بیست و دوم شهریور، سرپل‌ذهاب،شهید شیرودی و اهالی غیور کردستان

دیدن فیلم سینمایی آسمان غرب مقارن با روز ملی سینما و همزمان با سفر آقای رئیس جمهور به اقلیم کردستان آن هم در بیست و دوم شهریورماه ناخودآگاه ذهن و خاطرم را گره زد به...

بیست و دوم شهریور، سرپل‌ذهاب،شهید شیرودی و اهالی غیور کردستان

تعطیلی بیست و دوم شهریور ماه فرصت مناسبی بود تا به اتفاق خانواده ساعاتی از یک روز تعطیل را به دیدن فیلم سرگرم شویم.

 پیش از آنکه لیست فیلم‌های بارگذاری شده‌ در پلتفرم‌های نمایش خانگی توجه‌ام را جلب کند،نام نامی سردار سرفراز میهن اکبر شیرودی در شناسنامه ی فیلمِ آسمان غرب کافی بود تا بدون معطلی خانواده را دعوت کنم به دیدن این فیلم و چه حُسن انتخابی.

دیدن فیلم سینمایی آسمان غرب مقارن با روز ملی سینما و همزمان با سفر آقای رئیس جمهور به اقلیم کردستان آن هم در بیست و دوم شهریورماه ناخودآگاه ذهن و خاطرم را گُره زد به اعتراضات1401 و حوادثی که هنوز برخی از هموطنان عزیزم با تبعات آن درگیر هستند.

کارگردان خوش ذوق فیلم طوری قصه‌ی فداکاری‌ سرداران رشید میهن و از خودگذشتگی زنان و مردان غیور و شریف کُرد را در حراست از مام وطن به تصویر کشیده بود که در همان سکانس‌های آغازین فیلم، گونه‌ی هر یک از اهالی خانه بارانی شد.

بلورهای اشک که بی‌اختیار از مردمک چشمان جاری می‌شدند قرینه‌ای بود بر حسی غریب و متفاوت که هریک از ما تجربه می‌کردیم.

آنان که روزهای جنگ و دفاع از میهن را در خاطر داشتند، دیالوگ‌های هر سکانس را بهانه‌ی شکستن بغض‌های فروخورده‌ی این سال‌ها کرده،هق هق کنان از آن روزها یاد می‌کردند. کودکان و نوجوانان همان‌هایی که با عنوان نسلz و آلفا تعرفه می‌شوند در سکوتی تلخ و تنها با نگاهی پر معنا از چرایی وضع موجود و به غارت رفتن آمال و آرزوهای پدران و مادران خویش پرسش‌ها داشتند.

پدران و مادران اما از پسِ بلورهای اشک در سکوتی تلخ به نشانه‌ی تسلیم و نداشتن پاسخی منطقی و قانع کننده برای فرزندانشان آهی جگرسوز فریاد می‌کردند.

فضای خانه طوری سنگین و غریب شده بود که تا چند دقیقه پس از پایان فیلم هیچ یک از اهل خانواده حرفی نمی‌زد و این سکوت فرصت مناسبی بود برای کودکان و نوجوانان حاضر در جمع تا بسان همیشه و به سیاق رویه‌ی این نسل از فرزندان ایران زمین،آنچه در ذهن پرسشگر خویش دارند را در هیبت مطالبه مطرح کنند که نقطه‌ی اشتراک کلام هر یک از ایشان پرسشی بود از چرایی وضع موجود!!

پایان فیلم آغاز بحث و جدلی تامل‌برانگیز بود و آن تاکید عزیزان نسلz و آلفا  بر این امر که فردا روز برای آنان که جان شیرین خویش را برای دفاع از خاک و ناموس وطن فدا کردند! چه پاسخی دارید؟!

و ما سرافکنده از پرسش فرزندان خویش مرور می‌کنیم روزگاری که همه یکدل و یک‌صدا با اسم‌رمز میهن‌ در طریق دفاع از این سرزمین بی‌چشم‌داشتی هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص تقدیم مام‌وطن کردند.

وکیل دادگستری-شیراز 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان