ماهان شبکه ایرانیان

علائم کرونای پوستی در بزرگسالان و کودکان

علائم کرونای پوستی در بزرگسالان و کودکان متفاوت می باشد از این رو نیاز است تا با این موارد آشنا شوید و برای دریافت اطلاعاتی بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.

علائم کرونای پوستی در بزرگسالان و کودکان

کرونا از بد ترین بیماری های همه گیر در جهان بود که در سال 1398 کل جهان فراگیر و در حدود چندین و چند سال ادامه داشت. در روز های ابتدایی این بیماری هیچ درمانی نداشت و بعدا درمان های آن نظیر استفاده از دارو های خاص و یا استفاده از واکسن به وجود آمد که افرادی که از واکسن استفاده کرده بودند به ندرت امکان داشت که درگیر چنین بیماری مهلکی شوند. علائم کرونای پوستی بسیار متفاوت تر از کرونا های دیگر می باشد و در ادامه قرار است اطلاعاتی در این زمینه به شما بدهیم.

علائم کرنای پوستی

علائم کرونای پوستی

کرونا و عوارض آن بسیار زیاد می باشد و دقیقا بعد از اینکه این ویروس در بدن شما عفونتی را ایجاد می کند نشانه های آن ظاهر می شود. در برخی از موارد نیز امکان دارد این نشانه ها بسیار شدید باشند. اگر شما هم بعد از گرفتن این بیماری دارای نشانه های پوستی هستید و می خواهید برای درمان این مورد اقدام کنید این بخش را از دست ندهید زیرا قرار است اطلاعاتی در مورد نشانه های این بیماری کسب کنید.

راش پوستی

از شایع ترین نشانه های کرونای پوستی می‌توان به راش پوستی اشاره کرد که این مورد به میزان بسیار زیاد در مراجعان مشاهده شده است و باید بدانید که این مورد نه تنها منجر به ایجاد مشکلاتی در پوست می شود بلکه باعث بروز استرس و نگرانی در بیمار شده و همچنین تشخیص درست را برای متخصص دچار مشکل خواهد کرد. باید بدانید که کهیر هم از راش های پوستی است که در مبتلایان به کرونا بسیار رواج داشته است.

از دیگر راش های پوستی که در کرونا در افراد مشاهده شده است می توان به تبخال و شوک سمی و یا تاول دار اشاره کرد. در صورتی که این نشانه ها در خود و یا کودکتان مشاهده کردید  باید برای درمان اقدام نمایید در غیر این صورت امکان دارد که عفونت های شدید تری در بدن شما بوده و درمان این مشکل را بسیار سخت خواهد کرد. این نشانه های پوستی همراه با تب بی حالی و بی قراری، کاهش فشار خون و دانه های تاول دردناک و غش و سرگیجه بروز می کند بنابراین این موارد را نیز چک کنید و از این نوع نشانه ها نیز اطمینان حاصل کنید.

کهیر پوستی

از دیگر نشانه های کرونای پوستی می توان به کهیر اشاره کرد که روی دست ها شکم و پشت یا نقاط دیگر پوست بروز می کند  و می تواند افراد را بسیار تحت تاثیر خود قرار دهد و باید بدانید که مشکل ممکن است در طول یک شبانه روز کم شده و یا محل آن تغییر پیدا کند. این مشکل کرونای پوستی شامل خارش آزار دهنده ای بوده که کنترل آن بسیار سخت است و تنها با خراش شدید و یا تغییر رنگ آن به سفید و پس از فشرده شدن می توان شناسایی کرد.

نشانه های کرونا در کودکان

خارش شدید

از دیگر نشانه های کرونای پوستی می توان به خارش و التهاب شدید در پوست اشاره کرد و این مورد نیز در بسیاری از بیمارانی که بیمارستان مراجعه کرده بودند وجود داشت و در این حالت بیمار از خارش بدون علت پوست خود رنج می برد که به صورت عادی باید بعد از چند روز که بیماری بهبود پیدا کرد این مورد نیز درمان شود در حالی که اگر چنین نبود نیاز به مراجعه به متخصص وجود دارد.

نشانه های کرونای پوستی در کودکان

کرونا یکی از بیماری هایی بود که بسیاری از افراد جامعه را در سن متفاوت مورد آزار قرار داد و باید بدانید که چیزی حدود 49 میلیون نفر از جمعیت جهان به این بیماری درگیر بودند و باید بدانید که بسیاری از متخصصان در ابتدای بروز این پاندمی این بیماری را مخصوص به بزرگسالان می دانستند و فکر می کردند که کودکان درگیر آن نمی شوند ولی بعد از مدت ها مشاهده کردند که کرونا می تواند کودکان را نیز درگیر کند. بنابراین بهتر است با علائم پوستی کرونا در کودکان نیز آشنا شوید تا در صورت بروز مشکلی در این زمینه بتوانید سریعا اقدامات درمانی را انجام دهید.

تورم و قرمزی

این بیماری پوستی معمولا در طول 30 روز بعد از ابتلا به کرونا رخ می دهد و باید بدانید که متورم شدن و قرمزی انگشتان از شایع ترین عوارضی می باشد که این بیماری با خود به همراه دارد. موارد عادی این مورد بعد از دو هفته به صورت خود به خودی درمان می شود و نیاز به درمان های پزشکی نخواهد داشت.

رنگ پریدگی

رنگ‌ پریدگی و ترک خوردن لب ها در کودکان نیز از از دیگر عارضه های پوستی کرونای پوستی می باشد و باید بدانید که برای کمک به درمان خشکی لب کودک خود می توانید از انواعی از پماد های مخصوص استفاده کنید و همچنین در هوای سرد از ماسک استفاده کرده و فرزند خود را به نوشیدن مایعات بیش تر تشویق کنید.

علائم کرونای پوستی

زبان توت فرنگی

در این مشکل از علائم کرونای پوستی جوانه های چشایی متورم می شوند و این هم ناشی از بیماری کرونا بوده و می تواند نشانه کمبودی از ویتامین ب 12 باشد. در این عارضه شما زبان کودک را قرمز تر و بزرگ تر از حد معمول می دانید بنابراین ممکن است کودک شما در نوشیدن آب و غذا دچار درد و ناراحتی شود و این مورد امری طبیعی خواهد بود زیرا زبان توت فرنگی مانع از خوردن و آشامیدن راحت می شود.

امیدواریم که از این مطلب اطلاعاتی مفید به شما رسیده باشد و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های نشانه های کرونا و تاثیر کرونا بر مغز اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان