هرآنچه باید از نسل جدید ولوو S۹۰ بدانید/ عکس

ولوو تأیید کرده است که نسل جدید سدان پرچمدارش را با پیشرانه الکتریکی عرضه خواهد کرد.

هرآنچه باید از نسل جدید ولوو S90 بدانید/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، شرکت سوئدی ولوو تأیید کرده است که نسل جدید سدان پرچمدارش را با پیشرانه الکتریکی عرضه خواهد کرد. این خودرو که درحال‌حاضر با نام ولوو S90 شناخته می‌شود، احتمالاً در نسل بعد به ولوو ES90 تغییر نام خواهد داد.

نسل نخست ولوو S90 در سال 1996 معرفی شد. این خودرو درواقع مدلی تغییر یافته از ولوو 960 بود که تا سال 1998 روی خط تولید قرار داشت. نسل دوم و فعلی ولوو S90‌ از سال 2016 تاکنون روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در سال 2020 به همراه مدل استیشن واگن ولوو V90، فیس‌لیفت شدند. اکنون شرکت سوئدی به دنبال عرضه نسل سوم این خودرو است که با نام ولوو ES90 عرضه و به عنوان یک سدان الکتریکی شناخته خواهد شد.

هرآنچه باید از نسل جدید ولوو S90 بدانید/ عکس

حدس و گمان‌ها درباره نسل جدید ولوو S90

می‌توان حدس زد که ولوو ES90 ظاهری شبیه به محصولات فعلی این برند سوئدی داشته باشد. به‌طور مثال در نمای جلو چراغ‌های عمودی را خواهیم دید که در کراس‌اوور پرچمدار ولوو EX90 نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از آن‌جایی که با یک سدان برقی روبه‌رو هستیم، جلوپنجره مشبک رادیاتور برای این خودرو استفاده نخواهد شد. دستگیره‌های درب و آینه‌های جانبی ولوو ES90 نیز از ولوو EX90 قرض گرفته خواهند شد.

هرآنچه باید از نسل جدید ولوو S90 بدانید/ عکس

نسل جدید ولوو S90 براساس پلتفرم ماژولار SPA2 توسعه خواهد یافت که به‌طور مشترک توسط جیلی و ولوو معرفی شده است. این پلتفرم هم‌اکنون برای توسعه ولوو EX90 مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین حدس می‌زنیم که پکیج باتری‌ها و موتور الکتریکی نسل جدید ولوو S90، همانند ولوو EX90 باشد. برد تخمینی این خودرو حدود 645 کیلومتر خواهد بود.

انتظار می‌رود ولوو ES90 در سال 2025 میلادی معرفی شود و تولید آن نیز در همان سال آغاز خواهد شد. البته ولوو هنوز به‌طور کامل خط محصول خود را با خودروهای برقی جایگزین نکرده است. این شرکت طی روزهای اخیر از دومین فیس‌لیفت ولوو XC90 رونمایی کرد. بنابراین همچنان شانس عرضه ولوو S90 با ظاهری جدید و پیشرانه‌های درون‌سوز طی چندسال آینده وجود دارد.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان