ماهان شبکه ایرانیان

فرزندم چگونه به حرف من گوش دهد؟ (بخش اول)

آیا شما با تغییر ناگهانی رفتار کودکانتان نسبت به خود مواجه می‌شوید؟ آیا احساس می‌کنید که کودک دلبندتان، کسی که تا همین اواخر به تمام صحبت‌های شما گوش می‌داد،‌ ناگهان به فردی بدل شده است که دیگر به حرف شما گوش فرا نمی‌دهد؟ آیا نگران هستید که این می‌تواند یک نشانه خطرناک از طغیان کودک شما در برابر شما باشد؟ اگر با یکی از شرایط فوق روبرو هستید و مایل ...

 روابط مادر فرزندی

آیا شما با تغییر ناگهانی رفتار کودکانتان نسبت به خود مواجه می‌شوید؟ آیا احساس می‌کنید که کودک دلبندتان، کسی که تا همین اواخر به تمام صحبت‌های شما گوش می‌داد،‌ ناگهان به فردی بدل شده است که دیگر به حرف شما گوش فرا نمی‌دهد؟ آیا نگران هستید که این می‌تواند یک نشانه خطرناک از طغیان کودک شما در برابر شما باشد؟ اگر با یکی از شرایط فوق روبرو هستید و مایلید تلاش‌هایی برای راهنمایی آن‌ها داشته باشید تا رابطه شما تقویت شود و مجددا به حرف شما گوش فرا دهند، به خواندن این متن ادامه دهید.

به یاد داشته باشید که به عنوان یک قانون کلیدی، هر آنچه که شما از فرزندتان برای انجام دادن می‌خواهید، باید با الگویی همراه باشد (باید خودتان آن را انجام دهید). کودک شما همیشه اولین علایم و درس‌ها را از شما برداشت خواهد کرد. هرآنچه که شما انجام دهید یا انجام ندهید، در بیش از یک زمینه بر روی کودک‌تان تاثیر خواهد گذاشت. اگر می‌خواهید که کودک‌تان به شما گوش فرا دهد، مهم است که شما آنچه را که نصیحت می‌کنید تمرین کنید.

در این دو سری مقاله، چهار راهنمایی به شما می‌کنیم که شما را در چگونگی گوش به فرمان کردن کودکان‌تان یاری خواهد کرد. مادرانه

1. گوش دادن به حرف فرزندتان را شروع کنید:

حرف‌شنو کردن کودکان یک تمرین چالش‌زا است. قبل از اینکه بخواهید فرزندتان به شما گوش فرا دهند، پیش دستی کنید و این نکته را در نظر بگیرید که شما مهارت‌های یک شنونده خوب را داشته باشید.

. اطمینان حاصل کنید که شما تمام توجه‌تان را به فرزندتان دارید. اگر او نزد شما آمد و خواستار این بود که مطلبی را بیان کند، هرچند کم‌اهمیت، از هر آنچه که انجام می‌دهید دست بکشید و با دقت گوش کنید.

. با ایجاد یک ارتباط دیداری مناسب به او نشان دهید که به تمام حرف‌هایی که می‌زند گوش می‌دهید.

. سکوت کنید و اجازه دهید ابتدا او صحبت کند. گاهی، همین که به حرف‌های فرزندتان گوش کنید کافی است تا اینکه بخواهید صحبت او را قطع کنید و او را نصیحت کنید.

. از گفتن پاسخ‌های یک کلمه‌ای خودداری کنید چرا که او ممکن است این پاسخ‌ها را نشانه‌های بی‌علاقه بودن شما در نظر بگیرد. آنچه که او بیان می‌کند را بفهمید و بر اساس آن پاسخ دهید. گاهی یک «باشه» کارساز خواهد بود در حالی که گاهی اوقات ممکن است او به دنبال یک پاسخ مناسب با توضیحات مفصل باشد.

. با تشویق کودک‌تان به اینکه هرطور که دوست دارد صحبت کند به او کمک کنید تا احساسات و تجربیات خودش را با شما به اشتراک بگذارد. وقتی او ببیند که شما علاقه‌مند هستید، به طور آزادانه و در امنیت بیشتر با شما ارتباط برقرار خواهد کرد.

. در حال گفتگو با کودک‌تان مراقب لحن خود باشید. نه تنها این موضوع که پاسخ درست می‌دهید بلکه چگونگی بیان آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در پی این هستید که فرزندتان به شما گوش فرا دهد ابتدا این مهم است که باید بدانید چگونه با او ارتباط کلامی ایجاد کنید.

مادر وفرزند

2. به زبان بدن خود توجه کنید:

در کنار توجه کامل و لحن صدا، حرکات بدن شما نیز در کمک به اینکه فرزندتان گوش فرا دادن را یاد بگیرد، مهم است.

. به یاد داشته باشید که شرایط مختلف و گفتگوهای مختلف به زبان بدن متفاوتی نیاز خواهد داشت. هرگاه در حال صحبت با فرزند خود هستید، اعتماد به نفس داشته باشید.

. ارتباط چشمی بسیار مهم است پس به اندازه قد کودکتان پایین بیایید و به حرفی که می‌زند گوش کنید یا چیزی را که می‌خواهید بیان کند.

هر دستور العملی که به فرزند خود می‌دهید مطمئن شوید که بسیار ساده و واضح است. به فرزند خود نگویید که شام خود را تمام کن، کیف مدرسه ات را آماده کن و در ساعت 8 شب بخواب. در عوض به او یادآوری کنید که تا ساعت 8 شب که وقت خواب اوست، کارهایش را انجام دهد. دستورات شما نبایستی گیج کننده باشد. فرزند شما باید متوجه وظایفی باشد که از او خواسته‌اید تا انجام دهد، که باید تا ساعت 8 در رختخواب باشد. از زمانی که شما این دستورات واضح را به فرزندتان می‌دهید برای او آسان‌تر است که حرف شما را بفهمد و از شما اطاعت کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان