گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حوزه‌ خواهران آغاز شد

گروه حوزه‌های علمیه: اولین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران امروز در اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س) قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی امروز 29 تیر در مراسم افتتاحیه نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) در محل اردوگاه حضرت نرجس خاتون(س)، بر استفاده از شیوه‌های نوین تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: البته نظام آموزشی حوزه اصولی داشته است که باید آنها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران به ارتقا نیاز دارد، ادامه داد: تاکنون دوره تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) اجرا می‌شد اما از این پس باید آموزش در سطح چهار (دکتری) نیز راه‌اندازی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خطاب به مسئولان و دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) گفت: به آنچه دارید قانع نشوید. در ستاد مرکز و مجموعه‌های واسط نیز باید برای ارتقای علمی، آموزشی و پژوهشی اساتید برنامه‌ریزی شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران برای ارتقای توان علمی اساتید شد و اضافه کرد: آموزش‌های مجازی بهترین فرصت برای این کار است که در آن می‌توان با تشکیل حلقه‌های علمی پژوهشی را تشکیل داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی خواستار ارتقای جایگاه اساتید شد و گفت: باید از اساتید پشتیبانی کرد و جایگاه آنان را ارتقا بخشید.

وی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حدود 90 درصد اساتید مقطع سطح دو (کارشناسی) حوزه‌های علمیه خواهران را آقایان تشکیل می‌دادند، اظهار کرد: امروز این نسبت در مقطع سطح دو برعکس شده است و به دنبال توسعه آموزش‌ها در سطح سه هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اساتید را محور تعلیم و تربیت در حوزه دانست و ادامه داد: از توجه به طلاب نباید غافل شد و اساتید دلسوزانه و مادرانه با طلاب رفتار کنند.

وی با بیان اینکه طلاب حداقل پنج سال از بهترین سال‌های عمر خود را در اختیار حوزه علمیه قرار می‌دهند، یادآور شد: اساتید خود باید بهره‌مند از نور هدایت باشند تا بتوانند بر طلاب تاثیر بگذارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور محور پژوهش و پژوهشگر شدن طلاب را در حوزه‌های علمیه اساتید دانست و اضافه کرد: وقتی شاگردی می‌بیند که استاد او اهل مطالعه است، به پژوهش رغبت پیدا می‌کند.

اهداف و موضوعات همایش

همچنین زینب طالبی، مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی ارتقای علمی مهارتی دانش‌آموختگان این مرکز با رویکردهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی است.

طالبی ادامه داد:‌ در رویکرد فرهنگی موضوعاتی شامل تاثیر عملی استاد بر شاگرد و به‌روز بودن در مسائل جهان اسلام مورد بحث قرار می‌گیرد و در رویکرد آموزشی تقویت متن‌خوانی، حضور در کمیسیون‌های تخصصی و هنر معلمی مورد توجه قرار دارد.

طالبی ادامه داد: در رویکرد پژوهشی بحث‌هایی از قبیل چگونه بنویسیم و توجه بیشتر به نگارش مقالات علمی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه این گردهمایی اساس و مبنای توان‌افزایی‌های بعدی دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده بتوانیم آموزش‌های مربوط به دانش‌آموختگان را در بخش‌های حضوری و حضوری از طریق سامانه آموزش‌های غیرحضوری کوثرنت اجرا کنیم.

رییس مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) با اشاره به اینکه این گردهمایی طی چهار روز در شهر قم برگزار می‌شود، ادامه داد: تاثیرات عملی استاد بر شاگرد با ارائه بحث از سوی آیت‌الله احمد عابدی، خط قرمزهای نگاشته‌های پژوهشی با ارائه بحث از سوی خانم اسماعیلی، اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی (ارکان کلام) با ارائه خانم رنجبر، اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی با ارائه بحث از سوی خانم بکتاش، اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی (منبع‌شناسی) با ارائه خانم الوایلی را از جمله برنامه‌های این همایش چند روزه برشمرد.

وی همچنین اولویت‌های کاربردی نحو با هدف تقویت متن‌خوانی (ترجمه) با ارائه خانم صابری، روش تحقیق با ارائه خانم طیبی، هنر معلمی با ارائه دکتر گوهری، آموزش سامانه پایان‌نامه‌ها، سبک‌شناسی در پژوهش با ارائه دکتر کافی، ضرورت آشنایی اساتید با مسائل روز جهان اسلام با ارائه دکتر علیزاده موسوی، نشست با حجت‌‌الاسلام و المسلمین قرائتی، کمیسیون‌های تخصصی فقه، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، مطالعات اسلامی زنان و اصول و مهارت رویارویی با شبهات روز با ارائه مخدوم را ار دیگر مباحث این دوره عنوان کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر