ماجرای انتشار یک صوت علیه سعید جلیلی /مشاور رهبری در مناظرات به سختی به او تاخت

به جز انتخابات ۱۴۰۳، جلیلی در سه انتخابات دیگر نیز یا کاندیدا شده یا عزم کاندیداتوری داشته است.

ماجرای انتشار یک صوت علیه سعید جلیلی /مشاور رهبری در مناظرات به سختی به او تاخت

در بخشی از گزارشی که خبرگزاری خبرآنلاین، در ایام انتخابات منتشر کرده بود، مروری به زندگانی سیاسی سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز داشت و آورده بود؛

انتخابات سال 92 که رسید جلیلی عزم کرد تا از یک مذاکره کننده در دولت جایگاهش را به رئیس دولت ارتقا دهد، او می گفت حضورش در انتخابات «تکلیف» است اما این تکلیف نتیجه ای برای او نداشت و نه تنها رأی نیاورد که در مناظره‌های آن سال علی‌اکبر ولایتی دیپلمات کهنه‌کار ایرانی و مشاور رهبری، از نحوه مذاکرات جلیلی انتقاد کرد و به سختی به او تاخت. این اما تنها ضربه به او در آن انتخابات نبود. در همان روزهایی که کشور حال و هوای انتخاباتی داشت، یک صوت منتسب به مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی منتشر شد که سعید جلیلی را مناسب ریاست‌جمهوری نمی‌دانست، این صوت ضربه دیگری به سبد رأی او بود و در نهایت 4میلیون و 600 هزار رای کل آرائی بود که به سبد جلیلی ریخته شد تا در جایگاه سوم قرار گیرد و در رقابتی دیگر که نیاز به رأی مردم داشت ناکام شود.

1396 او بار دیگر تصمیم به کاندیداتوری گرفت و حضورش هم جدی بود اما با ورود رئیسی وارد عرصه عملی انتخابات نشد.

سال 1400 و انتخابات ریاست جمهوری که رسید بار دیگر هوای پاستور به سرش زد و حتی کاندیداتوری رئیسی هم مانع کاندیداتوری اش نشد. او در آخرین ساعات ثبت نام کاندیداها وارد ساختمان فاطمی شد، آنهم در شرایطی که ابراهیم رئیسی صبح همان روز کاندیداتوری اش را به ثبت رسانده بود اما حتی رفقای دیروزش یعنی پایداری ها هم حاضر نشدند در انتخاب بین او و رئیسی پشت او قرار گیرند تا در نهایت جلیلی تبدیل به یک «کاندیدای پوششی» و «ضربه گیر» در آن انتخابات شود و در نهایت بعد از حضور در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی مجبور به انصراف از ادامه مسیر به نفع رئیسی شود.

البته سال 92 هم تلاش‌هایی برای کنار بردن جلیلی صورت گرفت ولی به نتیجه نرسید؛ چرا که این مرید مرحوم مصباح‌یزدی، حضور در انتخابات را تکلیف خود دانسته بود.

انتخابات 1403 نیز برای جلیلی دستاوردی نداشت و او در رقابت با مسعود پزشکیان شکست خورد.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر