سازندگان مسکن چشم انتظار تسهیلات ۸۰۰ میلیونی

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: سازندگان بعد از گذشت ۵۰ روز، چشم انتظار ابلاغ تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستند.

سازندگان مسکن چشم انتظار تسهیلات 800 میلیونی

به گزارش خبرآنلاین،در حالی که بسیاری از سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن به دنبال ساخت و تکمیل واحدهای در حال ساخت خود هستند. اما همچنان بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مقاومت کرده. و برنامه ای برای پرداخت وام 800 میلیون تومانی ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت: از سوی دیگر با وجود آنکه بیش از 50 روز از تصویب تسهیلات 800 میلیون تومانی می گذرد. اما متاسفانه شاهد آن هستیم. که بانک مرکزی برای ابلاغ این تسهیلات مقاومت کرده و برنامه ای برای ابلاغ این تسهیلات به بانک ها ندارد. و همین امر خود باعث شده که دیگر سازندگان پای کار نیایند.

در همین زمینه سالاری عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه در حال حاضر سازندگان. برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن چشم انتظار پرداخت تسهیلات ساخت هستند. اما هیچ منابعی از سوی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به سازندگان اختصاص نمی یابد. گفت: بانک ها در شرایط کنونی هیچ اقدامی حتی برای پرداخت تسهیلات ساخت 550 میلیون تومانی هم نمی کنند. و این امر خود باعث شده که روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن کند شود.

وی افزود: روندکند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن باعث می شود بازار مسکن با کمبود تولید روبرو شود و همین امر در آینده در تاخیر تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن اثر گذار خواهد بود.

چشم انتظار تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن

او بیان کرد: بازار مسکن در حال حاضر چشم انتظار تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن است و تا زمانی هم که منابع مالی به این پروژه ها تخصیص نیابد نمی توان امیدی داشت که بازار مسکن به ساماندهی لازم برسد بنابراین باید در اولین فرصت وزارت راه و شهرسازی به دنبال اخذ ابلاغ تسهیلات 800 میلیون تومانی از سوی بانک مرکزی باشد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور بیان کرد: روند کند تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن دور از برنامه ریزی های قانون جهش تولید مسکن است و تا زمانی که منابع مالی به این پروژه ها تزریق نشود نمی توان گام بعدی را برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال داشت در نتیجه باید در ابتدا وزارت راه و شهرسازی برای تزریق و ابلاغ تسهیلات 800 میلیون تومانی از سوی بانک مرکزی بردارد و بتواند این تسهیلات ها را از بانک های عامل دریافت کند.

او گفت : تا زمانی که بانک ها در این بخش اقدامی نکند سازندگان هم دیگر برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اقدامی نخواهند کرد بنابراین وزیر راه و شهرسازی باید در ابتدا در این بخش اقدامات لازم را برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام دهد.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان