سنگ‌اندازی نتانیاهو در مسیر مذاکرات آتش‌بس غزه

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل: هرگز جنگ غزه را متوقف نخواهیم کرد و پیشنهادات ارائه شده برای آتش‌بس مردود است‌.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به مانع تراشی در برابر هرگونه توافق آتش‌بس در نوار غزه ادامه داده و اعلام کرد هرگونه پیشنهادی را که شامل پایان جنگ باشد، نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گفت: هرگز جنگ غزه را متوقف نخواهیم کرد و پیشنهادات ارائه شده برای آتش‌بس مردود است‌.

او مدعی شد «فشار نظامی برای وادار کردن حماس به کنار گذاشتن خواسته‌هایش کافی است».

پیشتر وبسایت عبری واللا به نقل از نتانیاهو گزارش کرده بود ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ وجه و به‌رغم فشارهای زیاد، از محورهای فیلادلفیا و نتزاریم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع آگاه گزارش داده بیانیه نتانیاهو درباره عدم عقب‌نشینی از این محورها «با هدف به شکست کشاندن مذاکرات است».

این منابع همچنین گفته‌اند نتانیاهو پس از اطلاع از پیشرفت در مذاکرات، بیانیه‌ای را صادر کرد که با آنچه با میانجی‌ها توافق شده بود، در تناقض بود.

این رسانه همچنین گزارش کرده نتانیاهو به 2 شرط ماندن در محور فیلادلفیا و بازرسی فلسطینی‌هایی که می‌خواهند به شمال نوار غزه بازگردند، پایبند است.

نمایندگان سرویس اطلاعات موساد و شین‌بت ترتیبات امنیتی در محور فیلادلفیا را جهت انعقاد توافق آتش‌بس بررسی کردند و در صورت عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از این محور، تل‌آویو خواهان اقداماتی برای جلوگیری از نزدیک شدن حماس به مرز مصر خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این اظهارات را در حالی مطرح می کند که میانجیگران آتش‌بس غزه یعنی مصر، قطر و آمریکا در تلاش هستند با دستیابی به توافق جنگ غزه پایان یابد.

همچنین جنبش حماس اعلام کرده است خواستار اجرای پیشنهاد ارائه شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا برای آتش‌بس در نوار غزه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان