ماهان شبکه ایرانیان

پاک کردن چاپ روی لباس با چند تکنیک ساده

پاک کردن چاپ روی لباس می تواند به شیوه های مختلفی انجام شود، اما انتخاب روش مناسب به نوع پارچه و جوهر مورد استفاده در چاپ بستگی دارد.

پاک کردن چاپ روی لباس با چند تکنیک ساده

ممکن است این اتفاق برای شما نیز افتاده باشد که زمانی که یک لباس را خریداری می کنید پس از گذشت چند هفته یا چند ماه، از طرح روی لباس خود خسته شوید و به دنبال یک لباس نو با طرح متفاوت باشید. از آن جایی که معمولا خرید لباس جدید گران است، اغلب سعی در پاک کردن چاپ روی لباس خود دارید، اما از روش های آن بی اطلاع هستید. بر همین اساس در ادامه به روش های پاک کردن چاپ روی لباس اشاره خواهیم کرد.

تکنیک های پاک کردن چاپ روی لباس

برای اینکه چاپ روی لباس را پاک کنید در ابتدا باید چاپ و جوهرهایی که در آن استفاده شده است را خوب بشناسید. به طور کلی می توان گفت تولیدکنندگان لباس، انواع چاپ را به دو روش چاپ با جوهر و یا برچسب زدن طرح ها روی لباس ایجاد می کنند. پاک کردن هر کدام از این دو شیوه به راهکارهای مختلفی نیاز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

برس بطری شور

استفاده از بطری شور نخستین روشی است که برای پاک کردن چاپ روی لباس می توانید از آن استفاده کنید. برای انجام این روش بهتر است ابتدا آن قسمت از لباس که طرح چاپی دارد را در آب گرم خیس کنید و مطابق با جنس لباس ماده شوینده روی آن بریزید. سپس با استفاده از یک بطری شور چاپ روی لباس را پاک کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا طرح چاپی روی لباس تان خوب پاک شود.

مواد پاک کننده چاپی

یکی از بهترین موادی که می توانید چاپ روی لباس را با آن پاک کنید، مواد پاک کننده چاپی است. این مواد در قالب اسپری رنگ حلال و پاک کننده قابل تهیه و خریداری هستند و برای پاک کردن طرح چاپی می توانید از آن ها استفاده کنید. برای استفاده از آن بهتر است روی قسمت دلخواه خود اسپری بزنید و سپس به کمک یک پارچه تمیز آن را خوب پاک کنید.

بهترین راه های از بین بردن چاپ روی لباس

اسپری مو

یکی از ابزارهایی که برای پاک کردن چاپ روی لباس می توانید از آن استفاده کنید، اسپری مو است. بدین صورت که شما باید یک تکه پارچه تمیز را برداشته و روی آن اسپری بزنید. توصیه می شود که پارچه ای که استفاده می شود به رنگ سفید باشد. سپس باید با پارچه روی طرح چاپی ضربه بزنید. این عمل را تا زمانی انجام دهید که چاپ روی لباس پاک شود. توجه داشته باشید که کشیدن پارچه روی طرح چاپ لباس موجب پخش شدن جوهر می شود.

استون

معمولا برای پاک کردن لاک ناخن از استون استفاده می شود. این ماده یک حلال بسیار قوی برای پاک کردن چاپ لباس نیز به شمار می رود. با استفاده از آن می توانید طرح های چاپی ترک خورده یا قدیمی را از روی تیشرت و لباس پاک کنید.

برای این کار مقداری استون را روی تکه پنبه بریزید و با یک حرکت دایره ای ثابت، شروع به مالیدن آن روی طرح چاپ شده لباس کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که طرح به طور کامل از بین برود. این پروسه احتمال دارد 10 تا 15 دقیقه طول بکشد. اما در پایان، یک لباس تمیز دارید که می توانید از آن استفاده کنید.

ترکیب لیمو و سرکه

یکی از شیوه هایی که می توانید با آن چاپ روی لباس را پاک کنید استفاده از ترکیب سرکه و لیمو است که این ترکیب حلال خوبی برای رنگ ها محسوب می شود. برای انجام این کار بهتر است آن قسمت از لباس را که قصد دارید طرح آن را پاک کنید درون ترکیب لیمو و سرکه قرار دهید و پس از گذشت چند ساعت لباس را از آن خارج کنید و سپس آن را خوب بشویید.

روش های مناسب پاک کردن چاپ روی لباس

آب اکسیژنه

یکی از موادی که می توانید با آن چاپ روی لباس را پاک کنید، آب اکسیژنه است. برای این کار باید مقدار مساوی از آب و آب اکسیژنه را با یکدیگر ترکیب کنید. محلول را روی بخش چاپی بزنید و 10 دقیقه صبر کرده و سپس باید به آرامی طرح چاپی را از روی آن پاک کنید.

پاک کننده پلاستیزول

یکی از رایج ترین پاک کننده ها، پلاستیزول است که می توانید برای پاک کردن چاپ طرح روی تیشرت و پارچه از آن استفاده کنید. این روش جزو به صرفه ترین روش ها برای حذف طرح چاپی است که هیچ گونه بو و اثری هم از آن به جا نمی ماند. توجه داشته باشید که این پاک کننده دارای مواد شیمیایی قوی مثل استون است که باید در فضایی با تهویه مناسب به همراه دستکش استفاده کنید.

برای اینکه چاپ را از روی لباس خود پاک کنید، پلاستیزول را روی طرح چاپی بریزید و به مدت زمان 20 تا 30 دقیقه بگذارید تا خشک شود. بعد از گذشت این مدت زمان، طرح چاپی شما پوسته پوسته شده و آماده برداشتن است. برای این کار می توانید از یک تکه پارچه خشک و یک برس ظریف نیز استفاده کنید.

سشوار

یکی از ابزارهای مفید که می توانید چاپ روی تیشرت را پاک کنید استفاده از سشوار است. سشوار با حرارت بالا به از بین بردن چاپ روی لباس کمک می کند. شما باید داغ ترین حالت سشوار را انتخاب کنید و حرارت آن را به طور مستقیم روی بخش چاپی متمرکز کنید. سپس یک دقیقه صبر کنید تا رنگ چاپ بر اثر حرارت خوب شل شود. در نهایت با انگشتان خود یا یک وسیله دیگر مثل چاقو، طرح چاپی را از روی تیشرت یا لباس خود پاک کنید.

شیوه های پاک کردن چاپ روی لباس

جوش شیرین و آب لیمو

خاصیت اسیدیته آب لیمو در ترکیب با جوش شیرین ممکن است اثر پاک کنندگی قوی داشته باشد. مقدار مساوی از جوش شیرین و آب لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت خمیری شکل ایجاد شود. سپس ماده به دست آمده را روی ناحیه چاپی تیشرت بزنید و آرام با یک برس نرم روی آن بکشید. در آخر آن را با آب بشویید و در صورت نیاز این پروسه را تکرار کنید.

ماده شوینده خاص

در مرحله اول تیشرت خود را باید با آب و صابون بشویید و سپس آن را خشک کنید. ماده شوینده خاصی که برای پاک کردن چاپ روی لباس طرح دار و رنگی طراحی شده است را روی جوهر یا قسمت چاپ شده لباس خود بریزید. بعد با اسفنج نرم یا یک تکه پارچه تمیز به آهستگی روی جوهر یا چاپ روی لباس ضربه بزنید و آن را آرام پاک کنید. پس از اینکه دیدید جوهر یا چاپ کاملا از روی لباس طرح دار و رنگی پاک شد، آن را با صابون و آب بشویید و سپس خشک کنید.

کاغذ گرافت و اتو

اگر جنس پارچه تیشرت شما ظریف و نخی باشد، توصیه می کنیم از این شیوه استفاده کنید. در ابتدا دمای اتو را برای پارچه نخی تنظیم کرده، سپس تیشرت خود را روی یک میز پهن کنید. در این مرحله یک تکه کاغذ گرافت را روی ناحیه چاپ شده قرار دهید و اتوی داغ شده را روی آن بگذارید تا رنگ چاپ خوب ذوب شود. در آخر باید کاغذ گرافت و اتو را بردارید و جوهر چاپی را از روی لباس خود پاک کنید.

پاک کردن چاپ روی لباس با روش های ساده

اسکراب شکر

شاید برای تان جالب باشد که شکر می تواند طرح های چاپ سیلک اسکرین به خصوص طرح های جدید را پاک کند. اگر پس از شستشو با آب سرد قسمتی از طرح تان باقی ماند، تلاش کنید یک قاشق غذاخوری شکر معمولی روی طرح بزنید. طرح دلخواه خود را به آهستگی با یک پارچه نرم یا دست مالش دهید و بگذارید تا پاک شود.

شیر

با استفاده از شیر می توانید طرح هایی که به تازگی با جوهر چاپ شده اند را پاک کنید. شیوه کار بدین شکل است که طرح های چاپ شده با جوهر را داخل ظرفی از شیر قرار داده و بگذارید که برای مدت زمان طولانی در ظرف شیر باقی بماند. پس از این کار با حل شدن جوهر در شیر، طرحی که روی لباس تان ایجاد شده است پاک می شود.

مایع لکه بر

شما می توانید با مایع لکه بر، طرح های چاپ شده را از روی لباس خود پاک کنید. برخی از تفنگ های پاک کننده لکه از کمپرسور هوا استفاده می کنند. در حالی که برخی دیگر شبیه تفنگ های آب پاش هستند. این نوع از پاک کننده ها برای پاک کردن لکه های کوچک مناسب تر هستند. فقط باید اطمینان حاصل کنید که نه تنها روی طرح، بلکه حتی نباید روی پارچه ساده وسیله تان اسپری کنید. زیرا پارچه ساده به سادگی ممکن است آسیب ببیند. در نهایت لباس خود را بشویید تا همه مواد شیمیایی از بین بروند.

مؤثرترین تکنیک های پاک کردن چاپ روی لباس

اسید استیک

اسید استیک برای از بین بردن چاپ روی لباس ها بسیار مؤثر است. برای استفاده از این شیوه یک قطره اسید استیک را روی همان ناحیه از لباس که می خواهید چاپ آن پاک شود، بریزید و با یک پارچه تمیز یا دستمال نرم آن را پاک کنید. پس از این کار بهتر است لباس را با صابون و آب بشویید و خشک کنید.

سرکه و نمک

به عنوان آخرین راهکار، می توانید از ترکیب سرکه و نمک که حالت اسیدی ایجاد می کنند استفاده کنید. برای این کار بهتر است، 1/4 فنجان سرکه و 1/4 فنجان نمک را با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت خمیری شکل ایجاد شود. خمیر به دست آمده را روی طرح چاپی بزنید و 10 دقیقه صبر کنید، سپس با استفاده از یک برس نرم طرح چاپی را از بین ببرید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات پاک کردن لکه چای از روی لباس، پاک کردن لکه انار از روی لباس، پاک کردن لکه چمن از روی لباس و پاک کردن لکه روغن از لباس را نیز مطالعه فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان