دو خبر از حوزه خواهران؛

اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد/ تاکید بر تقویت اخلاقی طلاب

گروه حوزه‌های علمیه: اجلاس فصلی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه خواهران چهارشنبه 11 شهریور در آغاز اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی اولین رسالت دائمی و همیشگی حوزه‌های علمیه را حفظ امانتی که به آن سپرده شده است، دانست و افزود: حوزه‌های علمیه باید امانتی که به آن سپرده شده است یعنی تراث گرانسنگ شیعه را حفظ کند و برای این کار باید برنامه داشته باشد.
وی افزود: ما متولی امر حوزه هستیم و قصد نداریم در حوزه دانشگاه ایجاد کنیم. گذشتگان ما این کار را انجام دادند و اکنون این وظیفه برعهده ما قرار دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خواستار فعال ساختن خیران در استان‌ها به منظور حمایت مالی از حوزه‌های علمیه خواهران شد و افزود: مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران از خیران، ظرفیت موقوفات و منابع محلی برای پیشبرد امر حوزه بهره ببرند.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال ارتقای محتوایی حوزه علاوه بر ارتقای کمی است، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش هر روز باید افزایش یابد تا دایره انتخاب ما برای جذب طلاب مستعدتر بهتر شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی حضور موفق در جشنواره‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی را نشان‌دهنده وجود جایگاهی مهم برای حوزه‌های علمیه خوهران دانست و گفت: هر اندازه پایه اخلاقی و علمی حوزه‌های علمیه ارتقا یابد به ماندگاری آن کمک کرده‌ایم.
وی خطاب به مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: با رعایت شئونات از ظرفیت‌های در اختیار و منابع محلی حداکثر بهره را ببرید.

همچنین حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان، معاون ارتباطات و امور حوزه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی محور این اجلاس دو روزه را امور فرهنگی و برنامه‌ریزی دانست و افزود: در این اجلاس مدیران فرهنگی- تبلیغی و برنامه‌ریزی و نظارت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در کمیسیون‌هایی به همفکری با مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران می‌پردازند.
وی سیاست‌ها، راهبردها، ساختار، فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی- تبلیغی، امور نظارت، برنامه و بودجه و آمار و اطلاعات را از جمله مباحث اصلی این نشست دانست و خاطرنشان کرد: در این نشست شاهد برگزاری کارگاه‌های امور نظارتی و امور برنامه و بودجه نیز خواهیم بود.
معاون ارتباطات و امور حوزه‌های حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در اجلاس فصلی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران معاونان فرهنگی تبلیغی و مسئولان ساماندهی و نظارت استانی نیز حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این نشست مدیران، معاونان و مسئولان به طرح سئوالات و مباحث خود در مورد حوزه کاری خویش می‌پردازند و مدیران و معاونان مربوطه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز به پاسخگویی می‌پردازند.
همچنین آیت‌الله علی موحد مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان قم در سخنانی تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران را پاسخی به یکی از نیازهای جمهوری اسلامی دانست و افزود: آنچه امروز قابل بررسی است این است که حوزه‌های علمیه خواهران چگونه می‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.
وی ادامه داد: مدیران مدارس علمیه باید از میان کسانی انتخاب شوند که در طلبه تحول ایجاد می‌کنند همان گونه که گذشتگان ما نیز چنین بودند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس خواستار بررسی عملکرد مدیران مدارس علمیه به منظور شناخت توانایی آنان در ایجاد تحول شد و اضافه کرد: باید در مورد مدیران مدارس علمیه سرمایه‌گذاری کنیم و به مصاحبه و شرایط کلی برای جذب آنها اکتفا نکنیم.
وی خواستار معرفی خدمات حوزه‌های علمیه خواهران به جامعه شد و گفت: اگر بخواهیم خیران را به حوزه‌های علمیه خواهران جذب کنیم باید خدمات این نهاد حوزوی را برای مردم به نحو مطلوبی بازگو کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر