برای سلامتی؛ به مغزتان شلاق نزنید!

یک متخصص مغز و اعصاب به بیان توضیحاتی درباره راهکارهای حفظ سلامت مغز پرداخت و گفت: مهمترین اقدام برای بهبود عملکرد و حفظ سلامت مغز به کار انداختنش است. در کنار این مورد باید مواد مغذی و مورد نیاز مغز را نیز به این عضو برسانیم.

برای سلامتی؛ به مغزتان شلاق نزنید!

به گزارش خبرآنلاین ،محمدعلی اکبریان‌نیا درآستانه روز جهانی مغز درباره راهکارهای حفظ سلامت این عضو گفت: ساختار مغز بسیار پیچیده و پیشرفته است و برای نگهداریش باید با این عضو خوب کار شود این به معنی است که مغز باید به کار انداخته شود. لازم است افراد از توانایی‌های مغزیشان به خوبی استفاده کنند و مواد مغذی و مورد نیاز را به این عضو برسانند.

میزان در خبری نوشت: وی با مطرح کردم این سوال که چند درصد از افراد جامعه از مغزشان استفاده می‌کنند؟! ادامه داد: سیگار برای سیستم عصبی مغز و خون رسانی به این عضو مشکل ایجاد می‌کند، چربی خون موجب اختلال عروقی مغز می‌شود، قند بالا آسیب به عروق مغزی و اختلال در عملکرد مغز را به همراه دارد، فشار خون باید کنترل شود و ورزش کردن بسیار در بهبود عملکرد مغز موثر است، اما تعدادی زیادی از افراد به این نکات توجه نمی‌کنند.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد مغز ابتدا باید مراقب عوامل آسیب پذیری این عضو از جمله فشارخون، قند و چربی خون بالا، استعمال سیگار، ورزش نکردن و تغذیه نامناسب باشیم.

این پزشک متخصص ضمن اشاره به اینکه راهکار دیگر حفظ سلامت مغز این است که این عضو را شلاق نزنیم، بیان کرد: داروهای محرک مغزی و برخی از داروهایی که گاهی در ورزش‌های سنگین استفاده می‌شود، می‌تواند مغز را شلاق بزند و کارایی مغز را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام برای بهبود عملکرد و حفظ سلامت مغز به کار انداختنش است، توضیح داد: ورزش مغز مطالعه است اما سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر