رونمایی از گزینه خارجی نکونام؛ محصول پاری‌سن‌ژرمن در رادار استقلال!

یک بازیکن آفریقایی از سوی جواد نکونام به مدیران باشگاه استقلال معرفی شده و مذاکرات با او از سوی آبی‌ها آغاز شده است.

رونمایی از گزینه خارجی نکونام؛ محصول پاری‌سن‌ژرمن در رادار استقلال!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی در کنار حضور در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی، باید خود را برای شرکت در مسابقات لیگ نخبگان آسیا هم آماده کند. آبی‌ها طبق آخرین استعلامات انجام شده از سازمان لیگ، برای فصل جدید (1+4) سهمیه بازیکن خارجی دارند که البته احتمال افزایش آن بعد از برگزاری جلسه کارگروه نقل‌وانتقالات دور از ذهن نیست و احتمال اینکه یک سهمیه به شمار سهمیه بازیکنان خارجی استقلال افزوده شود، وجود دارد.

به گزارش فوتبال 360، رافائل سیلوا در کنار گوستاوو بلانکو، جلال‌الدین ماشاریپوف، کوین یامگا، منتظر محمد، ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ جزو بازیکنان خارجی تحت قرارداد باشگاه استقلال محسوب می‌شوند که با توجه به مصدومیت یامگا، نام این ستاره فرانسوی در فهرست آبی‌ها برای فصل جدید حضور نخواهد داشت و با توجه به عدم رضایت نکونام، احتمالا همکاری استقلال با محمد، کیوسفسکی و زیلیکیچ هم به پایان خواهد رسید تا عملاً آبی‌ها از 3 سهمیه خارجی خود استفاده کرده باشند.

جواد نکونام در شرایطی فعلاً مخالف همکاری با منتظر محمد و 2 بازیکن بوسنیایی جذب‌شده است که گفته می‌شود در کنار خرید محمدحسین اسلامی، او به دنبال استخدام وینگر خارجی برای تیمش است. در این میان پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که یکی از بازیکنان مدنظر نکونام برای تقویت پست وینگر از قاره آفریقا است و سرمربی استقلال نام نیسکنز کِبانو را در فهرست خود به عنوان گزینه پیشنهادی تقویت پست وینگر مطرح کرده و این بازیکن 32 ساله تجربه بازی در پست هافبک تهاجمی را هم در کارنامه‌اش دارد.

کِبانو در نقش قاتل تیمِ مجیدی و قایدی!

نیسکنز کِبانو در فصل اخیر رقابت‌های فوتبال باشگاهی امارات در ترکیب الجزیره به میدان رفت و 30 بازی در لیگ برتر، جام پادشاهی و لیگ‌کاپ امارات به میدان رفت و موفق به‌ثبت 6 گل و 6 پاس گل شد. جالب آنکه او درخشش وینگر آفریقایی برابر اتحاد کلبا بود که او در بازی رفت مقابل تیمِ تحت هدایت فرهاد مجیدی موفق به‌ثبت یک گل و یک پاس گل شد و در بازی برگشت هم در جدال با یاران مهدی قایدی یک‌بار موفق به گلزنی شد تا روی 12 گل از 50 گل تیمش در فصل اخیر تاثیرگذاری مستقیم داشته باشد.

کارنامه موفق کِبانو در فوتبال انگلیس

وینگر اهل کشور کنگو که جزو بازیکنان ملی‌پوش هم محسوب می‌شود، پیش از حضور در الجزیره، نزدیک به 7 سال در فوتبال باشگاهی انگلیس فعال بود و سابقه 3 فصل حضور در لیگ برتر این کشور و 4 فصل حضور در چمیپونیشیپ را در کارنامه‌اش دارد و بیشترین بازی دوران فوتبال خود را برای فولام انجام داده است. کِبانو در 160 بازی برای فولام، 24 گل زد و روی 18 گل هم نقش‌آفرین بود و در دوران حضور کوتاه و قرضی‌اش در میدلزبورو هم در 18 بازی، یک گل زد و 4 بار در نقش گل‌ساز درخشید.

نیسکنز کِبانو، محصول آکادمی پاری‌سن‌ژرمن!

کِبانو متولد کشور فرانسه است اما ملیتی کنگویی دارد. او که محصول آکادمی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن محسوب می‌شود، دوره کوتاهی برای برای این تیم حدود یک‌دهه اخیر به میدان رفته و بعد از ان تجربه بازی در تیم‌های کائن فرانسه، شارلروای و خنک بلژیک را در کارنامه‌اش دارد. در میان این تیم‌ها، دوران حضور کِبانو در هنک جالب‌توجه بود و او در 46 بازی موفق شد 9 گل بزند و 6 بار روی گل‌های تیمش نقش‌آفرین بود. نکته مهم آنکه این وینگر کنگویی تجربه بازی در لیگ اروپا، لیگ برتر انگلیس، لیگ یک فرانسه و ژوپیترلیگ بلژیک را دارد که اتفاق جالب‌توجهی محسوب می‌شود.

وینگر آفریقایی استقلالی می‌شود؟

جواد نکونام به دنبال جذب بازیکنی آفریقایی که توانایی بازی در چند پست را داشته باشد، بوده و گفته می‌شود بعد از بررسی‌های انجام شده، گزینه مدنظر او، نیسکنز کِبانو است. حالا با توجه به شایعات و گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده، باید دید مذاکرات استقلالی‌ها چگونه پیش می‌رود و آیا آن‌ها در مسیر جذب وینگر کنگویی موفق خواهند شد یا خیر. براساس آمار و ارقام، کِبانو در 363 بازی، 67 گل زده و 49 بار هم روی گل‌های تیمش موثر بوده و در عرصه ملی هم در 35 بازی برای کنگو، 6 گل زده است.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر