مشکل مالیاتی باشگاه نفت پابرجا است

تاجیک: توافق نماینده وزارت نفت و بهنام پیشرو کذب است

مسئول کمیته انتقال باشگاه نفت‌ می‌گوید تا زمانی که شرکت بهنام پیشرو کیش به تعهداتش عمل نکند، این باشگاه به این شرکت منتقل نمی‌شود.

تاجیک: توافق نماینده وزارت نفت و بهنام پیشرو کذب است

به گزارش ایسنا، شرکت بهنام پیشرو کیش دیروز (شنبه) اعلام کرد، به دلیل این که وزارت نفت سهام باشگاه نفت تهران را به طور کامل به این شرکت منتقل نکرده‌است، دیگر حاضر به پرداخت هزینه‌های این باشگاه نیست.

امروز (یک‌شنبه) بیژن تاجیک در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع اظهار کرد: شرکت بهنام پیشرو کیش اعلام کرد که باید باشگاه به نامش زده شود. ما به آن‌ها گفتیم که باشگاه نفت تهران را به آن‌ها فروختیم ولی تا تعهدات "مبیع" را انجام ندهند، سهام باشگاه را به این شرکت منتقل نمی‌کنیم. این شرکت برای این که باشگاه نفت به آن‌ها منتقل شود باید حساب‌های مالیاتی باشگاه و مطالبات بازیکنان و کارکنان تیم را تسویه کند. با این حال شرکت بهنام پیشرو به ما گفت که اول سهام را انتقال دهید تا پس از آن ما تعهداتمان را عملی کنیم که اعلام کردیم به این شکل نمی‌توانیم باورتان کنیم.

مسئول کمیته انتقال باشگاه نفت تهران درباره ادعای بهنام پیشرو کیش مبنی بر توافق نماینده این شرکت و نماینده وزارت نفت در دفتر رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران برای انتقال سهام این باشگاه عنوان کرد: این ادعا دروغ است. در جلسه دیروز (شنبه) گل‌محمدی هم حضور داشت. ما به آن‌ها گفتیم که اول تعهدات مبیع را انجام دهید تا پس از آن عملیات انتقال صورت گیرد. آن‌ها حتی می‌توانند به اداره دارایی برای پرداخت بدهی مالیاتی تعهد بدهند ولی این‌ کار را هم انجام نداده‌اند. از طرفی تسویه حساب کارکنان و بازیکنان باشگاه هم انجام نشده است.

او با بیان این که "به رضا گل‌محمدی درباره حل مشکل مالیاتی باشگاه نفت گزارش اشتباه داده‌اند،" گفت: قانون تنها پول نقد، ضمانت نامه معتبر بانکی و سند معتبر را می‌شناسد. سند معتبر باید کارشناسی رسمی شود و باید معادل 10 درصد چکی که پرداخت می‌شود، باشد. همچنین باید استعلام ثبت احوال را داشته باشد تا توقیف نباشد. در این صورت اداره دارایی چک را برای پرداخت مالیات قبول می‌کند. بهنام پیشرو فقط چکی معادل بدهی مالیاتی برای اداره دارایی برده‌اند که این چک برای این اداره پول نمی‌شود و یک تکه کاغذ است. اداره دارایی می‌گوید که 30 درصد از بدهی را ابتدا پرداخت کن تا مابقی را تقسیط کنیم.

تاجیک درباره نامه‌ای که از سوی اداره دارایی برای گل‌محمدی ارسال شده بود، تصریح کرد: آن نامه مشروط بود. در آن نامه قید نشده بود که مشکل مالیاتی باشگاه نفت حل نشده است. قید شده که برای حل مشکل مالیاتی باشگاه نفت، بهنام پیشرو باید چه مراحلی را طی کند. با چک که چیزی مشخص نمی‌شود.

مسئول کمیته انتقال باشگاه نفت در پاسخ به این سوال که با این شرایط آیا بهنام پیشرو باید قید باشگاه نفت را بزند، گفت: هر موقع بهنام پیشرو تعهدات مبیع را انجام داد، انتقال صورت می‌گیرد. این معامله دیگر به وزارت نفت مربوط نمی‌شود. ما یک موسسه را فروختیم؛ بهنام پیشرو شرایط قرارداد را انجام دهد تا ما باشگاه را به طور کامل به نام آن‌ها کنیم. اگر آن‌ها تعهداتشان را انجام ندهند ما باشگاه را منتقل نمی‌کنیم اما اگر انجام دادند و ما منتقل نکردیم، می‌توانند از ما شکایت کنند.

او در پایان بیان کرد: ان‌شاء‌الله تا فردا (دوشنبه) اگر مشکلی پیش نیاید درباره باشگاه نفت به نتیجه می‌رسیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر