واکنش کرملین به سخن ترامپ درباره ترس روسیه و چین از او

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در واکنش به سخن دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه "دیگر کشورها از جمله روسیه و چین از وی می‌ترسیدند" گفت: این اظهارات، با هدف جلب نظر مخاطبان آمریکایی مطرح شده است و مصرف داخلی دارد.

به گزارش خبرآنلاین از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز جمعه در نشستی خبری افزود: در جریان مبارزات انتخاباتی آمریکا، نامزدها اظهارات مختلفی را بیان می‌کنند و همراه با عباراتی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند بشنوند.

به گزارش ایرنا، پیش از این، ترامپ مدعی شده بود که در دوران ریاست جمهوری او (از سال 2017 تا 2021 میلادی)، کشورهای دیگر، از جمله روسیه و چین، از او "ترس" داشتند، "بنابراین همه جا صلح بود."
ترامپ موافقت خود را با نامزدی از حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که نوامبر 2024 برگزار می‌شود، اعلام کرده است.

در دوران ترامپ، تنش‌ بود اما گفت و گوی روسیه و آمریکا برقرار بود
سخنگوی کرملین در ادامه اظهار داشت: دوره ای که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود با تناقضات و تنش های قابل توجهی همراه بود، اما گفت و گو بین آمریکا و روسیه وجود داشت.
وی افزود: در دوران ریاست جمهوری ترامپ تنش‌های زیادی وجود داشت اما حداقل برقراری گفت‌وگوها او را از رؤسای جمهور قبل و بعد از وی متمایز می‌کند.

بدون گفت و گو در دولت بایدن
پسکوف همچنین اظهار داشت: عملاً هیچ گفت و گویی بین مسکو و واشنگتن در دولت کنونی آمریکا (به ریاست‌جمهوری بایدن) وجود ندارد.
وی ادامه داد: ارتباطات مقطعی وجود دارد که به سختی می‌توان آنها را گفت و گو نامید. وی مشخص نکرد که این ارتباطات در چه کانال‌هایی انجام می شود.


زمان سفر محمود عباس به فلسطین
پسکوف در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: سفر محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) به روسیه در مراحل پایانی آماده‌سازی است و کرملین به زودی تاریخ آن را اعلام می‌کند.

پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که سفر عباس به مسکو در روزهای 12 تا 14 آگوست (22 تا 24 مرداد 1403) برنامه ریزی شده است.
سفر عباس به مسکو برای 15 نوامبر 2023 برنامه ریزی شده بود، اما میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که به درخواست طرف فلسطینی به تعویق افتاده است.

اختلال در سیستم‌های رایانه‌ای جهانی، تأثیری بر کرملین نداشت
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از این نشست خبری تأکید کرد:‌ اختلال در سیستم‌های رایانه‌ای جهان، به هیچ وجه بر کرملین تأثیر نداشت و همه امور در دفتر ریاست‌جمهوری روسیه بدون مشکل در حال انجام است.
تاس در این باره نوشت: نقص بزرگ در سیستم عامل ویندوز، عملکرد بانک ها، خطوط هوایی، رسانه‌ها و صنایع را در سراسر جهان با مشکل مواجه کرد.

تصمیم اوکراین برای محدود کردن انتقال نفت روسیه، سیاسی است نه فنی
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به پرسش دیگری اظهار داشت: اوکراین به دلایل سیاسی تصمیم گرفت ترانزیت نفت از طریق خط لوله دروژبا از روسیه به اسلواکی و مجارستان را محدود کند.
وی ادامه داد: فرصتی برای تماس با شرکت‌های اوکراینی فعال در عرصه ترانزیت نفت وجود ندارد؛ تصمیم برای ایجاد محدودیت نه در سطح فنی، بلکه در سطح سیاسی گرفته شده است.
پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه برای رفع مشکل محدودیت ترانزیت نفت در این مسیر تلاش خواهد کرد و یا به دنبال مسیرهای عرضه دیگری خواهد بود، گفت: در واقع، دریافت‌کنندگان نفت روسیه در این مسیر، وضعیت بحرانی خواهند داشت اما حل این مشکل به هیچ وجه در ارتباط با مسکو نیست.

وزارت اقتصاد اسلواکی قبلا تایید کرده بود که عرضه نفت شرکت لوک اویل روسیه به دلیل قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه اوکراین متوقف شده است. به گزارش پایگاه اینترنتی تراز، اختلال در عرضه می تواند بر عملکرد پالایشگاه نفت براتیسلاوا که متعلق به اسلونفت است تأثیر منفی بگذارد. تقریباً دو سوم نفت فرآوری شده در این پالایشگاه متمرکز بر فرمول پالایش نفت روسیه است. عرضه نفت روسیه به اسلواکی از طریق خط لوله اصلی نفت دروژبا که از خاک اوکراین می گذرد انجام می شود.
پیش از این، وزیر امور خارجه مجارستان نیز اعلام کرد: وضعیت حقوقی جدیدی در اوکراین ایجاد شده است که بر اساس آن لوک اویل در حال حاضر به مجارستان، نفت عرضه نمی کند.

خط لوله انتقال نفت دروژبا از روسیه آغاز می‌شود و پس از گذر از کشورهای اوکراین، بلاروس، لهستان، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و آلمان، همه کشورهای اروپای شرقی را پوشش می‌دهد

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر