ساخت بزرگترین پارک کوانتومی در ایالات متحده

به شکل گسترده پذیرفته شده است که یک رایانه کوانتومی در مقیاس کاربردی به یک میلیون کیوبیت نیاز دارد، عددی که برای دستیابی به آستانه بحرانی برای تصحیح خطای کوانتومی ضروری است.

مرکز کوانتومی سیکوانتوم(PsiQuantum) در شیکاگو با ظرفیت حداکثر یک میلیون کیوبیت بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی در ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، یک شرکت به نام سیکوانتوم(PsiQuantum) در حال برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی در ایالات متحده است.

این شرکت با ایالت ایلینوی، کوک کانتی و شهر شیکاگو برای ساخت این تاسیسات همکاری می‌کند تا مرکز محاسباتی کوانتومی مقاوم در برابر خطا را در شیکاگو ایجاد کند.

به شکل گسترده پذیرفته شده است که یک رایانه کوانتومی در مقیاس کاربردی به یک میلیون کیوبیت نیاز دارد، عددی که برای دستیابی به آستانه بحرانی برای تصحیح خطای کوانتومی ضروری است.

راه اندازی چنین سیستمی پاسخ‌های بسیار دقیقی را برای مسائل محاسباتی که هرگز توسط رایانه‌های معمولی قابل حل نیستند، ممکن می‌سازد.

سود رسانی مرکز محاسبات کوانتومی به صنایع

به گفته شرکت سیکوانتوم، صنایع حیاتی از جمله کشاورزی، داروسازی، انرژی، مواد، خدمات مالی و تولید باید به طور قابل توجهی از این قابلیت‌های محاسباتی کوانتومی بهره‌مند شوند.

پروفسور جرمی اوبراین مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران سیکوانتوم می‌گوید: رایانه‌های کوانتومی برای دهه‌ها وعده‌های نظری داشته‌اند، اما این پروژه‌های زیرساختی مانند پارک کوانتومی و میکروالکترونیک ایلینویز هستند که برای توسعه این فناوری و مقیاس از رویا تا واقعیت مورد نیاز هستند.

وی افزود: فرماندار ایلینوی درک می‌کند که برای آزاد کردن پتانسیل محاسبات کوانتومی چه چیزی لازم است و ما خوشحالیم که با آنها شریک شویم و استراتژی کوانتومی این ایالت را با اولین رایانه کوانتومی در مقیاس کاربردی در ایالات متحده در این مکان نمادین تثبیت کنیم.

سیستم‌هایی در مقیاس بزرگتر

این شرکت تصمیم گرفته است که رایانه های کوانتومی در مقیاس کوچک، مانند رایانه کانتومی Condor  شرکت IBM که از کمی بیش از 1100 کیوبیت استفاده می‌کند، تولید نکند. در عوض قصد دارد آنچه را که «سیستم‌های میانی» می‌نامد، تولید و آزمایش کند.

این سیستم‌های میانی شامل تراشه‌ها، کابین‌ها و آشکارسازهای فوتونی ابررسانا هستند.

شرکت سیکوانتوم می‌گوید این سیستم‌های مقیاس بزرگ‌تر را به این دلیل هدف قرار داده است که دستگاه‌های کوچک‌تر قادر به تصحیح کافی خطاها و عملکرد با هزینه مناسب نیستند.

مقامات ایالتی می‌گویند با توجه به پتانسیل بی‌پایان فناوری محاسبات کوانتومی بسیار مهم است که ما به مشارکت کوانتومی، تحقیقات و زیرساخت در سراسر کشور خود متعهد شویم.

فرماندار ایلینوی گفت: ما در ایلینوی با این اولین پارک کوانتومی در نوع خود، مسئولیت داریم تا سهامداران، کارشناسان و نسل‌های آینده رهبران کوانتومی را متحد کنیم.

سپاسگزارم که شرکت سیکوانتوم همکار ما خواهد بود، زیرا ما این همکاری هیجان انگیز را برای ایجاد مشاغل آینده راه‌اندازی می‌کنیم و سیکوانتوم که شیکاگو را انتخاب کرده است، وضعیت ما را به عنوان یک مرکز جهانی برای محاسبات کوانتومی تثبیت می‌کند.

ایجاد شغل

سیکوانتوم برای تقویت این پارک کوانتومی و کمک به ساخت یک اکوسیستم کوانتومی قوی‌تر با دانشگاه ایلینویز اوربانا-شمپین، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه ایلینویز شیکاگو و دانشگاه نورث‌وسترن برای همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و کشف فرصت‌ها برای توسعه برنامه‌های آموزشی در برنامه‌های کاربردی کوانتومی شریک خواهد شد.

سیکوانتوم در شیکاگو حداقل 150 شغل در پنج سال آینده ایجاد خواهد کرد و در ایجاد نیروی کار قوی که شامل نه تنها دکترا در فیزیک کوانتومی، بلکه مهندسان حرفه‌ای مکانیک، نور و برق، توسعه نرم افزار و کار فنی آزمایشگاهی است، حیاتی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر