نظارت بر درس خواندن کودکان

وقتی شما به درس خواندن فرزندانتان زیاد توجه و نظارت می کنید و پابه پای آنان درس می خوانید، اعتماد به نفس آن ها را مخدوش می کنید

نظارت بر درس خواندن کودکان

وقتی شما به درس خواندن فرزندانتان زیاد توجه و نظارت می کنید و پابه پای آنان درس می خوانید، اعتماد به نفس آن ها را مخدوش می کنید. آن ها خیال می کنند خودشان نمره بیست گرفته اند، در حالی که نمره حقیقی آن ها کمتر است. بگذارید بچه ها روی پای خودشان بایستند بگذارید هشت بگیرند ولی نمره خودشان باشد.
مادرانی هستند که پا به پای فرزندشان درس می خوانند. دائم کنار بچه هستند. در حالی که کودک باید خودش درس بخواند، باید در درس خواندن فقط به هوش و هدف خود متکی باشد. این شیوه رفتار والدین اعتماد به نفس فرزندان را مختل می کند. کودک نمی داند دارای چه نوع اعتماد به نفسی است. در کلاس که معلم او را تشویق می کند، او در دل قبول دارد که شایسته این تشویق نیست. چرا با این روش غلط، اعتماد به نفس کودک تان را پایین می کشید و او را وابسته بار می آورید؟
کودک تان را رها کنید ولی نظارت داشته باشید. نظارت مناسب و به اندازه، نه عیب جویی کنید، نه تنبیه کنید. فرزندتان تاریخ نمی داند، خب نداند، دیر یا زود یاد می گیرد. آن ها در زندگی مجبورند خودشان خیلی چیزها بیاموزند و می آموزند.
منبع مقاله :
مجد تیموری، میر محمد ولی؛ ( 1391)، اعتماد به نفس، تهران: نشر قطره، چاپ ششم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر