وزن چمدان در پرواز خارجی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات در سفرهای داخلی و خارجی با هواپیما، وزن چمدان است. در واقع زمانی که وزن چمدان بیشتر از حد معمول و تعیین شده باشد شما باید مبلغی را به‌عنوان جریمه بپردازید یا بار خود را بازگردانید.

وزن چمدان در پرواز خارجی چقدر است؟

مسافران باید فاکتورها و پارامترهای بسیاری را پیش از سفر با هواپیما مدنظر قرار دهند. یکی از مهم‌ترین موضوعات در سفرهای داخلی و خارجی با هواپیما، وزن چمدان است. در واقع زمانی که وزن چمدان بیشتر از حد معمول و تعیین شده باشد شما باید مبلغی را به‌عنوان جریمه بپردازید یا بار خود را بازگردانید. مبلغ جریمه به ازای هر کیلوگرم بار اضافی تعیین می‌شود و شما باید در زمان سفر و در زمان سوار شدن به هواپیما آن را پرداخت نمایید.

وزن چمدان در پروازهای خارجی توسط ایرلاین‌های ایرانی و ایرلاین‌های خارجی متفاوت بوده و هنگام خرید بلیط هواپیما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. هنگام خرید بلیط هواپیما می توانید بار مجاز هر شرکت هواپیمایی را در قسمت اطلاعات بلیط مشاهده نمایید. وزن چمدان برای بلیط هواپیما خارجی با توجه به کلاس پروازی متغیر بوده طوریکه در برخی پروازهای بیزینس می توانید تا 45 کیلوگرم بار همراه داشته باشید. وزن چمدان برای بلیط هواپیما اکونومی خارجی حدود 35 کیلوگرم است.

وزن چمدان در پروازهای خارجی در ایرلاین‌ های ایرانی

تنوع ایرلاین‌های ایرانی بسیار زیاد بوده و می‌بایست متناسب با هر ایرلاین، وزن تعیین شده را با خود جابه‌جا و حمل نمایید. البته وزن چمدان در پروازهای چارتری ممکن است متفاوت باشد. طوریکه هنگام خرید بلیط چارتری ممکن است نتوانید برای نوزاد خود، کیف جداگانه ای همراه داشته باشید. هنگام خرید بلیط چارتر هواپیما می توانید از قسمت اطلاعات بلیط، میزان بار مجاز و وزن چمدان را مشاهده کنید. علاوه بر این در صورت داشتن اضافه بار، امکان دارد که از حمل بیشتر بار در فرودگاه خودداری شود. بدین منظور حتما با وب سایت ارائه دهنده بلیط چارتر در ارتباط باشید.

وزن چمدان در پرواز خارجی ایران ایر

مقدار بار مجاز در کلاس‌های اکونومی ایرلاین ایران ایر به غیر از کلاس نرخی Y، برای هر مسافر حداکثر 20 کیلوگرم است. همچنین در کلاس بیزینس شما می‌توانید 30 کیلوگرم را برای سفر خود در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که نوزادان نیز مجاز به همراه داشتن 10 کیلوگرم بار در تمامی کلاس‌های پروازی هستند.

وزن چمدان در ایرلاین قشم ایر

یکی از شرکت‌های هواپیمایی پرطرفدار، قشم ایر بوده که تمامی مسافران شرکت می‌توانند حداکثر بار مجاز 20 کیلوگرم را با خود حمل کنند. افراد برای حمل بار بیشتر از این وزن، می‌بایست هزینه‌ای اضافی بپردازند.

وزن چمدان در ایرلاین کاسپین

حجم بار مجاز در کلاس اکونومی برابر با 20 کیلوگرم در نظر گرفته شده و در کلاس تجاری یا بیزینس کلاس نیز می‌توانید 30 کیلوگرم را با خود به همراه داشته باشید.

وزن چمدان در ایرلاین تابان

باتوجه به آن‌که ایرلاین تابان جزء شرکت‌های هواپیمایی خصوصی به‌حساب می‌آید؛ اما از قوانین دولتی تبعیت می‌کند و شما می‌بایست در کلاس اکونومی تنها 20 کیلوگرم و در کلاس بیزینس 30 کیلوگرم بار داشته باشید.

وزن چمدان در ایرلاین ماهان

هواپیمایی ماهان، ارائه دهنده بلیط سیستمی و بلیط لحظه آخری خارجی بوده که می توانید بلیط لحظه آخری تمامی مسیرها از ایران به سایر شهرهای خارجی را از این شرکت هواپیمایی رزرو کنید. در ایرلاین ماهان نیز همانند دیگر ایرلاین‌های داخلی شما باید برای کلاس اکونومی 20 کیلوگرم و برای بیزینس کلاس 45 کیلوگرم را با خود همراه داشته باشید.

وزن چمدان در پرواز خارجی چقدر است؟

وزن چمدان در پروازهای خارجی توسط ایرلاین ‌های خارجی

ایرلاین‌های خارجی متفاوتی در ایران وجود دارند که پروازهای خارجی را انجام می‌دهند. دو مورد از پرطرفدارترین آن‌ها در کشور، ترکیش و قطرایرویز هستند. در ادامه به مقدار بار مجاز آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بار مجاز با پرواز خارجی ایرلاین ترکیش: قانون ثابتی برای میزان بار مجاز در ایرلاین ترکیش وجود ندارد و بسته به نوع مقصد، مقدار استاندارد بار مجاز تعیین می‌گردد. حداکثر وزن چمدان در پرواز خارجی اکونومی در این ایرلاین 23 کیلوگرم در نظر گرفته شده و در پروازهای بیزینس این میزان به 32 کیلوگرم افزایش می‌یابد.
  • بار مجاز برای پرواز خارجی ایرلاین قطر: در ایرلاین قطر ایرویز شما می‌توانید متناسب با کلاس پروازی خود میزان بار تعیین شده را جابه‌جا و حمل کنید. در واقع در پرواز قطر ایرلاین در کلاس‌های فرست کلاس شما می‌توانید 50 کیلوگرم و در پروازهای اکونومی 40 کیلوگرم را با خود به همراه داشته باشید.

وزن چمدان داخل کابین پرواز خارجی

بار مجاز برای داخل کابین نیز به نوع ایرلاین بستگی دارد که لازم است این موضوع را در هنگام رزرو بلیط هواپیما، مورد بررسی قرار داد. برای مثال حداکثر بار مجاز در کابین هواپیما برای مسافران پروازهای خارجی که قصد سفر با ایرلاین ماهان و در کلاس اکونومی را دارند، 5 کیلوگرم است. اگر شما با ایرلاین ماهان و در کلاس بیزینس به سفر می‌روید، می‌بایست حدوداً 7 کیلوگرم را با خود به داخل کابین ببرید. توجه داشته باشید که وسایل شخصی مجاز را نیز باید به داخل کابین ببرید که شامل پتو، داروهای ضروری، لپ ‌تاپ، کتاب و مجله، تنقلات و... می‌شوند.
 

وزن چمدان در پرواز خارجی چقدر است؟

ابعاد چمدان در پرواز خارجی

ابعاد چمدان نیز برای هر ایرلاین متفاوت بوده و شما می‌بایست در زمان خرید بلیط هواپیما، آن را مورد بررسی قرار دهید. در واقع حداکثر این ابعاد نباید از 158 سانتی‌متر تجاوز کند؛ اما متناسب با نوع کلاس پروازی می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است تا 300 سانتی‌متر نیز افزایش یابد. در حالت کلی بیشترین ابعاد به بیزینس کلاس تعلق دارد و در اکونومی نیز شما باید ابعاد کمتری را با خود به همراه داشته باشید.

هزینه اضافه بار پرواز خارجی

در زمان پرواز و سفر با ایرلاین‌های خارجی میزان بار مجاز برای هر مسافر به ایرلاین کلاس پروازی و نوع مقصد بستگی دارد. برای مثال قیمت هر کیلو بار اضافی در فرودگاه امام خمینی به نوع ایرلاین بازمی‌گردد؛ اما در حالت کلی جریمه هر کیلوگرم بار اضافی حدود یک درصد هزینه بلیط همان سفر است. توجه داشته باشید که شکل بسته‌بندی بار نیز ممکن است شامل هزینه اضافی شود؛ به‌عنوان مثال اگر شما 5 کیلوگرم بار اضافی به همراه داشته باشید، می‌بایست به اندازه 5 درصد قیمت بلیط خود هزینه بار اضافی پرداخت نمایید.
وزن چمدان در پرواز خارجی چقدر است؟

باتوجه به آن‌که شرایط سفر با هواپیما نسبت به سفرهای زمینی بسیار متفاوت بوده، لازم است فاکتورهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. یکی از این موضوعات وزن چمدان و اضافه بار بوده که در صورت وجود اضافه بار می‌بایست هزینه بیشتری را بپردازید. در حالت کلی وزن چمدان و ابعاد آن از ایرلاینی به ایرلاین دیگر تفاوت دارد و شما باید در زمان رزرو بلیط هواپیما، از آن آگاهی پیدا کنید. همچنین می‌توانید در کابین چمدان کوچکی را با خود به همراه برده که این موضوع نیز به نوع کلاس پروازی شما بستگی دارد. افراد دارای پرواز اکونومی می‌بایست حداکثر 5 کیلوگرم بار را به داخل کابین هواپیما به همراه ببرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر