بلاتکلیفی تیم‌های لیگ برتر؛ تکلیف ۱۰ نیمکت مشخص نیست!

بسیاری از تیم‌های لیگ برتری هنوز برای سرمربی فصل آینده خود تصمیم نگرفته‌اند.

بلاتکلیفی تیم‌های لیگ برتر؛ تکلیف 10 نیمکت مشخص نیست!

سپهر ستاری: لیگ برتر بیست‌وسوم روز 12 خرداد با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید تا سرخپوشان به هفتمین قهرمانی خود در 8 سال اخیر دست پیدا کنند. در شرایطی که نزدیک به یک ماه از اتمام مسابقات لیگ برتر و بیش از 10 روز از پایان جام حذفی می‌گذرد، هنوز تکلیف سرمربیان بسیاری از تیم‌های حاضر در فصل آینده مشخص نیست و بسیاری از تیم‌ها در بلاتکلیفی قرار دارند. در این بین سازمان لیگ هنوز زمان آغاز لیگ برتر بیست‌وچهارم را هم مشخص نکرده و کسی تاریخ دقیق شروع فصل جدید را نمی‌داند. اتفاقی که باعث افزایش بلاتکلیفی تیم‌ها شده و هنوز هیچ تیمی حتی تمرینات خود برای فصل جدید را هم آغاز نکرده است. اتفاقی که می‌تواند روی کیفیت هفته‌های ابتدایی فصل بعدی مسابقات هم تاثیر منفی بگذارد.

فقط 6 تیم سرمربی دارند!

از میان تیم‌های حاضر در لیگ برتر بیست‌وچهارم، فقط تکلیف نیمکت 6 تیم مشخص شده و 10 تیم دیگر بلاتکلیف هستند. استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن، فولاد، خیبر خرم‌آباد و چادرملو اردکان تیم‌هایی هستند که اکنون سرمربی دارند که از این بین پرسپولیس و فولاد نسبت به فصل قبل با تغییر روی نیمکت خود مواجه شده‌اند. سرخپوشان پایتخت پس از قهرمانی در فصل گذشته و شوک جدایی اوسمار ویرا مجبور به انتخاب سرمربی جدید شدند و پس از مذاکرات طولانی با چند گزینه، سرانجام با خوان کارلوس گاریدو قرارداد امضا کردند. فولاد هم پس از یک فصل عجیب و فرار از سقوط در آخرین دقایق، این بار تصمیم دارد با شرایط متفاوتی وارد لیگ برتر شود و خیلی زود با یحیی گل‌محمدی به توافق رسیده است.

استقلال، ذوب‌آهن، خیبر و چادرملو هم تیم‌هایی هستند که با سرمربیان فصل قبل خود ادامه می‌دهند و ترجیح دادند با ثبات وارد فصل جدید شوند.

بلاتکلیفی تیم‌های لیگ برتر؛ تکلیف 10 نیمکت مشخص نیست!

بلاتکلیف مثل سپاهان، تراکتور و گل‌گهر

2 تیم مدعی سپاهان و تراکتور و تیم گل‌گهر سیرجان برخلاف 2 رقیب دیگر خود یعنی استقلال و پرسپولیس اصلا شرایط جالبی ندارند و تکلیف نیمکت‌شان مشخص نیست. سپاهان پس از قهرمانی در جام حذفی قصد داشت با ژوزه مورایس ادامه دهد ولی سرمربی پرتغالی ساز جدایی کوک کرده و تصمیمی برای بازگشت به ایران ندارد. تراکتور هم پس از حواشی مربوط به مالکیت محمدرضا زنوزی با چند گزینه مذاکره کرده و حتی بحث حضور داوید بتونی، دستیار زین‌الدین زیدان در رئال مادرید هم مطرح شده است.

گل‌گهر سیرجان هم دیگر تیمی است که برای فصل بعد وضعیت جالبی ندارد و سرمربی خود را مشخص نکرده است. هنوز شرایط ماندن یا جدایی مارینوس اوزونیدیس مشخص نشده ولی در صورت رفتن او، از محرم نویدکیا به عنوان یکی از گزینه‌های نیمکت تیم سیرجانی یاد می‌شود.

بلاتکلیفی تیم‌های لیگ برتر؛ تکلیف 10 نیمکت مشخص نیست!

در تلاش برای حفظ سرمربی فصل قبل

در میان تیم‌های بلاتکلیف، چند تیم قصد دارند با سرمربیان قبلی خود ادامه دهند ولی وضعیت‌شان مشخص نشده و شاید در نهایت مجبور به تغییر شوند. ملوان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و هوادار تیم‌هایی هستند که ترجیح می‌دهند تغییری روی نیمکت ایجاد نکنند. ملوان فصل قبل با مهدی تارتار نتایج درخشانی کسب کرد و در لیگ برتر ششم شد ولی این سرمربی پس از پایان فصل تصمیم به جدایی گرفته و همین موضوع کار انزلی‌چی‌ها را سخت کرده است. آلومینیوم اراک هم به‌دنبال ادامه همکاری با مجتبی حسینی است و این سرمربی هم با تیمش قرارداد دارد ولی در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر پیشنهاد تراکتور به حسینی به گوش رسیده که می‌تواند مسیر او را تغییر دهد.

مس رفسنجان و هوادار 2 تیمی بودند که در میانه لیگ بیست‌وسوم دست به تغییر مربی زدند و از اقدام خود هم راضی بودند. این 2 تیم خواستار ادامه همکاری با محرم نویدکیا و مسعود شجاعی هستند که از بین این 2 نفر احتمال ماندن شجاعی در تیمش بیشتر است ولی احتمال جدایی نویدکیا با توجه به وضعیت نه‌چندان مطلوب مس بیشتر از احتمال ماندن اوست.

3 تیم در وضعیت قرمز!

شمس‌آذر قزوین، نساجی مازندران و استقلال خوزستان 3 تیمی هستند که وضعیت‌شان چندان مشخص نیست و از بین این 2 تیم شرایط شمس‌آذر و نساجی بدتر از استقلال خوزستان است. هنوز شرایط سعید دقیقی برای ادامه حضور در قزوین مشخص نیست و حواشی مربوط به مدیرعامل این باشگاه هم اوضاع را برای شمس‌آذر بدتر کرده است. نساجی هم پس از بقا در لیگ برتر، حالا با چالش تغییر مالکیت مواجه شده و ساکت الهامی هم اعلام کرده بدون حضور رضا حدادیان تصمیمی برای ماندن در قائمشهر ندارد. این اتفاقات نساجی و شمس‌آذر را به بلاتکلیف‌ترین تیم‌های لیگ برتر تبدیل کرده است.

استقلال خوزستان هم پس از جدایی سیروس پورموسوی اقدامی برای انتخاب سرمربی جدید نداشته ولی گفته می‌شود در فصل آینده یک سرمربی خارجی روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

بلاتکلیفی تیم‌های لیگ برتر؛ تکلیف 10 نیمکت مشخص نیست!

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر