عکس ؛ زندگی دردناک زرافه‌ با گردنی شکسته

شکل عجیب گردن یک زرافه در طبیعت آفریقای جنوبی توجه بسیاری به خود جلب کرده است. گردن این زرافه یا در پی یک حادثه شکسته و بهبود یافته یا در اثر بیماری کژگردنی به این روزگار افتاده است.

عکس ؛ زندگی دردناک زرافه‌ با گردنی شکسته

به گزارش خبرآنلاین، زندگی زرافه‌ای جوان در آفریقای جنوبی با گردنی شکسته مایه حیرت شد. این حیوان با آسیب شدید در ناحیه گردن به حیات خود ادامه می‌دهد و مشخص نیست گردنش چطور به این شکل درآمده است.

لین اسکات، بلاگر طبیعت این تصویر را در پارک ملی کروگر ثبت و در فضای مجازی منتشر کرد. بسیاری با دیدن عکس به این نتیجه رسیدند که گردن زرافه شکسته و به این شکل درآمده است.

در این میان حدس‌های دیگری هم می‌توان مطرح کرد. سارا فرگوسن دامپزشک و عضو بنیاد غیردولتی حفاظت از زرافه‌ها بر این باور است که یکی از احتمالات قوی درباره این زرافه ابتلای به بیماری «کژگردنی» حاد است.

بیماری کژگردنی که در انسان هم دیده می‌شود در زرافه‌ها به دلیل ساختار بدنی متفاوت و گردن بلندی که دارند، نمود بیشتری دارد.

عکس ؛ زندگی دردناک زرافه‌ با گردنی شکسته

فرگوسن با این که پیش از این نمونه‌های از این بیماری را در زرافه‌های باغ‌وحش در کشورهای زامبیا، اوگاندا و کنیا دیده، هیچ‌گاه با چنین نمونه‌ حادی روبه‌رو نشده است.

البته که احتمال شکسته شدن گردن زرافه نیز وجود دارد. پیش از این نیز نمونه‌هایی در طبیعت دیده شده‌اند که از شکستگی گردن جان به در برده و در ادامه با گردن تغییر شکل داده به زندگی در طبیعت ادامه داده‌اند.

منبع: لایوساینس

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر