حمله بزرگ حزب الله: شلیک ۳۲۰ موشک به سمت ۱۱ پایگاه اسرائیل

در شمال اراضی اشغالی و همزمان با حملات حزب الله، آژیرهای خطر به صدا در آمدند. رویترز نوشت سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل تعدادی از موشک های شلیک شده از جنوب لبنان را هدف گیری و سرنگون کرد.

فعالیت فرودگاه تل آویو در پی حملات پهپادی حزب الله لبنان، تعلیق شد.

به گزارش عصرایران، حزب الله لبنان اعلام کرد در واکنش به ترور فرمانده اش از سوی تل آویو، صبح امروز، حمله پهپادی و موشکی گسترده ای علیه اهداف مختلف در عمق اراضی اشغالی انجام داد.

ارتش اسرائیل هم گفت، در اقدامی پیشگیرانه حملات گسترده ای را در جنوب لبنان برای خنثی کردن «حمله بزرگ» حزب الله انجام داده است.

منظور حزب الله لبنان از ترور، شهادت "فواد شکر" فرمانده ارشد نظامی در حمله یک ماه قبل اسرائیل به ضاحیه بیروت است. از فواد شکر به عنوان نفر اول نظامی - عملیاتی حزب الله لبنان یاد می شد. وی در حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان چند طبقه در ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

از 10 ماه قبل تاکنون حملات متقابل پراکنده ای میان حزب الله لبنان و اسرائیل وجود دارد. این تبادل آتش میان دو طرف از زمان حمله نظامی ارتش اسرائیل به غزه در واکنش به عملیات 7 اکتبر حماس در مهر گذشته شروع شد. حزب الله لبنان می گوید در حمایت از فلسطین و غزه، دست به این حملات می زند.

تسلیحات موشکی حزب الله لبنان

تسلیحات حزب الله لبنان

حزب الله با بیان اینکه، حمله هوایی به سمت یک هدف خاص نظامی اسرائیل آغاز شد، توضیح داد؛ این حمله در چارچوب "پاسخ اولیه به شهادت فرمانده فواد شکر" صورت می‌گیرد.

بیانیه حزب الله لبنان اضافه کرد: عملیات جدید "با حمله هوایی تعداد زیادی پهپاد به سمت عمق صهیونیست ها و به سمت یک هدف نظامی خاص اسرائیلی که متعاقبا اعلام خواهد شد" شروع شد.

حزب الله افزود: " تعدادی از سایت‌ها، پادگان‌ها و سکوهای گنبد آهنین دشمن در شمال فلسطین اشغالی با تعداد زیادی موشک هدف قرار گرفت".

حزب الله در دومین بیانیه خود از زمان آغاز حمله گفت: "تعداد موشک های شلیک شده به سمت مواضع دشمن تاکنون از 320 فروند فراتر رفته است. این حملات، 11 پایگاه و پادگان نظامی را در شمال اسرائیل و جولان اشغالی سوریه هدف قرار داده است". به گفته حزب الله، مرحله اول عملیات انتقام از اسرائیل پایان یافته است.

واکنش ها در اسرائیل

دولت اسرائیل هم اعلام کرد جلسه ای را برای بررسی واکنش به حزب الله لبنان برگزار خواهد کرد.

فعالیت فرودگاه تل آویو (فرودگاه اصلی مسافربری اسرائیل) نیز از زمان اعلام حملات حزب الله لبنان، به حالت تعلیق درآمد و هیچ پروازی در این فرودگاه تا اطلاع بعدی انجام نمی شود. شرکت هواپیمایی هلندی ترانساویا هم پروازهای خود را به اسرائیل لغو کرد.  

 ارتش اسرائیل همچنین ده‌ها حمله به مناطقی در جنوب لبنان انجام داد. رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد «100 هواپیمای جنگی اسرائیل» در حمله به بیش از 200 هدف در لبنان شرکت داشتند.

تسلیحات حزب الله لبنان

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: "ارتش، آمادگی های حزب الله لبنان را برای حمله گسترده به اسرائیل رصد کرده بود."

اندکی قبل از حمله بزرگ پهپادی و راکتی حزب الله، جنگنده های اسرائیل، اهدافی را در لبنان بمباران کردند.  منابع اسرائیلی گفتند این حملات بعد از آن صورت گرفت که ارتش اسرائیل، برآوردهایی از حمله نزدیک حزب الله به دست آورد.

وزیر دفاع اسرائیل هم در جبهه داخلی وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

در شمال اراضی اشغالی و همزمان با حملات حزب الله، آژیرهای خطر به صدا در آمد. رویترز نوشت سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل تعدادی از موشک های شلیک شده از جنوب لبنان را هدف گیری و سرنگون کرد. حزب الله لبنان این موضوع را رد می کند.

  اردن هم اعلام کرد امروز یکشنبه پروازها به بیروت را متوقف می کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان