کاظم صدیقی: براساس یک نظرسنجی مردم توقع دارند دولت به وعده‌هایش عمل کند/ برای همدیگر پرونده درست نکنیم/ کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست

خطیب جمعه تهران گفت: باید نیروهای قضایی و امنیتی و انتظامی مراقب باشند اشخاصی که قدرت فکری و امکان جذب سرمایه از داخل و خارج دارند را مورد تکریم قرار داده و اطمینان دهند تحت حمایت نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.

کاظم صدیقی: براساس یک نظرسنجی مردم توقع دارند دولت به وعده‌هایش عمل کند/ برای همدیگر پرونده درست نکنیم/ کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاظم صدیقی ظهر در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: همه را به رعایت حریم حق تعالی و توجه به حضور خداوند و قدم برداشتن برای جلب رضای خدا دعوت می‌کنم.

بنا بر روایت ایسنا، وی با اشاره به ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت گفت: وحدت یک مساله دارای حیات است؛ متلاشی شدن جامعه و تفرقه علامت مرگ جامعه و وحدت علامت حیات و زنده بودن جامعه است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امت وقتی امت است که مسیر و مقصد و امام و راهنما و وحدت واحد دارند؛ همه از اختلاف ضرر می کنند و نزاع کار عقل نیست و کار شیطان و نفس اماره است لذا اتحاد بسیار اهمیت دارد.

صدیقی اضافه کرد: همگان باید حریم یکدیگر را حفظ کنند؛ شرف بنده خدا از خانه خدا پیش خدا بیشتر است پس آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و همدیگر را پایمال نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

وی افزود: درباره آن‌هایی که گناه می کنند، روایات این است که خدا منتظر برگشت گناهکار است. خداوند اهل توبه را محبوب خودش معرفی کرده است. کسی که گناه کرده و اکنون گناه نمی کند، خداوند گناه او را به حساب نمی آورد و گناه تائب را محو می کند. خداوند یک نفر را با یک گناه طرد نمی کند و دعوت خصوصی می کند و نازش را می کشد و می گوید چشم به راه و مشتاقت هستم. ما همه بنده خداوند هستیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه حفظ وحدت را از اولویت های اول جهان اسلام دانست و افزود: مهم‌ترین سلاح دشمن از دیرباز برای استعمار و استثمار، ایجاد تفرقه بوده است؛ انگلیس خبیث و روباه پیر خیانتکار و جرثومه فساد این تعبیر را دارد که اختلاف بینداز و حکومت کن. پس در قدم اول خودتان و خانواده‌تان با هم باشید و اتحاد محله‌ای و شهری و منطقه‌ای و ملی و اتحاد بین المللی داشته باشید.

صدیقی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با اساس اسلام مقابله و جنگ می‌کند و قرآن می سوزاند و مسجدها را مورد حمله قرار می دهد و کاری به شیعه و سنی ندارد. دنیای استکبار و کفر به همان میزان که با شیعه بد است، با اهل سنت نیز عناد آشتی ناپذیر دارند.

وی افزود: این ها اعتقاد به خدا و کرامت انسانی ندارند لذا وقتی پایشان به جایی برسد نسل را هرس می کنند و زیرساخت ها و مراکز فرهنگی و حتی نسل ها را از بین می‌برند همان طور که فرعون دختران را نگه می داشت و پسران خردسال را از دم شمشیر می‌گذراند. فرعون زمان ما آمریکا شیطان بزرگ و ایادی‌اش و صهیونیست های بی رحم خبیث وحشی جعلی بی هویت هستند که به زن‌ها، پسرها و دخترها رحم نمی کند و در نهایت قساوت قلبی با دید نابود کردن نسل اقدام می کند و بنا دارد یک مسلمان روی زمین باقی نماند.

صدیقی تاکید کرد: در این شرایط باید چشم ها را باز کنیم و بدانیم با چه خطری مواجه هستیم. آتشی ما را تهدید می کند که برای مهار کردن این آتش هیچ دستوری مثل دستور خداوند و پیامبر خدا نیست که فرمود «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا »

وی افزود: ما دست همه برادران اهل سنت را در تمام اقطار روی زمین می فشاریم و هر جا مظلومی سراغ داریم به حکم مکتب آموزه های توحیدی و قرآنی خانه مظلوم هستیم، چه شیعه و چه سنی باشد و این موضوع را دنیا بعد از انقلاب اسلامی شاهد بوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دین اسلام دین ستم‌سوز و طاغوت گریز است، گفت: باید موانع وحدت را از میان برداشت و برای این موضوع نخبگان، فرهیختگان و  دلسوزان در کشورهای مختلف با برگزاری جلسات مشترک فکرهایی بکنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت: رئیس جمهور در اولین سفر برون مرزی خود به عراق سفر کرده که انتخاب درستی است؛ عراق با ما مشترکاتی دارد و هم مرز است و از جهاتی با هم یک خانواده هستیم و همه دل به یک نقطه مرکزی داده‌ایم و جاذبه امامان ما همه ایرانی‌ها و عراقی‌ها را با یکدیگر مسنجم و یکی می‌کند و جدایی نداریم.

صدیقی همچنین با بیان توصیه‌هایی به دولت چهاردهم گفت: رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت 13 توصیه راهبردی و کلیدی داشتند. توقع مردم این است دولت توصیه ها را در دستور کار قرار دهد که یکی از آن‌ها توجه به اولویت‌هاست.

وی افزود: این اولویت‌ها در دو بخش فوری و به روز است که مهم‌ترین آن رسیدگی به وضع معیشتی مردم، بالا بردن ارزش پول ملی، سامان دادن به کسب و کار مردم، اشتغال جوانان، ازدواج و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی و فرهنگ سازی در جهت استفاده از تولیدکنندگان است چون گاهی برخی از نیروهای مرئی و نامرئی با تولیدکنندگان برخورد مناسب ندارند و آن ها می ترسند سرمایه های خود را در صحنه آورده و سرمایه گذاری کنند لذا به درستی برای حمایت از تولیدکنندگان فرهنگ سازی شود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید نیروهای قضایی و امنیتی و انتظامی مراقب باشند اشخاصی که قدرت فکری و امکان جذب سرمایه از داخل و خارج دارند را مورد تکریم قرار داده و اطمینان دهند تحت حمایت نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.

وی تامین امنیت سرمایه گذاری و اصلاح ساختار بودجه را از دیگر اولویت های دولت چهاردهم برشمرد و گفت: کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست لذا در بودجه‌ریزی به گونه‌ای پیش‌بینی شود که درآمدها و هزینه‌ها تطبیق داشته باشند.

صدیقی با بیان توقعات مردم از دولت گفت: براساس یک نظرسنجی مردم از دولت توقع دارند که به وعده‌هایش عمل کند. همچنین مردمی بودن و حضور در متن مردم و عدالت محوری و پررنگ کردن روحیه اعتماد و امید از دیگر توقعات مردم است.

به گفته وی، یاس، مرگ و ناامیدی ذلت است و امید، مردم را در مسیر هدف پویا می کند.

صدیقی، اشتغال، مبارزه با فساد، بهبود روابط با سایر کشورها و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری را از دیگر توقعات مردم از دولت چهاردهم بیان کرد.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان