بازگشت رنوی محبوب با چهره‌ای مدرن / عکس

رنو طی سالیان اخیر، مشغول بازآفرینی محصولات محبوب گذشته‌اش در قالب جدید بوده است. نسل جدید رنو ۵ در نمایشگاه خودرو ژنو سال گذشته رونمایی شد و اکنون نوبت به بازآفرینی رنو ۱۷ رسیده است.

بازگشت رنوی محبوب با چهره‌ای مدرن / عکس

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دیجیاتو، رنو 17 یکی از مدل‌های محبوب این شرکت فرانسوی در دهه 1970 بود و نسخه جدید آن نیز ظاهر مدل اصلی را بازآفرینی کرده است. این خودرو از موتور الکتریکی با 270 اسب‌بخار قدرت و بدنه‌ای از جنس فیبرکربن بهره می‌برد، بنابراین یک خودرو اسپرت واقعی به حساب می‌آید. این سبک از بازآفرینی خودروهای قدیمی رستومود (restomod) نامیده می‌شود. طراحی مدل بازآفرینی شده رنو R17 را Ora Ïto، طراح فرانسوی برعهده داشته است. نسل اصلی رنو 17 در فاصله سال‌های 1971 تا 1979 به بازار عرضه شد.

بازگشت رنوی محبوب با چهره‌ای مدرن / عکس

در نمای جلو، چراغ‌های مستطیل شکل کلاسیک با لامپ‌های LED، ظاهری مدرن به خود گرفته‌اند. در نمای عقب اما این چراغ‌های LED ساده‌تر هستند و با خطوط طراحی ساده خودرو هماهنگ شده‌اند. استفاده از گلگیرهای پهن باعث شده است تا نسخه جدید رنو 17 نسبت به نسخه اصلی اسپرت‌تر باشد. در کابین خودرو نیز از مواد و پارچه‌هایی استفاده شده است که در دهه  1970 برای ساخت خودرو کاربرد داشتند.

چهار نمایشگر مستطیل شکل نیز در پشت فرمان قرار گرفته‌اند که این قطعه نیز مستطیل شکل است! نمایشگر مرکزی نیز به صورت افقی زیر داشبورد قرار دارد، جایی که در مدل اصلی محل نصب رادیو بوده است.

بازگشت رنوی محبوب با چهره‌ای مدرن / عکس

موتور الکتریکی رنو R17 جدید 270 اسب‌بخار قدرت دارد و با یکبار شارژ، 249 مایل (400 کیلومتر) را طی می‌کند. این مدل مفهومی در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 که ماه اکتبر برگزار می‌شود، به معرض نمایش عموم گذاشته خواهد شد. رنو هنوز برنامه‌ای برای تولید این مدل اعلام نکرده است اما در صورت تولید، رنو 17 جدید رقیب هیوندای N ویژن 74 خواهد بود.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان