کالری کره های مختلف و فواید آن ها

کره یکی از خوراکی ها با میزان کالری بالا می باشد و به همین جهت باید در مصرف آن متعادل بود و احتیاط کرد. در این مقاله با کالری کره های مختلف آشنا می شوید و از خواص مصرف کره آگاه خواهید شد، اما همواره به یاد داشته باشید، که در مصرف این ماده غذایی تعادل را فراموش نکنید.

کالری کره های مختلف و فواید آن ها

کره یکی از محصولات لبنی خوشمزه می باشد، که معمولا از شیر گاو تهیه می شود، این محصول از چربی شیر حاصل می شود و باید گفت کره در واقع چربی جدا شده و غنی شده شیر می باشد، که از طعم و بوی تند چربی برخوردار است. معمولا از کره برای پخت و پز یا به عنوان یک مکمل غذایی در وعده های مختلف غذایی استفاده می شود. در ادامه به بررسی دقیق کالری کره می پردازیم، تا اطلاعات بیشتری نسبت به انرژی موجود در این خوراکی داشته باشیم.

چند دهه اخیر کره به ناحق به دلیل بیماری های قلبی و عروقی مورد سرزنش قرار گرفت، دلیل این سرزنش ها وجود چربی های اشباع شده موجود در کره می باشد. اما امروزه همه با فواید و تاثثیرات مثبت کره بر سلامتی نیز آشنایی پیدا کره اند.

کالری کره

این محصول لبنی که حاصل از چربی و آب موجود در شیر می باشد، در بسیاری از کشور ها یکی از ارکان اصلی برای آشپزی تلقی می شود و استفاده از کره در سایر غذا ها مرسوم می باشد، می توانید کره را روی نان خود بکشید، با مربا ها نوش جان کنید و یا یک تکه مرغ را با کره سرخ کنید، در هر صورت می توانید، از طعم خاص کره لذت ببرید و از فواید آن ستفاده کنید. در این بین ممکن است، کالری موجود کره برای بسیاری از افراد یک سوال مهم باشد، که آگاهی از آن در مصرف آگاهانه از این محصول کمک خواهد کرد، در ادامه به بررسی دقیق این امر پرداخته شده است.

 کالری انواع کره

لازم به ذکر می باشد، که در هر صد گرم کره مقدار هفتصد و هفده کالری موجود می باشد. بنابراین یک برش باریک کره که می تواند، به میزان پنج گرم « یک قاشق مرباخوری» کره باشد، از سی و شش کالری انرژی برخوردار می باشد. میزان یک قاشق غذاخوری کره نیز از صد و دو کالری برخوردار است.

کالری یک قاشق مرباخوری کره

کره های حیوانی و یا محلی نیز در هر صد گرم، هفتصد و پنجاه کالری دارند، در هر صد گرم از کره بادام زمینی پانصد و هشتاد و هشت کالری یافت می شود.

مقایسه کالری کره ها

انواع متفاوتی از کره در بازار موجود می باشد، کره های معمولی، کره شفاف یا گیاهی و کره سبک از انواع مختلف کره می باشند. محتوای کالری موجود در این کره ها با یکدیگر تفاوت هایی دارد. کره های معمولی و روغنی درای کالری مشابهی می باشند و این امر در حالی است، که کره سبک به دلیل محتوای چربی کمتر، از کالری کمتری نیز بهره مند می باشد.

ارزش غذایی کره

در یک قاشق غذاخوری کره به میزان چهارده گرم درشت مغذی ها و ریز مغذی های زیر وجود خواهد داشت.

  • انرژی : صد و دو کالری
  • آب: شانزده درصد
  • پروتئین: دوازدهم صدم گرم
  • کربوهیدرات: یک صدم گرم
  • فیبر: صفر
  • چربی: یازده و پنجاه و دو صدم گرم که متشکل از 7/29 گرم چربی اشباع، 3/42 گرم چربی غیر اشباع و 0/47 گرم چربی ترانس می باشد. البته مقدار پروتئین و کربوهیدرات موجود در کره به قدری اندک می باشد که می توان از وجود ان ها چشم پوشی کرد.

مواد مغذی کره

در کره مواد مغذی در کنار کالری متراکم وجود دارد، که می تواند در تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن مفید واقع شود، این مواد در ادمه ذکر شده است. که با آشنایی با این مواد مغذی در می یابید، که با مصرف متعادل کره در برنامه غذایی خود می توانید، بخشی از نیاز های بدن به ویتامین ها را تامین نمایید و از یک رژیم غذایی سالم پروی کنید.

کالری و مواد مغذی موجود در کره

  1. ویتامین A: این ویتامین نقش قابل توجهی در بهیود بینایی، پوست، بهبود سیستم ایمنی و تولید مثل دارد. یک قاشق غذاخوری کره می تواند، تقریبا یازده درصد از نیاز روزانه به این ویتامینی را تامین نماید.
  2. ویتامنی D: وجود این ویتامین برای سلامت استخوان ها بسیار ضروری می باشد. این ویتامین در افزایش جذب کلسیم دستگاه گوارش نیز بسیار مفید می باشد.
  3.  ویتامنی E: این نوع از ویتامین در زمره آنتی اکسیدان های بسیار قوی جای می گیرد و برای بدن بسیار مفید می باشد. ویتامین E از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.
  4. ویتامنی K: وجود این ویتامین در یدن جهت تاثیر در لخته شدن خون ضروری می باشد.
  5. ویتامین B 12: این ویتامین تنها در غذا های حیوانی چون محصولات لبنی، تخم مرغ و گوشت یافت می شود.

خواص کره

پس از آشنایی با کالری کره لازم است بدانید، کره محصولی لبنی می باشد، که غنی از ویتامین K  است و از مواد معدنی چون کلسیم و منیزیم برخوردار می باشد، به همین دلیل می تواند، در درمان بیماری هایی چون پوکی استخوان و ورم مفاصل مفید باشد.

کره سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و به همین دلیل می تواند، در برابر آسیب های سلولی و آسیب های رادیکال های آزاد از سلول های بدن محافظت کند. بنابراین یکی از مهمترین خواص کره کمک به ارتقا سلامت و بهبود سیستم ایمنی می باشد.

کلسیم موجود در کره چون سایر محصولات لبنی برای تقویت و سللامت استخوان ها و عضلات مفید می باشد و در رشد نقشی بسیار موثر ایفا می کند.

تفاوت کالری در کره های محلی و معمولی

استعمال موضعی و مالیدن کره بر بدن و خوردن آن با شکر و خشخاش می تواند، به چاق شدن افراد لاغر کمک شایانی عطا کند.

کره های طبیعی غنی از ویتامنی A  می باشند، که در بهبود بینایی تاثیر گذار هستند، مصرف کره در حالت طبیعی نیز می تواند، از بروز بیماری های تیروئید پیشگیری نماید.

از دیگر خواص کره باید به محافظت از پوست اشاره کرد، چربی موجود در کره به پوست کمک می کند، تا پوست سالم، نرم و لطیف باشد. علاوه بر این مصرف کره در برابر بیماری های پوستی چون آکنه و جوش بسیار موثر می باشد و مصرف متعال آن در وعده های مختلف غذایی توصیه می گردد.

بررسی کالری کره و آشنایی با انواع وعده های کم کالری راهی است، تا بتوانید از توده بدنی متعادلی برخوردار باشید و سلامتی وجودتان را حفظ نمایید. برای مثال کالری انواع زیتون مختلف و میزان مواد مغذی در زیتون سبز کمک می کند، تا با فواید مصرف این خوراکی خوشمزه بیشتر آشنا شوید و آگاهانه از آن استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر