدای متحد و قوی در شورای امنیت برای دستیابی به صلح هستیم.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: ما آماده حمایت کامل از این قطعنامه و هر درخواستی هستیم تا بتوانیم از صلح و بازسازی غزه و احیای عزت مردم فلسطین حمایت کنیم.

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که اسرائیل پیشنهاد آمریکا برای توافق سه مرحله‌ای میان حماس و اسرائیل را پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اظهارات چند ساعت پیش از رای گیری شورای امنیت سازمان ملل در مورد پیش نویس قطعنامه آمریکا مبنی بر پذیرش این توافق توسط حماس صورت می گیرد.

رابرت وود که در مقر سازمان ملل در نیویورک با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: «این پیشنهاد بهترین فرصتی است که در حال حاضر داریم، تا حداقل موقتاً این جنگ را متوقف کنیم تا بتوانیم کمک های بیشتری ارائه کنیم، گروگان ها را آزاد کنیم، و همه موارد دیگر در این پیشنهاد گنجانده شده است. بنابراین ما می خواهیم سخت کار کنیم تا این کار انجام شود.

وی ادامه داد: ما می خواهیم بر حماس فشار بیاوریم تا این توافق را بپذیرد. حماس تا کنون این توافق را نپذیرفته است.»

وود هنگامی که خبرنگاری گفت که اسرائیل به طور رسمی این پیشنهاد را نپذیرفته است، پاسخ داد: «اسرائیل این توافق را پذیرفته است. این حماس است که باید این توافق را بپذیرد.»

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با رئیس جمهور مصر عازم قاهره شده است، از رهبران منطقه خواسته است که حماس را تحت فشار قرار دهند تا با پیشنهاد آتش بس اعلام شده از سوی آمریکا موافقت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان