ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه روستی سیب زمینی غذایی متفاوت و خوشمزه

شما علاقه مندان به آشپزی های جذاب خانگی در این قسمت با طرز تهیه روستی سیب زمینی که یک کیک ویژه و خوشمره بوده آشنا می شوید.

طرز تهیه روستی سیب زمینی غذایی متفاوت و خوشمزه

در این بخش قرار است با دستور تهیه یک غذای متنوع و ویژه آشنا شوید. روستی یکی از انواع غذاهای محبوب بوده که علاقه مندان زیادی دارد. در این قسمت طرز تهیه روستی سیب زمینی را می خوانید.

روستی سیب زمینی ویژه:

برای آماده سازی این غذای فوق العاده و خوشمزه باید در این‌ بخش با یک دستور ساده و کاربردی همراه ما باشید. طرز تهیه سیب زمینی طعم دار و سیب زمینی لیمویی را در این بخش مطالعه می کنید.

مواد لازم روستی سیب زمینی

مواد اولیه:

سینه مرغ: 400 گرم
پنیر خامه ای: 200 گرم
پنیر پیتزا: به میزان لازم
سیر: 3 حبه
سبب زمینی: 3 عدد
جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
فلفل: به میزان لازم
روغن: به میزان‌ لازم
زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه روستی سیب زمینی مخصوص:

برای آماده سازی این غذای خوشمزه و محبوب باید ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و پوست کنید‌. سیب زمینی ها را رنده کرده و 5 دقیقه درون آب جوش قرار دهید. سیب زمینی ها را با رنده درشت ریز کرده و بیش از حد در ن آب جوش قرار ندهید. بعد از چند دقیقه سیب زمینی ها را آبکشی کرده و در ادامه به آن ها فلفل و زردچوبه اضافه کنید.

روش تهیه روستی سیب زمینی

در ادامه باید بعد از پخته شدن سیب زمینی مرغ های پخته شده را به صورت ریش ریش شده آماده کرده و با مقداری روغن روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا مرغ ها سرخ شود. مقداری جعفری خرد شده را درون تابه ریخته و به همراه مقداری سیر رنده شده نیز درون تابه تفت دهید.

فلفل، نمک و زردچوبه نیز به مواد خود اضافه کنید. بعد از تفت خوردن مواد و مرغ ها نیز باید 2 قاشق پنیر خامه ای را به آن اضافه کنید. یک ظرف مناسب فر برداشته و درون آن را کمی چرب کرده و مقداری از سیب زمینی های پخته را درون آن ریخته و پخش کنید. کمی از مواد گوشتی تهیه شده روی آن ریخته و خوب پهن کنید.

مقداری پنیر پیتزا را روی سطح مواد خود ریخته و پختش کرده تا به خوبی تمام سطح سینی و ظرف شما پوشیده شود. با استفاده از یک قاشق سطح مواد را به خوبی پخش کرده و فشار دهید. قالب خود را درون فر دمای 180 درجه سانتی گراد قرار داده و 30 دقیقه زمان دهید تا روی سطح مواد شما طلایی شود.

طرز تهیه روستی سیب زمینی

بعد از پخت نهایی سینی را از فر خارج کرده و بیرون قرار دهید تا کمی سرد شود. در ادامه می توانید از مقداری سس ویژه نیز برای روی سطح مواد استفاده کنید. این غذای ویژه را می توانید در این قسمت با جعفری خرد شده نیز تزیین کنید.

شما می توانید این روستی را در سینی فر نیز تهیه کرده و بعد از اماده سازی باید آن را درون فر بگذارید. در صورتی که فر ندارید، می توانید این غذا را درون تابه نیز تهیه کنید. درون تابه مقداری روغن ریخته و سیب زمینی را درون آن ریخته و از مواد گوشتی بریزید. در ادامه پنیر پیتزا ریخته و درب تابه را قرار دهید تا با حرارت ملایم پنیر باز شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان