گلستان پیشرو در خرید تضمینی گندم از کشاورزان

معاون وزیر جهاد کشاورزی طی سفر خود به گلستان گفت: گلستان در بخش تولید گندم در کشور استانی پیشرو شناخته شده است.

گلستان پیشرو در خرید تضمینی گندم از کشاورزان

به گزارش خبرآنلاین دکتر مهاجر گندم را محصولی استراتژیک عنوان کرد و افزود: تولید گندم در کشور افزایش قابل توجهی داشته است و پیش بینی می‌شود که تولید آن به مرز 15 میلیون تن برسد و این مقدار تاکنون بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی کود یارانه‌ای نیز به برنج کاران استان گلستان اختصاص پیدا می‌کند.

دکتر مهاجر خرید سیب زمینی از کشاورزان گلستانی را در سال زراعی جاری شش هزار و هفتصد تن برشمرد و گفت: مقدار محصول باقی مانده را نیز تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور در امور زراعی طی جلسه‌ای که روز گذشته تحت عنوان بررسی و تسریع در پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستانی به ریاست استاندار گلستان برگزار شد حضور پیدا کرد و به حل ‌بررسی مشکلات کشاورزان در این بخش پرداخت.

استاندار گلستان نیز در این نشست مقدار مبلغ پرداختی از مطالبات کلزاکاران را یک هزار و 244 میلیارد تومان برشمرد و گفت: خرید کلزا در 13 شرکت سطح استان انجام شده است.

وی گفت: تا کنون یک هزار و 244 میلیارد تومان مطالبات کلزا کاران گلستانی پرداخت شده است.

دکتر زنگانه تصریح کرد: همکاری بخش خصوصی با دولت در خرید محصولات کشاورزی طی سال زراعی که گذشت اقدامی بسیار موثر و ارزشمند بوده است و ادامه خواهد داشت.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه ساعات کاری مراکز خرید گندم و جو برای تسریع در روند تحویل افزایش یافته است، گفت: تاکنون مراکز استان بیش از یک میلیون تن گندم کشاورزان را خریداری کرده‌اند که پیش‌بینی شده است این مقدار تا 200 هزار تن افزایش داشته باشد.

گفتنی‌ست علاوه بر معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار گلستان در این جلسه نمایندگان استان مهندس سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا، مهندس سید نجیب حسینی نماینده مردم‌شرق استان و مهندس آق ارکاکلی نماینده مردم گنبدکاووس با هدف پیگیری و تسریع پرداخت مطالبات کشاورزان گلستانی حضور داشتند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر