تنبیه به خاطر سس و سیب‌زمینی سرخ کرده!/نیمکت تیم‌ملی حق دام بود

کریستوف دام، سرمربی پیشین بایرلورکوزن پس از یک مبارزه طولانی با سرطان، صبح امروز درگذشت.

تنبیه به خاطر سس و سیب‌زمینی سرخ کرده!/نیمکت تیم‌ملی حق دام بود

ایمان گودرزی؛ کریستوف دام سرمربی مشهور فوتبال آلمان که سال‌ها در بوندسلیگا مربیگری کرد و در سال 2000 بایرلورکوزن را به یک قدمی فتح بوندسلیگا رسانده بود، در 70 سالگی از دنیا رفت. دام از سال 2022 با سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد. 

دام که در یک مقطع به سرمربیگری در تیم ملی آلمان و باشگاه استقلال نیز بسیار نزدیک شده بود، همراه با اشتوتگارت قهرمان بوندسلیگا شده و آخرین تجربه کاری او نشستن روی نیمکت تیم ملی رومانی طی سال‌های 2016 تا 2017 بوده است. علاوه بر این او سرمربی لژیونرهای ایرانی از جمله علی موسوی و مهدی پاشازاده بوده است.

تنبیه به خاطر سس و سیب‌زمینی سرخ کرده!

علی موسوی در گفت و گوی کوتاهی با خبرآنلاین در این مورد گفت:«دام یکی از موفق‌ترین مربی‌های آن زمان بود. او آن زمان گزینه اول هدایت تیم ملی آلمان شد اما حرف و حدیث‌هایی برای او درست کردند. مافیای آلمان برای او پاپوش درست کرد و مانع رسیدن او به تیم ملی آلمان شد. می گفتند او بیش از حد معتاد کوکایین شده است اما اینطور نبود، شاید مصرف این مواد در بین سرمربیان پولدار زیاد دیده می‌شد اما حرف هایی که برای دام درآوردند اصلا درست نبود. ما سالی که با او در لورکوزن بودیم فقط با تفاضل گل کمتر نسبت به بایرن قهرمان نشدیم و این مربی چیزی از لحاظ فنی کم نداشت. واقعا از مرگ او ناراحت شدم و خدا رحمتش کند، نیمکت تیم ملی واقعا حق او بود.»

تنبیه به خاطر سس و سیب‌زمینی سرخ کرده!

بازیکن سابق استقلال در مورد بهترین خاطره خود از این مربی گفت:«دام مرد بسیار با شخصیتی بود، او کاری نداشت که هر بازیکنش اهل چه کشوری است و احترام بسیار زیادی برای ایرانی ها قائل بود.» موسوی در مورد سختگیر بودن این سرمربی گفت:«یادم است یک بار با زی‌روبرتو قبل از تمرین رفتیم و سیب زمینی سرخ کرده با سس مایونز خوردیم و دیر به تمرین رسیدیم. او تمرین سخت هوازی به ما داد به طوری که هر دو ما بعد آن تمرین حالمان بد شد و از دل درد روی زمین افتادیم.»

فوتبالیست سابق در پایان گفت:« این خبر از صبح من را تحت تاثیر قرار داده و بسیار ناراحتم، فقط می توانم بگویم خدا رحمتش کند، او لیاقت بیشتری داشت و به چیزی که مستحقش بود در فوتبال نرسید.»

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان